Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jippi, senaste budet från Telia är att vi ska ha telefon igen kl halv fyra i eftermiddag. Nu har vi varit utan telfon i tre dagar, man hör att det ringer men det går inte att svara och man kan heller inte se vem som ringer.

Vickan, vi hade ju tid och ork att dricka betydligt mer innan Iris föddes så nu vid den här inskrivningen var det ju inte så mycket att orda om på det där formuläret... Hoppas vi orkar bättra oss framöver.

Hm, vilka ärenden ska man orka uträtta nu i eftermiddag då tro. Handla lite mat måste jag i vart fall göra.

• BrudSommar2006

Liten, jag sitter själv och försöker komma på saker att laga så att jag kan åka och handla nu men det går trögt. Delvis beror det på att Iris nästan inte äter något så man alltid måste komma på något som hon antingen äter rakt av eller som man delvis kan laga något annat åt henne lite enkelt. Igår slukade hon potatismos, fiskpinnar och broccoli men då är det istället maken som tycker att det är trist. Annars blir det mest korv åt Iris i alla lägen känns det som.

AM, vilken tur att han klarade sig!!!

Vi kanske inte ska oroa oss så mycket över Iris toavägran då. Det är bara det att det verkligen började ta sig för ett tag sedan och nu har det vänt tillbaka igen vilket ju känns lite trist. Fast det är ju bara att inse att det inte går att tvinga henne om hon inte vill.

• BrudSommar2006

Vickan, Iris älskar falukorv men det blir mest att maken steker till henne och sig själv till lunch på helgerna om jag äter fil eftersom jag inte äter kött (fast jag äter fisk). Som tur är gillar Iris fisk men all mat ska vara torr och utan sås så att hon kan sitta och plocka med bitarna. Själv gillar jag grytor och röror men då blir det till att laga två saker igen. Nu har jag i alla fall bestämt att jag vill ha paj/quiche till middag och Iris får rester från igår, tur att jag tänkte på att spara det som blev över.

Nenne, jag skulle överväga att behålla den där BM om ni gillade henne för det är så himla viktigt. Jag kom mig aldrig för (läs: tordes inte) att byta förra gången fast jag tyckte att hon var stenkorkad och den här gången har jag trivts så mycket bättre med att gå till MVC eftersom jag verkligen gillar hon jag går hos. Plus att jag gillar hon vi går till på BVC så det blev verkligen en dubbel bonus där när vi flyttade.

• BrudSommar2006

Ferritininprov har jag aldrig hört talas om! Är det ett vanligt hb-prov då för att kolla järnet? Vad tidigt i så fall, det tror jag inte att jag gjort förrän långt senare någon av gångerna.

Oskar kan nog ha blivit höjdrädd om inte annat av alla gånger han trillat ner när han försökt ta sig upp på olika ställen!

• BrudSommar2006

Liten, Iris har inte ro att sitta vid köksbordet och äta så länge men om hon får sitta i saccosäcken och titta på någon rolig dvd kan hon sitta och plocka betydligt längre och få i sig massor, förutsatt att det är något hon vill ha. Nu har vi ju inte problem med en för mager Iris och självklart är äta framför tvn en usel vana som jag inte rekommenderar. Jag bara funderar på om man skulle bli helt desperat med en svältande unge så skulle det fungera fint för oss.

Vickan, jag slår till! Det där blir det och jag åker (äntligen) och handlar nu.

• BrudSommar2006

Nenne, jag visst ja, ni hade ju träffat den andra BM förut också, det hade jag glömt.

Vad snurrigt med järnvärdena men nu har jag lärt mig något nytt!

Liten, kopierar ditt recept för framtida bruk.

Hej så länge!

• BrudSommar2006

Jag har lyckats få alla BM-tider morgon eller kväll så jag har kunnat ta det på väg till eller från jobbet så då har det inte gjort något att MVC ligger nära hem och inte nära jobbet.

Fast att hb sjunker och blir lågt kan väl inte heller vara bra???

Telis, Astrid är inte fixerad än och Iris var det ju inte heller, fast huvudet är nedåt i alla fall så det får väl duga. För din del spelar det ingen roll gissar jag? Eller är det något med sista utvecklingen som gör att det är bra oavsett?

• BrudSommar2006

Vickan, då tror jag att du är mer som maken medan jag definitivt är som din andra hälft men jag hoppas att ni har mer tur än vi för här har vi svårt att hitta något vi båda är nöjda med. Eller ja, just tv-tittande har vi inte diskuterat iofs.

• BrudSommar2006

Let's dance igen, jippi!

Vickan, nyheterna, naej. Iris satt och såg på Nalle Puh och Heffaklumpen ute hos mina föräldrar och lilla Heffa-killen tappar bort sin mamma och blir sedan tillfångatagen av Tiger och Kanin och lille elefanten gråter och är allmänt ledsen. Iris var helt förstörd, hon bara grät och grät, hon klarar inte av när någon inte har sin mamma eller pappa och när någon dessutom är ledsen klarar hon inte av att titta på det. Hon tycker också väldigt lätt att saker är läskiga och blir skrämd.

• BrudSommar2006

Vickan igen, skaffa ingen vagn som inte har svängbara framhjul, vad ni än gör! Resten ordnar sig nog hursom.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter