• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Enligt eniro ska det ta mig 11 minuter att köra från syrran -lagom långt!

• snaily

Koko
    Perfekt - låter Telis komma med en åsikt om tid bara då!

• snaily

Hurra för minus September! (Sjuk grej att säga!) Ja, vi bestämmer att det är tant du har, och inte hennes kusin eller praktikant eller nåt sånt. På't igen bara! Kram!

Nu ska jag sluta slökolla på Bridget Jones och gå och sova! I morgon bitti ska förhoppningsvis inga plogbilar behöva köra utanför huset kl 5... (Korven blev nämligen hemskt upprörd av ljudet och gruffade och muffade en lång stund.)

• snaily

AM - välkommen hem!! Låter som ni haft det alldeles för härligt! Har ni lite snö kvar hemma som ger julstämning?

Innan jag läser ikapp dagens händelser vill jag bara slänga ut en fråga till alla med IVF-erfarenhet:

Går det att förutspå hur man kommer må när man sprutat i 8-9 dagar? Är det vanligt att man är trött och/eller är öm i magen?
    Jag måste nämligen bestämma om jag ska jobba extra då - innebär i så fall att jag jobbar som vanligt under dagen för att sen på eftermiddagen tills sent på kvällen stå utomhus i kyla och mörker och jobba, bland annat sätta mig på huk och resa mig upp minst 300 gånger. (Kryptiskt formulerat va? )

• snaily

Snorkis
    Hurra för att symptomen kom tillbaka! Ha ha, du kommer säkert ringa kompisen från bb och säga preciiis samma sak... Om jag nånsin får barn kommer jag nog bli svår på det där - jag är rätt jobbig bara det gäller hunden - blir på riktigt djupt förnärmad när folk inte tycker att han är söt. (Hur kan man INTE tycka det liksom????? Heeeeelt obegripligt...)

Mugglan
    Näj, nu har du fått det om bakfoten, det var ju MIN man som bakade matbröd igår kväll! (Eller vadå, finns det plats för mer än en man per kväll i brödbakarkvoten?)

Lappis
    Fasen vad coolt att du "känner" Tomas Andersson Wij - får jag ta på dig?

Ore
    Det hörs ända hit hur det knakar när lillkillen växer!

Kängu
    Det var såklart bara otur att du hade svårt att lägga Ru! Och maken kanske har lite nybörjartur. Kram!

Oms - krya på dig! Magsjuka/matförgiftning är verkligen vidrigt...

Blivande fru L
    Jo tack det går bra med sprayandet! Jag nyser lite ibland, men inte precis direkt efter att jag tagit sprayen så hoppas det är ok.

Telis
    Hur går flyttandet?

Själv tycker jag ju inte att det är ett DUGG jobbigt att flytta eftersom jag alltid har mitt hus med mig, på ryggen

Ego
    Hade sån mensvärk i natt att jag fick gå upp och ta en Alvedon (två faktiskt) för att kunna sova. Ska nog pula i mig några i förebyggande syfte innan jag lägger mig ikväll...

• snaily

Hej!
    Ännu en dag då jag kommer halvsent hem från jobbet - till nästan färdigdukat middagsbord Och nu har jag ledigt i hela TIO dagar!!!

Tack för input om min "sprutfråga"! Det är kanske så att man troligen mår ganska bra, men jag vågade inte chansa så jag har tackat nej. Det kommer antagligen bli omöjligt att få tag på en ersättare om jag lovar att ställa upp nu, men en dag innan kommer på att jag inte kan för att jag mår dåligt. Fast vi får se, är det ingen annan som kan/vill kanske jag känner mig manad att ställa upp ändå.

Telis
    Förstår ditt psykbryt med nycklarna! Jag kan bli halvgalen på maken när han är virrig, och då är jag ändå inte helt oskyldig själv... Dagen innan vi skulle åka på vår bröllopsresa så hittade jag plötsligt inte våra tågbiljetter som jag skulle ha packat ner... visade sig att de låg kvar hemma på köksbordet (50 mil bort, vi var i Sthlm). Som tur var kunde SJ printa ut nya biljetter till en liten avgift - puh!

Vad kul att ni fått så mycket snö överallt nu! Då får vi kanske en vit jul trots att vi åker söderut! Kanske till och med tänker ta med längdskidorna.

Alla som vill ha lite perspektiv på vad kyla är kan komma hit ikväll tycker jag! Kanske nån som vill låna Korven och gå en promenad? Jag är nämligen inte så sugen på det när det är -27 grader ute (och verkar som temperaturen fortfarande faller)... *tappar nästippen och ser suddigt genom djupfryst tårvätska*

• snaily

Förresten hände en grej idag på jobbet som fick mig att nästan totalt tappa hoppet om mänskligheten... vilka idioter det finns! Det var en så sjukt sorglig historia, kan inte berätta i detalj här men usch!! Ibland undrar jag varför jag inte blev snabbköpskassörska istället.

• snaily

FREEEEEDAAAAAG! Har ni fest eller? Jag tar en stor Singha tack!

Eller nej förresten, en varm kaffedrink passar nog bättre, eller varm choklad med sprit i - håll i er nu men vi har TRETTIOEN minusgrader!! Pratade nyss med kollegan i grannbyn, hon är värst med 34 minus. Deras digitaltermometer klarade inte ens av att mäta så lågt utan visade bara LOW.

Evigt tacksam att maken redan rastat Korven så jag slipper ut på några timmar. Hundarna vill inte vara ute i sån här kyla, de får köldkramp i tassarna och blir tre- två- eller enbenta helt plötsligt.

Telis - inga problem! Vi får ju se utsidan av huset! Och dig!

AM
    Jag brukar faktiskt försöka tänka på hur lyxigt jag har det med ostörd nattsömn - förutom de gånger jag väcks av jourtelefonen förstås, eller av en morgonpigg make eller morgonpigg Korv. Men på det stora hela är jag väldigt bortskämd med sömnen. Måste passa på att bunkra nu så jag har att ta av om jag nånsin blir mamma.

Oupsie
    Tack för påminnelsen... Fast igår stjälpte jag bara istället för hjälpte.
    Hoppas hoppas du får jobbet, som sagt kan det ju ta lång tid att gå igenom om det är många ansökningar. Blir nyfiken på vad du gått för utbildning(ar), vet inte om jag läst det förut?

• snaily

FREEEEEDAAAAAG! Har ni fest eller? Jag tar en stor Singha tack!

Eller nej förresten, en varm kaffedrink passar nog bättre, eller varm choklad med sprit i - håll i er nu men vi har TRETTIOEN minusgrader!! Pratade nyss med kollegan i grannbyn, hon är värst med 34 minus. Deras digitaltermometer klarade inte ens av att mäta så lågt utan visade bara LOW.

Evigt tacksam att maken redan rastat Korven så jag slipper ut på några timmar. Hundarna vill inte vara ute i sån här kyla, de får köldkramp i tassarna och blir tre- två- eller enbenta helt plötsligt.

Telis - inga problem! Vi får ju se utsidan av huset! Och dig!

AM
    Jag brukar faktiskt försöka tänka på hur lyxigt jag har det med ostörd nattsömn - förutom de gånger jag väcks av jourtelefonen förstås, eller av en morgonpigg make eller morgonpigg Korv. Men på det stora hela är jag väldigt bortskämd med sömnen. Måste passa på att bunkra nu så jag har att ta av om jag nånsin blir mamma.

Oupsie
    Tack för påminnelsen... Fast igår stjälpte jag bara istället för hjälpte.
    Hoppas hoppas du får jobbet, som sagt kan det ju ta lång tid att gå igenom om det är många ansökningar. Blir nyfiken på vad du gått för utbildning(ar), vet inte om jag läst det förut?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter