Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Koko, var hittade du röding? Vi skulle ha till nyårsafton men hittade inte just det. Annars har jag hittat ett recept på röding med portvinssås och kantarellpotatis på icas hemsida som låter så gott. Gjorde ändå såsen men med annan fisk och det blev helt ok det också, inga mjölkprodukter i den såsen, däremot redning.

Hur har det gått med bärselen förresten, har han vuxit i den än? Vi tyckte som sagt att den var sådär men bättre än inget när Iris vuxit ur de 10 kg som var gränsen för Babybjörns sele.

• BrudSommar2006

Parnassia, rätt recept! Har ju bara provat såsen än så länge men den var jättegod i alla fall.

AM, Florens - så glamoröst och bra! Förresten, fanns det ingen spegel du kunde provat koftan framför utan att gå in i ett provrum?

Koko, kom gärna förbi när Astrid är född, kan inte garantera kvaliteten på fikat bara! Selen kommer vi inte att behöva innan hon är 11 kg vilket är gränsen för Babybjörn-selen.

Liten, vad dåligt att tacka nej så snart innan!

• BrudSommar2006

God morgon!!! Haha, klockan är typ ett och jag har nyss vaknat och ätit lunch! Alltså, jag var ju uppe i morse och lyckades få iväg Iris till dagis eftersom maken inte får peta på henne och det bara blir värre och värre när man tvingar henne tycks det men sedan åkte jag hem och somnade om!

Cicci, jag känner mig tveksam till det där med färdknäppar och allt annat man ska prova för att få igång det, en av mina närmsta vänner blev igångsatt nu med tredje barnet och hon hade verkligen provat allt för att få det att sätta igång men icke. Det verkar som att det inte blir förrän kroppen är redo i alla fall.

Jag undrar också, har ni kommit överens om en trea nu? Kanske ska satsa på att bli gravid lagom så att det blir ett sommarbarn i alla fall så att du kan tälta utanför BB i god tid innan, kan ju bli lite kallt den här årstiden??

• BrudSommar2006

Telis, jag är så virrig så jag minns inte om jag frågat redan, tog du bort resåren? Blev det något bättre?

Liten, så mycket större kan du väl inte vara den här gången jämfört med sist, du som är så vältränad i vanliga fall? Fast det var ju en väldigt dum fråga inser jag nu, det är ju hur du känner dig som räknas, förlåt!

Nenne, kan det vara för att dina föräldrar inte varit involverade i hela ivf-processen tidigare under resans gång som de inte riktigt förstår att lägga vikt vid det nu? Tråkigt med onödiga kommentarer hursom. Tror inte att jag skulle behöva vara orolig för något sådant från min mamma, pappa däremot får man ofta bita ihop när han kommenterar saker och kläcker ur sig sina jäkla åsikter men det skulle bara bli bråk...

• BrudSommar2006

PB, trist med klädpresenterna! Själv har jag aldrig önskat mig kläder av maken och kommer aldrig att göra, jag kan inte tänka mig att det skulle bli något större nöje för någon av oss...

Apropå presenter så frågar maken varje jul hur han ska göra för att tala om för sin mamma att han inte vill ha några fler julklappar/presenter från dem eftersom det alltid är värdelösa saker han inte önskat sig och aldrig kommer att använda! Fast jag tycker att det vore elakt att säga så till sina föräldrar och det är ju inte lätt att köpa presenter åt andra. Jag kör på att man får vara tacksam för det man får, fast det klart att det är onödiga pengar att lägga på skräp förstås. I år fick han en aftershave han inte gillade och aldrig kommer att använda, det värsta var ändå att flaskans lock var halft avskruvat så hälften hade läckt ut i förpackningen.

• BrudSommar2006

Nenne, jag är lite avundsjuk på dig, ja och er andra som också haft det så, som mår så bra under graviditeten! Man ser ju fram emot att barnet ska komma och är tacksam och allt det men glädjen under själva väntandet tas ju bort lite när man bara springer och kräks liksom... Jo, jag har förvärkar, jag hade sammandragningar jag tror sista månaden eller så förra gången, den här gången slog de till i förrgår så jag är ändå tacksam att jag klarat mig lite längre den här gången. Nu får jag smärtsamma sammandragningar så fort jag rör på mig men jag känner i alla fall igen det från sist.

AM, tycker också att du haft konstig start på mensen men det är ju olika för alla som vanligt. Jag fick mensen tillbaka efter åtta månader sist om jag minns rätt, medan jag fortfarande ammade så det kändes lite orättvist! Den kunde ha hållit sig borta ett tag till minns jag att jag tyckte då.

• BrudSommar2006

Cicci, strumpor och Lypsyl, det är ju hur kul som helst!!! Fast det slår nog vad vi brukar få från makens föräldrar faktiskt, du vinner!!!

Nenne, vad spännande med VUL!

PB, grattis på den stora dagen i alla fall! Du fyller ju ändå år även om det blivit lite tokigt just idag.

Själv är jag hur törstig som helst men jag kissar nog ut det mesta så mycket som jag springer på toa hela tiden. Jag är rätt svullen om benen nu men inte så farligt om fötterna än. Sist såg det ut som om jag hade två fotbollar till fötter!

• BrudSommar2006

Vi har faktiskt aldrig varit och simmat/badat med Iris tillsammans, det blir aldrig av efterom hon ändå går på lek & plask på lördagar, det börjar igen nu på lördag.

Telis, jag hoppas att jag inte lurat dig att göra något du får ångra då men jag tycker att byxorna är fantastiska så fort man fått bort det otäcka resårbandet.

• BrudSommar2006

Nu ska jag ner till centrum en kort sväng, det känns väl inte som någon jättehöjdare när jag har så svårt att gå men det blir roligt efteråt om jag hittar något skoj.

• BrudSommar2006

Snigeln, Elsa mår finfint och vi skippade tratten efter första dygnen. Nu har det gått lite drygt tio dagar och de där tre stygnen som skulle försvinna av sig själva sitter där fortfarande men förr eller senare kanske de försvinner. Vet inte hur vi skulle lyckas hålla henne för att rycka dem själva även om vi tar fram stora handskarna... Finns det risk att de växer fast tro? Än har hon tyvärr inte lugnat ner sig det minsta men jag lever på hoppet.

Telis, vilken tur att jag inte lurade dig att göra något du fick ångra med resåren då även om det inte blev helt perfekt utan.

Vickan, jag säger som Telis, ett par strumpbyxor under och så borde du kunna ha dem till jobbet.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter