Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB igen: Hoppas att det blir ett bra IVF-samtal imorgon.

• Blivande fru L

Tack tjejer! (Eller vad vet jag, ni kanske är 54-åriga sjukpensionerade män? )

PB - Jag har faktiskt inte tyckt att IVF-bestyret har varit jobbigt hittills. Det är nu när det närmar sig "the real deal" som jag blir börjar bli rejält nervös.

Gör mitt bästa för att behålla förståndet. Det vore ju tråkigt om man faktiskt skulle bli mamma och det sedan kom snälla farbröder i vita rockar och tog barnet...

• Blivande fru L

Nenne - De såg allt som allt 19 äggblåsor av varierande storlek. På ena sidan såg de lite små ut men på andra sidan var de tydligen helt normala. Tack för tumhållningen, jag vet att du vet vad jag nojar över.

• Blivande fru L

Hej Lappis! Ja, jag börjar ana vad IVF-behandlingen innebär för psyket. Kan inte ens föreställa mig hur det ska bli efter ÄP. Är glad över min lugna och kloka make!

• Blivande fru L

PB - Blir inte skraj nu för att jag nojar mig! Jag tycker att ni ska köra på IVF. Man måste ju hoppas på att det ska vara värt pinan!

• Blivande fru L

Nytt mantra: Morfin är skiten, morfin är skiten, morfin är skiten

Nenne och Lappis: Hur har ni mått efter ÄP? Vi måste tyvärr vänta flera timmar efter ÄP på att båten går och jag oroar mig (förstås ) för hur det ska gå. Vi har bilen med oss men man kan ju inte gärna sitta i bilen i flera timmar och glo. Vi kommer hem vid 19-tiden på kvällen, så det känns som att det kommer att bli en lååång dag.

• Blivande fru L

Hej Snaily, Tinga och Telis! Det känns bra med alla tumhållningar. Tack!

Jag är också avis på er som får träffas! Ni bor ju inte bara i en avkrok utan dessutom i helt fel land.

Ska försöka komma på ett bra sätt att fördriva 6 timmar på stan efter ÄP... Det löser sig säkert. Skönt att höra att ni inte haft superont, Nenne och Lappis.

Nu ska jag kramas med maken. Återkommer säkert imorgon. Puss på er!

• Blivande fru L

Ni är ju helgalna!

Grattis Ore! Ser fram emot att läsa mera om din förlossning.

Hoppar in lite snabbt för att rapportera om gårdagens äggskörd. Håll i er... 33 stycken!

Ska ringa kliniken senare idag för att höra om något har blivit befruktat. Man tycker ju att något av de 33 små liven borde börja dela sig?! Makens simmare var av god kvalitet så de skulle göra en vanlig IVF istället för ICSI.

Själva äggplockningen hade jag oroat mig för i onödan, det gjorde knappt ont och gick jättefort. Maken var med som moraliskt stöd. Han är så fin!

Kram på er!

• Blivande fru L

Nenne:

Instämmer i dina hurrarop! 33 stycken känns galet mycket. Kanske det blir ett fotbollslag i alla fall? Morfinet var schysst (schyst? juste?). Har aldrig varit så avslappnad i hela mitt liv och då stod det ändå en kvinna och pekande med en grov nål mellan benen på mig.

Är också en torris på vintern. Brukar använda lite 1%-ig hydrocortisonkräm när det är som värst. Det är hur som helst varken skönt eller särsklit snyggt.

• Blivande fru L

Tack parnassia! Och hej, förresten! Vi har nog inte "träffats".

Nu är en kompis (en kollega) på väg hit för att ge mig akupunktur som ska stimulera blodflödet i livmodern inför ET imorgon. Ska få behandling varannan dag fram till testdag. Lyx med egen akupunktör som gör hembesök alldeles gratis!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter