Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

10 december, usch, då ska jag till tandläkaren och laga den där tanden som strular. Jag är så jäkla nervös, jag har aldrig fått bedövning förut men törs inte utan heller. Nåja, tur att det förhoppningsvis händer något trevligt den dagen också då.

AM, ha det så himla bra nu, hur länge blir ni borta?

Nenne, jag önskar att jag bara hade tre veckor kvar till BF mer än något annat men tyvärr. Däremot har jag tre veckor kvar att jobba och det får väl duga det med.

• BrudSommar2006

Malin är ju mitt andranamn och vi hade det på vår namnlista men det kändes inte rätt tillsammans med Iris liksom. Ett bra namn så till vida att det inte är med på några topplistor över populäraste namn!

• BrudSommar2006

AM, inte kommer det att regna i två veckor i alla fall!

Lapinette, dansa lite för mig också för här blir det inte mycket av den varan.

Nu till dagis.

• BrudSommar2006

Hej Tinga, det låter mer och mer positivt, vad roligt! Hoppas så att det håller i sig den här gången.

• BrudSommar2006

Nej men titta, har Oskar namnsdag idag! Fast det blir ingen extra strömming till honom ikväll för jag är nämligen sur på honom, varje dag när vi kommer hem har han rivit ur all mossa ur julgruppen på vardagsrumsbordet och spridit ut över golvet. Jag vet att det är han för jag har kommit på honom ett par gånger när vi varit hemma.

Det här var kul, det har jag faktiskt inte noterat tidigare och det var ju ändå flera år sedan (ja själva olyckan har jag noterat så klart). Den där Sebastian känner ju jag, jag dejtade honom innan jag träffade maken. Undrar om han fick behålla sitt kaptensjobb på Strömma eller om han jobbar som sopgubbe nu, haha.

www.realtid.se/ArticlePages/200705/09/20070509171041_Realtid695/20070509171041_Realtid695.dbp.asp

• BrudSommar2006

Grattis till Victor också, han kanske förtjänar en extra strömming i alla fall!!!

• BrudSommar2006

Telis, allt det du skrev på din lista kan man absolut få användning för redan från början, speciellt haklappar är bra för antingen kräks de eller dreglar och då blir bodyn blöt och så får man byta stup i kvarten. Fast ta det lugnt med babyoljan i badet, de blir hala som ålar och har de dessutom lite hår funkar det nästan inte, det blir punkfrisyr direkt. Vi fick skippa oljan och köra med lite babytvål istället redan från början.

• BrudSommar2006

Det är svårt med presenter till andra så jag brukar vara försiktig med inköp av saker till hemmet. Det får bli blommor, vinflaskor, choklad och annat som går åt istället.

Vi fick faktiskt inte så himla mycket saker av folk i början, vi hade kanske inte så jättemycket besök heller. Iris är ju född i juni och precis i början kände vi inte för att bjuda hem folk och sedan blev det semester och sedan typ försent att hälsa på nyfödd som inte var nyfödd längre. Vi fick ju en del av våra föräldrar förstås men det mesta har vi köpt själva.

• BrudSommar2006

Passionsblomman, vad trist med morgonrocken, det borde han nog förstått!

Telis igen, amningsbh:ar hade jag inte klarat mig hem från BB utan tror jag!

• BrudSommar2006

Ja jag glömde ju amningskudden! Den var helt fantastisk! Vet inte hur jag skulle klarat mig utan den.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter