• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag kom på det själv - verklighetsflykt.

• snaily

AM
    Japp, H som i.... hemlig
    Ja, hoppas de inte frågar alls! För om vi säger att vi är nöjda som det är blir det kanske lite pinsamt/konstigt om jag kommer om några månader och säger att jag måste vara ledig från jobbet med extremt kort varsel pga IVF...

• snaily

fru AM skrev 2010-01-04 15:47:22 följande:

Eller "nyfikenhet" - alla mynt har två sidor (vad jag menar är att det beror på hur man väljer att se på det - positivt eller negativt)
    Och eftersom jag är världens största pessimist så valde jag förstås att se myntets baksida Ska jobba på den sidan av mig! Försenat nyårslöfte kanske!
  • snaily

AM
    Rotad och hemkär, det har du ju helt rätt i! Finns ju egentligen ingen anledning att flytta bara för flyttandets skull, SÅ kul är det ju inte.

Jo, man kan säkert göra så att man säger till "akut", fast känns schysstare mot kollegorna att säga till med åtminstone lite framförhållning. Men, den dagen, den sorgen! (Sa den nya lättsamma optimistiska snigeln! )

• snaily

PB
    Hu ja, måste vara enormt mycket jobbigare med flytt när man har barn! Lite därför tror jag som jag så gärna vill hitta nåt ställe att rota mig på NU, och helst för lång tid framöver! Fast det är klart, det är väl inga jätteproblem att flytta så länge barnet/n är riktigt små och inte har fått en massa kompisar och så.

Fast om någon vet hur man ska göra med en passionsblomma med familj för att de ska trivas i myllan och få fina och starka rötter så är det väl du, tror jag!

• snaily

Telis
    Jag är ledig på onsdag, då det är helgdag! Och sen är jag ledig på fredag också, och måndag nästa vecka (för läkarbesök i och för sig). Lyx!
    Välkommen ut snart då Televinkis!

Vickan
    Ja, ja och ja! Fyyy vad jag vill ha det där jobbet nu! En stor nackdel är i och för sig att jag kommer få en sjukt stor lönesänkning i så fall, så det blir lite tufft om maken tänker vara arbetslös länge. Men som det känns nu så är jobbet nästan värt att leva lite fattigt ett tag.
    Klart du ska ta med huset om ni flyttar!

• snaily

Håller med dig om lönefrågan Vickan! Fast det kan bli knepigt att försörja två på den lönen jag troligen i så fall får. Men som sagt - den dagen, den sorgen!
    Ok, jag är lydig och gör som ni säger - ingen viftning med barnfrågor i onödan! Rätt naturligt för mig då det känns osannolikt att det nånsin ska bli något litet knyte för oss. Samtidigt som jag är en sån som gärna vill vara ärlig in absurdum...

Nu - mat! Och ÖL!

• snaily

Mmmmm vad gott det är med öl! *retar alla gravida lite* Men allvarligt talat så VAR det väldigt gott, ett tjeckiskt mörkt öl.

Vickan
    Jooo det är klart, men om det är fortsatt riktigt kärvt på jobbfronten för honom så är det väl EGENTLIGEN smartare att bo kvar här ett tag till, där jag kan försörja honom, tills han hittat något bra jobb själv. Men det låter ju som ett tråkigt alternativ!

EA
    På måndag kommer jag ha sprutat i 4 dagar, så gyn ska kolla hur det ser ut på VUL, om det är några äggblåsor på gång då eller ej.
    Blä för veliga köpare förresten!

Snorkis
    V. 11 redan, fasen vad fort det går!
    Har du fått någon läkartid för din hudåkomma? Du kan få följa med mig på måndag annars.

• snaily

Snorkis
    Men din avatar är ju jättegullig!
    Jag ska till gyn som ska kolla hur jag svarar på hormonsprutorna inför IVF.
    Dundersalva låter bra!

• snaily

Telis
    Men du KAN ju gå hemma naken om du vill, det är ju ingen insyn från baksidan. (HUSETS baksida alltså ) Se bara till att ha ordentliga mjukisdjur på fossingarna så de inte fryser.

Piggelin

Har just varit ute på en ytterst kort tur med spark och Korv - 18 minus och blåser iskallt från norr så kändes som ungefär minus 40, mina händer höll på att trilla av! Nu blir det varm choklad med vispgrädde! (Börjar misstänka att min man är en sån där feeder... hmm...)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter