Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Grattis M & M härifrån också förresten!

• BrudSommar2006

Vad det gäller bindor så hade jag tre sådana där gigantiska i kors samtidigt och blödde ändå igenom de första dagarna så det är uppenbarligen olika. De fick bädda om lakanen på BB flera gånger i början men sedan blev det ju bättre efter ett par dagar.

Smink på BB tror jag inte blir av för min del och inte musik heller!

Jag glömmer att man kan shoppa PoP på nätet, ska definitivt kolla in senare ikväll.

Angående overaller så har ju Astrid fått en väldigt tjusig rosa täckoverall av Livia så vi ska väl klara oss!

• BrudSommar2006

Ja fy sjutton vad kallt det är ute, här är det -20 nu. Jag har frusit som bara den varje gång jag varit ute idag med Iris, även fast vi bara gått till och från bilen men sedan är ju bilen svinkall när man varit ute någonstans också. Usch nej, det får bli varma kläder till Astrid så hon slipper frysa som jag.

Om Astrid blir som Iris kommer det förresten att bli mycket bärsele här, vi har varit och skaffat en ny Babybjörn bärsele nu eftersom vi lånade den förra och de också har bebis nu igen.

Men hur lyckas man ha babysittern till 18 månader! Vid 18 månader hade Iris vuxit ur riktig barnstol, babysittern växte hon väl ur ett par månader efter att hon fyllt "potatis". Gissar att hon satt i den de första fem månaderna kanske men då var den å andra sidan guld värd.

• BrudSommar2006

Minns att det var lite vemodigt sista gången jag ammade och insåg att det nog var sista gången. Fast det gick snabbt över och bara några dagar senare tyckte jag att det var helt fantastiskt skönt att ha det överstökat. Fast jag ammade ju i ett helt år å andra sidan, det var ju rätt länge.

• BrudSommar2006

Muggles, jag var också lokalbedövad för att sy stygn men Ore blev väl mer ordentligt bedövad för att få ut moderkakan?

• BrudSommar2006

Kängu, vi har ju Babybjörns babysitter sedan Iris och tycker att den är helt fantatisk. Sedan skaffade vi en billigare också från Babyland, något med Snobben på, för att ha ute hos mina föräldrar där vi alltid varit mycket så att vi skulle slippa släpa men den visade sig vara mycket mindre i sitsen så den växte hon ur mycket fortare. Det är de enda två erfarenheter jag har så det är därför jag talar så varmt för Babybjörns. Om det finns andra modeller som också är ställbara så att man kan ha dem från början (för jag hade inte velat vänta i tre veckor, det hade blivit tre mycket långa veckor) så är väl det minst lika bra. Eller om man inte har något emot att vänta de där nödvändiga första veckorna, men var gör man då av bebisen när man vill tex äta???

• BrudSommar2006

Jag kan inte påstå att jag tyckte att den profylaxandning jag lärt mig var till någon större nytta heller, det var allt runt omkring med kursen som var så himla bra, all peppning, all information osv.

• BrudSommar2006

Vickan, då håller jag tummarna för att era föräldragruppträffar är bättre än våra för det var det mest värdelösa jag upplevt någonsin. Profylaxkursen hade jag betalat det dubbla för och ändå tyckt att det var värt det tror jag. Så trist att er inte blir av.

Muggles, faktiskt har du rätt, jag tycker att profylaxen fungerar bra när man gör illa sig i andra sammanhang och jag använder mig faktiskt av den då!

• BrudSommar2006

Vickan, helt klart, man får göra det bästa av det man har att tillgå! Du vet ju dessutom inte än om den är bra eller inte.

Liten, det låter som att ni haft det trevligt! Iris skulle inte låta oss sjunga för henne i nuläget.

Idag har hon varit värre än någonsin, jag tror att hon är understimulerad av att ha varit hemma från dagis sedan innan jul. Det är ju så kallt ute så vi har inte varit ute så mycket heller eftersom hon inte vill. Åka pulka vägrar hon och för det mesta går det inte ens att få på henne overallen. Nu helt plötsligt när hennes utbrott har börjat komma tätare och tätare, i princip varje gång det är blöjbyte, tandborstning eller overallpåtagning på gång, så har hon också börjat slåss tyvärr. Värst råkade stackars mamma ut idag när Iris satt i saccosäcken och tittade på Saltkråkan och mamma böjde sig över henne för att försöka få med henne och byta blöja. Hon hann bara fråga om Iris skulle följa med och byta blöja så sparkade Iris henne rätt över kinden så hon nästan höll på att svimma, hon hann ju inte väja undan alls. Hon satt i en fåtölj sedan och tårarna bara sprutade, tur att tänder och käke klarade sig. Sedan ville hon åka rutschkana, de har en liten inne, med min pappa och då klappar hon till honom över kinden så att han inte vill leka med henne mer. Det är för trist.

• BrudSommar2006

Vi skulle också behöva få ut vår gran, den barrar som sjutton och ser helt död ut, plus att katterna rivit i den så inget ser ut som det borde i den. Får se om maken kan övertalas att få ut den till kvällen. Det här är andra året i rad som vi haft otur med en kungsgran och vi har köpt båda på samma ställe så nästa år kan det nog vara läge att byta inköpsställe.

Rea på NK låter som jordens mardröm för min del, AM, stort lycka till!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter