Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA&MJ skrev 2009-12-08 10:09:32 följande:

Blivsnde-du får ha filmmaraton, göra egna julkort, baka inför julen etc så går tiden lite fortare
    ...och sticka garntomtar!
  • Blivande fru L

Lappis
    Ett steg närmare! Tjohoo! Det är en väldigt spännande tanke att ert barn kanske ligger i någons mage nu.

• Blivande fru L

EA&MJ skrev 2009-12-08 10:10:38 följande:

Tror du inte det räcker med en simring a la modell anka
    Det räcker säkert!

Nu är det dags för lunch med en föräldraledig kompis.
  • Blivande fru L

Mugglan - Fy, vad jobbigt att sitta ensam och vara orolig! Hoppas det går bra för dig. Kram!

• Blivande fru L

Mugglan
    Tänk att man kan bli så lättad över ett minus! Skönt!

• Blivande fru L

Hej tjejer!

Länge sen, igen. Det har varit lugnt i tråden en tid nu men ändå minns jag inte allt som jag ville kommentera. Får nog skaffa mig ett anteckningsblock att ha bredvid datorn. Gör ett försök i alla fall:

Telis - Lycka till med det sista av flytten! Det är alltid det sista som är jobbigast, det ser så lite ut och ändå tar det så länge att plocka ihop. Min erfarenhet är att det är de mest svårpackade sakerna som är kvar till sist. Skönt att ni snart är på plats i huset!

Snaily - Det var väl en märklig tant du har! Hur går det med sprayandet? Hoppas att det känns bra inför IVF:en. Nu är det inte så länge kvar!

Lappis - Hoppas du får bekräftelse från soc.tanten snart!

Låter jobbigt med trotsande barn som inte vill ta på blöjan, att få matförgiftning och att vara nervös för sina barns allergier. Kram på er som känner er träffade.

Nenne - Hur mår du? Symptom?! Kul med MVC! När ska du dit? Jag väntar med att ringa till MVC efter VUL på måndag, vill gärna har någonslags bevis. Vad lär vi oss av detta? Jo, att jag inte är ett dugg annorlunda än alla andra gravida som tycker att allt är väldigt overkligt och gärna vill ha bildbevis på att det finns någon i magen. Måste erkänna att jag tyckt att alla nygravida varit lite irriterande som pratat om VUL redan på inskrivningsbesöket. (*skäms*) Tar genast tillbaka alla sådana tankar! Förhoppningsvis kommer den här graviditeten att göra mig till en mer förstående människa.

Mera ego - Jag mår bättre, är mindre svullen men mera illamående. Det får väl anses vara en bra och normal sak i sammanhanget och så farligt är det inte, jag känner mig lite lätt sjösjuk på eftermiddagarna.

Nu hägrar soffan! Hej på en stund.

• Blivande fru L

Hej AM! Kul att höra att ni haft det bra, ännu roligare att du är tillbaka!

Mugglan - Hatten av för dig som går på lunchspinning! Moas strömavbrottupplevelse verkar har varit en stor händelse för henne.

Ore - Låter om att ni har det bra där hemma. Mysigt med bebis på magen!

EA - Usch var trist det är att känna att man borde ha lust var och varannan dag. Kram på dig!

Snorkis - Symptom är bra! Illamående är jobbigt men då är du antagligen inte lika orolig. Kram!

Vickan - Hoppas det finns något bra sätt för dig att ta det lite lugnare framöver. Prioritera dig själv och bebisen, det är ingen som tackar dig i efterhand för att du jobbar fast mår dåligt. Kram!

Snaily -Jag mådde rätt bra under hela sprutperioden och hade inga problem att jobba. Mitt jobb kan ju också vara rätt så fysiskt, men inte som att sätta sig på huk 300 gånger förstås. Fy för mensvärk, hurra för Alvedon!

Kängu - Ru kände säkert på sig att pappa är ovan och valde att inte köra så hårt med honom.

Dagens julkortsrapport - Tre stycken varav två med barn iförda tomteluvor. Lyckligtvis påklädda. I fjol fick jag ett HEMSKT kort av en kompis som hade placerat sina barn, en 4- och en 1-åring på de lila och svarta sidenlakanen i föräldrasängen iförda endast tomteluvor. Brrr! Stackars barn.

För er som undrade: Jag började må illa för några dagar sedan, före det hade jag "bara" ömma bröst. Det har jag för all del fortfarande. Jag är sjukskriven hela den här veckan. Jag väljer kollega på MVC, en som jag funkar bra ihop med och inte träffar dagligen.

Ikväll har vårt yngsta gudbarn varit här med sin mamma. En snäll tös på åtta veckor som äter, bajsar och sedan sover minst tre-fyra timmar i ett sträck. Får man önska sig en sådan?

Natti natti!

• Blivande fru L

Oupsie - Blir nyfiken, vad har du för hund?

• Blivande fru L
    FruCicci skrev 2009-12-16 21:48:06 följande:
    Blivande Fru L,fjol fick jag ett HEMSKT kort av en kompis som hade placerat sina barn, en 4- och en 1-åring på de lila och svarta sidenlakanen i föräldrasängen iförda endast tomteluvor. Brrr! Stackars barn. USCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, verkligen! Jag hoppas att hon har haft vett att inte lägga ut det på nätet nånstans för det skulle säkert laddas ner av fula gubbar. Förstår verkligen inte hur min annars rättvettiga kompis tänkte!
  • Blivande fru L

Är på väg till ett överdådigt julbord med goda vänner på en mycket trevlig restaurang. Härligt!

AM - Så glömsk är du inte. Jag plussade den 2 december.

Nenne - Du verkar ha fått ordning på vilken vecka du är i. Jag torde vara i vecka 6+1.

Ha en skön kväll allihopa!

• Blivande fru L

Mrs B - Hoppas det går bra för Maltes mage. Håller tummarna för det!

Lappis - Roliga nyheter! Grattis!

Snaily - Ok, du är värst! Jag kan inte ens föreställa mig hur -31 grader känns. Här är det -5 och strålande sol.

AM - Vilken natt! Hoppas ni får sova bättre snart. Riktigt snart.

Telis - Tänk att du har så några jobbdagar kvar! Måste kännas märkligt att lämna jobbet och veta att man inte kommer tillbaka på lääääääääänge!

• Blivande fru L

EA - hoppas du får hjälp på gyn! Ni kanske kan ha hjälp av länken som PB skickade när ni ska ta in granen?

Nenne - Har ni berättat om Pricken för någon annan än oss i tråden? Det är så härligt att höra att du är glad!

Ego - Vi har berättat för våra föräldrar och jag ångrar mig nästan... Jag har en känsla av att jag luras och att vi kommer att behöva ta tillbaka allt. Jag och maken pratar knappt om graviditeten, jag antar att han har lika svårt att greppa det som jag. Tack vare (om man nu kan säga så) min överstimulering ska jag på VUL på måndag. Hoppas sååå att få se ett pickade hjärta då! Vecka 6+5, så det borde gå. Sen kan jag kanske börja glädjas, hoppas det!

• Blivande fru L

fru AM skrev 2009-12-18 10:41:52 följande:

Ang. dryckescraving så stämmer det helt med min pojkteori att du vill ha KALLA saker. Kallt och nyttigt=pojke Onyttigt/mastigt/rejält=flicka. Med vissa variationer. Ska jag skriva en bok kanske?
    Jaaa, skriv en bok AM!

Vad tror du om det här då: Sug efter allt som är SALT. Oliver, salt lakrits, ost och pommes frites med majonnäs. Sötsaker smakar inte alls lika gott.
  • Blivande fru L

Mugglan - Låter jobbigt! Klart du ska gå hem. Lite chips kanske hjälper?

• Blivande fru L

Trevlig helg på er i tråden! Jag håller på att frosta av frysen, det gäller att passa på som en rejäl husmor när det är minusgrader ute.

Kram på dig, Tinga! Det där låter verkligen inget kul. Hoppas att dagis kan ge pojkarna en knuff i rätt riktning när det gäller ätandet.

God jul på er som tagit julledigt redan!

Kram.

• Blivande fru L

Toodeloo i tråden!

Grattis BS! Förstår att det var intensivt när det gick så där snabbt. Oroa dig inte för gulheten, det brukar ordna sig efter några dagar. Det kanske inte är så dumt att vara på BB en natt till i alla fall även om jag förstår att du har hemlängtan.

Grattis Nenne! Härligt med rörlig prick med armar och ben! Jag blir lite förvirrad av att du kan är i vecka 9+4 eftersom jag är i 9+3? Trodde ni gjorde ET veckan efter oss? Nåja, underbara nyheter är det i alla fall!

Grattis Snaily till fina äggblåsor! Spruta på!

Kramar till er andra, det är alldeles för mycket att kommentera när man gör som jag och inte skriver något på flera veckor.

Ego - Julen var tung med dödsfall i familjen och en j*vla oro för att sorgen skulle ta kål på pyret i magen. Idag har vi i alla fall varit på UL och sett en underbar liten människa vifta med armar och ben i min mage. Fattar ni - en riktigt person! Inskrivning på MVC om en vecka, nästa UL i mitten av mars. Tålamod...

• Blivande fru L

Tack, ni är fina!

Nenne - Det är verkligen förvirrande hur man räknar grav.längd vid ET. Jag blev förvånad över att läkaren här sade att de (= vi ) alltid räknar från ET, inte från befruktningen som ju skedde samma dag som ÄP. Klart att det är stor skillnad om embryot är odlat två (mitt) eller fem dagar (ditt). Well, huvudsaken är att allt ser bra ut! Barnen föds ju ändå sällan på BF-dagen.

• Blivande fru L

Håller alla tummar (två alltså) för Telis imorgon! Det kommer säkert att gå jättebra. Hoppas ni kan sova i natt.

Semlor (= fastlagsbullar i mitt land) är gott! Mycket mandelmassa som gärna blandats med grädde så att det blir en tung och blöt bulle. Här säljs det semlor med hallonsylt också, ingen hit om ni frågar mig. Snart dags för premiär - mmm!

Tack för alla kramar och "beklaganden".

Dags för jobb imorgon, första dagen på lääääänge. Hur ska det gå att stiga upp före kl. 10.30? Kanske bäst att lägga sig före kl. 01... Ska bara slötitta lite på tv först.

Go´natt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter