Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Elsa hann inte mer än hem så lyckades hon spräcka sin tratt i två delar så nu är den ihoptejpad med silvertejp. Får fixa ny tratt imorgon.

Jag är så otroligt sugen på pepparmint hela tiden, tror att det är Novalucolen som gjort det. Absolut bäst är de här mintkyssarna, bara det att de är så omöjliga att få tag på. Fast maken har hittat en godisbutik nära jobbet som tur är.

• BrudSommar2006

Vickan, ja möjligen någon form av glassefterrätt. Vi fick en otroligt god lingonparfait på dopet, bara det att den inte såg så där nyårsläcker ut, mer som en halvsmält röra, men det är bland det godaste jag ätit på länge.

• BrudSommar2006

Hjälp, googlade just på lingonparfait, det finns så många olika recept och varianter så jag vet inte var jag ska börja!

• BrudSommar2006

God morgon. Nu ska vi iväg till mina föräldrar igen, jag och Iris.

Koko, nej det är ju lite idiotiskt att kämpa på så länge som åtta månader men jag är lite blödig för det där med sömnmetoder också tyvärr...

Kul att Skåneträffen blev lyckad, är säker på att Stockholmsträffen blir lika bra, synd att jag kommer att missa den.

Sweet, äsch, Elsa är kastrerad bara, inget mer dramatiskt än så. Skönt att vi slipper åka tillbaka och ta styngnen i alla fall, det fick mina föräldrar göra med sin katt och då var det ändå samma ställe för något år sedan.

• BrudSommar2006

Snigeln, vad menas med stygn som sticker ut? Elsa har tre stygn som syns. Inte för att hon verkar slicka hysteriskt på magen bara för att man tar av tratten men lite slickar hon säkert?

• BrudSommar2006

Muggles, hej! Kul med nycklarna, äntligen!

Snigeln, Elsa har fått vara utan krage ikväll i alla fall och har inte slickat en enda gång vad jag kunnat se men inatt åker den på igen för då kan vi ju inte ha koll. För min del får hon gärna ha krage på nätterna forever för så lugnt som det var nu natten som var har vi aldrig haft det. Oskar fick sova sin första natt ostörd också, han låg i våra sängar och jäste hela natten.

Iris blir bara mer och mer mammig, idag fick maken inte ens lyfta upp henne ur badet utan jag blev tvungen att komma och göra det. Det är dock inte det minsta konstigt för jag är med henne hela dagarna och maken kommer hem och ska tillbringa en timme med henne på kvällen innan läggdags. Idag när vi var ute hos mina föräldrar skulle mamma ut och åka pulka med Iris och hennes lilla kusin men Iris vägrade om inte jag klädde på mig och kom ut och drog pulkan, suck.

• BrudSommar2006

Man vet att Oskar lagt sig i fel säng när man hör från Iris rum - "Gå bort! Gå BORT! Nu blir jag arg!".

Ikväll satt Iris och jag i soffan och läste bok och då sade Iris till mig - mamma, mamma, lyssna på mig. Så blev det tyst en stund och då sade jag att ja vad är det, mamma lyssnar, vad vill du? Jag vill ha en vovve! kom det då. Var i hela friden kom det ifrån!

• BrudSommar2006

Snigeln igen, hur är det möjligt att alla Stockholmare har så många akuta problem med sina små vänner?!

Usch för den här kylan dagen efter töväder, man håller ju på att slå ihjäl sig i halkan. Dessutom har jag inga varma byxor jag kommer i.

• BrudSommar2006

Någonting som driver oss till vansinne med Elsa är att hon gnisslar tänder. Det liksom knarrar om henne, superirriterande. Inte verkar det vara något fel på tänderna heller.

• BrudSommar2006

Pust. Har packat Iris kläder i storlek 98 och 104 som legat och tagit upp en massa plats. Nu är det nämligen dags att börja packa ihop storlek 110 för nu är det dags för 116 i tröjor. Hoppas bara att vinteroverallen räcker vintern ut.

Var hos BM igår och nu har även jag uselt järnvärde, eller ja, det är väl inte genomuselt men 112 och med tanke på att mitt hb gick ner så mycket under förlossningen förra gången, minns inte till vad men rätt långt under 100 var det, så är det väl lika bra att ägna de här sista veckorna till att försöka få upp det lite.

Annars var alla värden bra och jag har hittills gått upp 3 kg den här gången, undrar hur mycket mer man kan hinna de här sista veckorna tro.

Jösses vad Elsa gnisslar tänder helt plötsligt, det kan inte vara som det ska, kunde hon inte ha börjat med det innan vi ändå skulle till veterinären.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter