• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Liten
    Har glömt att berätta att jag drömde häromnatten att jag och maken flyttat till en lägenhet i Stockholmsområdet, och närmsta granne var du och din familj!
    Vad blev det för ryggsäck? *nyfiken*

Telis
    Shit vad lite tid det är kvar! Förresten kan jag gärna ta över din gravid-stafettpinne när Televinken kommer ut, det borde vara i närheten av vår IVF tidsmässigt.

• snaily

Liten
    En till ryggsvettare räcker upp handen!

Telis
    Låter ju strålande! Se till att kasta stafettpinnen långt bara så den når ända fram!

*vinkar till Frejis om hon är inne och läser*

• snaily

HJÄLP!! (Har inte läst ikapp.)

Har problem!! Min jäkla kropp! Nu har jag en liten blödning igen, som spottings ungefär, kanske lite mer. Man ska fasen inte blöda när man är nedreglerad, väl?! Nu vet jag inte om jag vågar börja med Puregonsprutor på torsdag. Mailat både min gyn och Falun men båda har såklart stängt ända till den 11 januari! Och kvinnokliniken i närmsta stad är helt hopplösa att försöka komma i kontakt med, men får väl göra ett försök på torsdag om jag hinner.

Någon som vet någon ivf-klinik som har öppet som jag skulle kunna fråga??? Jäkla helger!

• snaily

Telis
    TUSEN tack!! Har nu vräkt ur mig mail till alla möjliga och omöjliga kliniker där jag inte alls är patient, och kan bara hoppas att någon har tid att svara. Kom faktiskt fram på telefon till kvinnokliniken också, kors i taket, men BM där kunder inte svara på frågan och lät skeptisk till att få något svar från en läkare men skulle försöka.
    Med sånt här strul blir det nog ingen stafettpinne för mig *neggar*

Måste jobba vidare nu, tack för att ni engagerar er!

• snaily

Halloj i tråden

Har inte mycket att tillägga i dagens ta-med-sig-till-BB-diskussioner men läser intresserat!

Hej Kängu, är det fortfarande bra på nya jobbet?

Fyller på mer mer ego-prat för den som orkar.

Resumé efter dagens forskning:

Telis - ditt gyntips jobbade inte särkilt hårt idag som det verkade, eftersom han mailade mig rätt så raskt - från THAILAND! Vilken människa! Tyvärr gillade jag inte riktigt hans svar då han skrev att han tyckte jag skulle vänta med sprutor tills jag pratat med min ordinarie gyn, tidigast måndag alltså. Han trodde det kunde bero på att jag sprayat rätt länge och att livmoderslemhinnan kan vara tunn och lättblödande då. (Jag tycker dock det beter sig precis som innan mens, då slemhinnan förmodligen är tjock och lättblödande. Nåja.)

Sen blev jag även uppringd av BM från kvinnokliniken, men lyckades precis missa hennes samtal, typiskt, så hon lämnade ett meddelande. Hon hade pratat med en läkare som tyckte jag bara skulle köra på enligt planen.

Sen har jag stört Kokisen ikväll mitt i chokladfondantfixande, hon hade varit med om något liknande när hon sprayade länge pga endon, så kanske är det inte helt ovanligt ändå. Känner mig lite lugnare nu.

till Koko och Telis och alla andra!

Här är det förresten 30 grader kallt igen och det sägs kunna bli neråt 40 de närmaste dagarna. Trist! Jag vill ju åka skidor, och Korven blir så odräglig av att bara vara inne hela dagarna. I morgon bitti kl 8 börjar ÄNTLIGEN en ledig dag! Beredskap tills dess.

• snaily

Kängu
    Åh, Nordnorge! Avis!
    Härligt att alla är nöjda och glada!

• snaily

Hej Frejis, vad kul att se dig!
    Hoppas på bättring med ryggen snart! Cafébebis låter mysigt!

Koko
    Härligt med semester!! Också lyckats missa vart ni ska resa?
    Middagen lät riktigt god!

Telis
    Klart det blir bra det där! Tänk att han är här snart, det är ju inte klokt!

Jag tänker köra på med sprutor från och med i morgon som planerat. Har utarbetat en egen teori om varför det är så här, kanske helt felaktig, vad vet jag, men i alla fall något jag kan tro på tills vidare. (Har till och med skissat upp ett litet diagram, nördigt värre! )

Tog en löjligt lång sovmorgon och ska nu bara lata mig resten av min lediga dag! Har i och för sig inte mycket att välja på med 30 grader kallt ute. Beundra utsikten kan man alltid göra en stund, den är extra fin när det är så här soligt och klart.

• snaily

Snorkis
    Ååååå vilken fin!! Måste bara skaffa en plutt att klä den på! Tror inte Korven skulle vara så förtjust i att få den på sig

Tagit en långpromenad i kylan, faktiskt - frös lite om rumpan men svettades om övriga kroppen. Var påbylsad enligt konstens alla regler och lite till.

BS
    Röding finns i stora lass på vår ica-butik, kom hit och handla! (Eller fiska upp den själv från en sjö!)

Fynda på, AM!

EA
    Besvärlig tant du har, igen! Nu kan hon väl hålla sig borta för gott tycker jag. Vad är det förresten för hus ni ska kolla på??

Idag kommer det mer blod men nu klamrar jag mig fast vid min teori och försöker att inte bry mig.

• snaily

Jösses, svettas för att komma ikapp er!

Telis
    Vad fiiiin Televinken är!! (Jo, jag har röntgenblick! )
    Om magen spricker blir det nog inget snyggt bikinisnitt så vi får hoppas huden håller ihop några dagar till.

EA
    Skit med banken!! Men håller med de andra, låna av föräldrarna om ni har möjlighet! Ni kommer ju såklart betala tillbaka, och det snart.

PB
    Stora kramar!!! Födelsedagen är verkligen en sån dag då alla känslor blir lite extra starka, känner igen mig i situationen lite grann. Grattis också förresten!

BS
    Hur mår Elsa efter kastrationen, har såret läkt? (kom att tänka på det eftersom jag nyss gjorde en honkattskastration )

Nenne
    Inskrivning, tjohooo! Jag ska också kollas med pick på måndag, men på mig ska vi inte kolla på någon Prick utan på äggstockar. Inte alls lika kul!

Cicci
    Lypsyl i julklapp! Du vinner knasiga-presenter-tävlingen!!

Det är verkligen svårt med julklappar mellan vuxna - har jag skrivit att jag önskade mig (och fick) en Morakniv av maken i julklapp?? Hemskt romantiskt, eller hur?

Pust, det var nog allt jag hinner med nu. Nu måste jag packa ihop och städa och köra 7,5 mil i kylan. Sen hem och våndas inför första Puregonsprutan, iiiiii!

Förresten fått svar från ännu en IVF-klinik (CvL) som också skriver att det kan bero på tunn och lättblödande slemhinna men att det är ok att börja spruta.

• snaily

Jag är så avundsjuk på Lappis att jag kan dö. Jag vill också hänga över relingen tillsammans med alla gäster + hela båtens besättning och skrika i falsett: dolphins, dolphins!!
    Nu ska jag ut i den minus 30-gradiga kylan.
    Livet är orättvist!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter