Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Vi ropar väl inte hej nu, förresten? Det torde vara förbjudet fram till vecka 20 av en eventuell graviditet...
Vi ropar väl inte hej nu, förresten? Det torde vara förbjudet fram till vecka 20 av en eventuell graviditet...
Nenne - Frullismuffins var kul!
PB - Korttids.
Nu är det stickdags! Ses på lördag!
Morsning!
Gjorde ett försök att läsa ikapp men insåg snabbt att jag inte hinner före jag börjar jobba. Går rakt på det väsentliga istället (Ego - jag?!.
Tydligen uppgav barnmorskan fel antal ägg efter ÄP (hur hon nu kunde göra det). Det var 24 ägg och inte 33. Nåja, det var inte så illa pinkat det heller.
Ett toppenägg är installerat sedan 26 timmar tillbaka och jag har börjat med progesteron. Fy, vad kladdigt! Och hur gör man för att inte allt ska rinna ut när man går på toa? Det övergår mitt förstånd.
11 ägg finns i frysen förpackade två och två, utom en stackare som ligger ensam. Det räcker alltså till sex FET.
Nu börjar den långa väntan. Det är läääääääääääääänge till TD...
Jobbet kallar, ha det fint!
Telis skrev 2009-11-22 10:20:54 följande:
PB
Du frågade för flera (många!) sidor sedan vad som satte fart på makens simmare. Antagligen är det en lång kur med antibiotika som han fick i februari som har gjort dem kuranta.
September
Skönt att skrapningen är gjord och att du mår bra efteråt. Kram till dig!
Snaily
Är inte ett dugg avundsjuk på att du fått åka skidor, däremot längtar jag efter ljuset som snön för med sig.
Mrs B
Härligt att få skruva ihop möbler och inreda! Vi är låååångt från inredningsskedet av vårt hus. Senast idag körde maken motorsågen i badrumsväggen i nedre våningen...
Lappis
Det låter som riktig kvalitetstid med sovmorgon, promenad och spinning!
Snaily
Det står i pappren från kliniken att man sätter in ett ELLER två ägg vid FET. Läkaren sade att de brukar sätta in ett. Jag tror att de sätter in två om man har gjort flera misslyckade försök med ett ägg. Har två kompisar som fått ETT barn efter att man satt in två ägg. Däremot är det ju så att det faktiskt kan bli tvillingar vilket innebär en mera riskfylld graviditet och kämpigare tid efteråt.
Ni som gjort IVF: Har ni fått mer än ett ägg åt gången insatt? Hur var det med dig Tinga?
Snorkis - Stort grattis till pricken i magen!
Nu hoppas jag att den stora plusvågen kommer farande och sliter med sig alla som kämpar för ett plus!
BS - Vaccinleveranserna är försenade här också. Jag fick vaccin på jobbet för snart en månad sedan. Är du själv vaccinerad? I så fall är det ju ingen fara att träffa kollegan. Din mamma har rätt om att man smittar fast man inte är sjuk. Har för mig att man är som mest smittsam dygnet innan man insjuknar.
Go'natt!