Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vilken fin dag idag med solen som lyser i snön! Fast maken sover fortfarande och själv är jag rätt trött med men kände att det inte kommer att hjälpa att sova mer. Får se om det hjälper med en dusch istället. Tack och lov att Iris fick sova hos mina föräldrar, de är nog rätt trötta nu för jag gissar att de varit uppe sedan sju. Här ska städas och plockas lite i alla fall, måste ta vara på det barnfria tillfället trots trötthet! Kanske hinner man vila en stund till sedan också.

Snigeln, vilken otur att behöva åka iväg på jour!

Lapinette, var det värt priset för bubblet?

Ha en god fortsättning alla!

• BrudSommar2006

Lapinette, trevlig resa! Vilken tur att ni hann klart pusslet!!!

Vickan, lämplig hjälp mot halsbränna, i mitt fall Novalucol, hjälper mig också mot illamåendet så för mig är åkommorna uppenbarligen relaterade även om det inte känns så. Fast när jag väntade Iris kändes det inte alls så här, då kunde jag tydligt känna att det var halsbränna. Nu kan jag inte känna någon halsbränna alls utan mår illa och när jag då tar en Novalucol så släpper det. Fattar ingenting.

Har skrivit lista och börjat packa väska. Inte för att jag tror att det är dags på länge än men det är skönt att ha koll på vad som ska med, vet inte hur mycket man klarar av att springa runt och packa ned i fall att man får jätteont direkt. Borde väl dock inte inträffa iofs.

Idag ska vi inviga vårt nya våffeljärn, får se hur det går. Järnet är rengjort enligt instruktionerna och man ska slänga de första två våfflorna, sedan får man se hur resten blir! Kan ju bero på smeten också, har aldrig haft eget våffeljärn förut faktiskt.

Iris och maken är ute och åker tåg, Iris varierar, ibland är det buss som gäller och ibland tåg men jag hoppas att de har roligt i alla fall.

• BrudSommar2006

Ja visst ja, glömde fråga vad pusslet föreställde! Hur många bitar var det?

• BrudSommar2006

September, får ni henne att sitta på potta/toa någonting? Från en hyfsad start så vägrar Iris nu att sitta på någotdera, suck. Iofs är hon nöjd med att byta blöja så vi har inget problem med att hon vill vara utan men jag förstår inte varför hon helt plötsligt inte vill.

Vad det gäller att sitta i barnstol så växte Iris ur barnstol när hon var knappt ett och ett halvt så det var inget mer att göra åt det. Minns att hon nästan fastnade ett par gånger då vi inte fick ur henne när vi var ute och sedan var det bara att inse att det fick bli vanlig stol. Sedan dess, i ett år drygt nu alltså, har matron varit sämre eftersom hon kan gå från bordet när hon vill. Kladdigt blir det alltid eftersom vi inte får sätta på henne haklapp.

• BrudSommar2006

September, vi har bara Babybjörns höga pottstol så jag har inget att jämföra med. Fast Iris föredrar oftast toaletten i alla fall, ja fram tills nu då när inte det heller fungerar, suck.

Iris pratar mycket om att när bebisen kommer blir hon storasyster och bebisen lillasyster och så ser hon ju att bebisens vagn står här och hon har fått plocka lite med bebisens kläder men jag tror absolut inte att hon har förstått hur det kommer att bli. Jag har riktigt dåligt samvete faktiskt för hon vill ju så klart fortsätta att ha det som vi har det nu...

• BrudSommar2006

Borde kanske shoppa lite på rean men orkar inte. Har just gått igenom Iris gamla förråd av storlek 62 och där fanns det betydligt mer än 56, bara det att nästan alla bodysar var kortärmade. Kvar fanns en fyra - fem st hyfsat urtvättade långärmade. Jaja, byxor och strumpor har vi i alla fall så det räcker och blir över.

Tänk vad jag ser fram emot att få komma bort från den där BF-listan!

• BrudSommar2006

September, vi har använt barnbestick från Babyland när Iris var mindre och nu när hon har vuxit ur dem har vi använt Åhléns. Det var ju den kniven hon skar sig på men de ska ju ha ändrat slipningen på dem nu. Iofs vill Iris inte ha kniv längre så hon kör med gaffel och sked fortfarande.

För mig känns det märkligt att det är en till tjej vi väntar när graviditeterna varit så olika. Visserligen finns det tid kvar än men Iris hickade massor och så hade jag en ordentligt tjock rand på magen. Hittills ingen rand och ingen hicka heller. Sedan har jag ju mått så mycket mer illa den här gången men är lite rörligare och lite mindre än sist.

• BrudSommar2006

Jag älskar mina Cecilija S-byxor! Fast de är fasligt långa i benen så mina är upplagda typ två decimeter!!!

Iris har gått från att ha kommit över den värsta trotsen till att återigen ha blivit ett litet monster. Det är jättebökigt för mig att ha henne hemma själv så jag åker ut till mina föräldrar på dagarna. Bara det att de har ju också problem med att hantera henne så det är bara marginellt lättare... I morse tog det 45 minuter för mig bara att få på henne overallen så vi kunde komma iväg, suck.

• BrudSommar2006

Piggelin, vilken fasa att inte få av den! Iris älskar Emil och trär det mesta i form av bunkar och plastskålar som hon får tag på över huvudet och låtsas att det är en soppskål.

Vickan, jag har också hela tiden trott att det är en tjej för jag tycker så mycket i våra graviditeter har varit lika. Behöver ju inte betyda något iofs men det är mitt tips ändå!

• BrudSommar2006

Telis, har du provat att vika dem aningens längre ner på magen, alltså lite mer mitt på övre delen av magen? I alla fall mina sitter bra uppe i alla fall och trycker inte på upptill.

Hm, Iris är väldigt rosig om kinderna men har ingen feber, fast hon klagar över att hon har ont i magen. Hoppas att hon inte håller på att bli sjuk. Nu verkar hon äntligen ha somnat i alla fall.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter