Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis skrev 2009-12-04 10:47:40 följande:
    Cicci, jag vet faktiskt inte hur dom ger Bricanylen. Men nu blir jag lite nervös, jag hoppas att han inte tänker komma i december. Hon som gjorde ultraljudet sa att vi kunde räkna med att han nog skulle hamna på drygt 4 kg vid BF så då borde han ju vara normalstor runt jul och nyår.
    Jag är rätt säker på att Bricanyl ges i injektionsform. Så gör i alla fall vi.
  • Blivande fru L

Telis - Hoppas också att det lossnar för plussen nu!

Dags för lunch. Puss på er!

• Blivande fru L

Underbara nyheter Nenne!! Jag gråter också en skvätt för er skull! Förstår att det känns oroligt. Håller tummarna och tårna. Kram!

Härligt att plusvågen nådde fram till er! Nu får du snällt de till att skicka den vidare. Är det Mugglan som ska ha den först?

• Blivande fru L

Jag blir också lite sugen på att få ansikten på er! Hur var det nu? Mail till Telis och en bild på sig själv?

• Blivande fru L

Nenne

Vad säger de på din klinik om progesteron? Hur länge ska du fortsätta med det? Jag ska tydligen sluta med det nu och vill gärna få bekräftat att det är "så man gör".

• Blivande fru L

Snorkis
    Det vågar jag knappt svara på för då känns det som att jag jinxar alltihop. Augusti...

• Blivande fru L

Koko
    Jag hör vanligtvis till dem som litar på vad doktorn säger, men nu känns det läskigt. Doktorn kan ju inte veta om jag kommer att få mf eller inte...

Vilken tur att du fick tid hos kuratorn redan imorgon! Lycka till!

• Blivande fru L

Nenne och Snorkis
    För min del kan vi hålla oss till i vilken månad BF är än så länge. Självklart har jag också räknat ut BF för länge sedan. Det hade min mamma också gjort, visade det sig när vi berättade om plusset för henne. Hon och jag har samma yrke, så det kanske inte är så konstigt som det låter.

Tinga
    Vi har en likadan tekanna som Telis. Den är alldeles utmärkt.

Snaily
    Spännande med spraystart! Jag fick heta vallningar och blev ARG över saker som vanligtvis hade gjort mig lite irriterad. Man vänjer sig vid smaken också men någon delikatess är det inte!

Muggles
    Fan för tanten om det nu är hon som kom.

Telis
    Jag ska bara hitta en bild som känns ok så mailar jag dig. Oooh, blir nästan lite nervös av att exponera mig även om det är "bara ni" som ser det!

Koko
    Hoppas det känns bra hos kuratorn idag

Cissi
    Vad bra att du skickade sms till BS. Blir också lite orolig...

PB
    Hade just börjat undra vart du tagit vägen! Härligt med rejäl röjning i kartongerna!

Ego
    Tack igen för alla grattisar! Jag mår rätt bra. Är förstås svullen om magen fortfarande och blir väldigt öm om magen om jag anstränger mig. Har inga gravidsymptom förutom ömma bröst och det oroar mig förstås. Har bestämt mig för att fortsätta med progget ett tag till, det känns bättre att tro att jag kan påverka något...

• Blivande fru L

Cissi
    Jag ska på UL senare i veckan. Hoppas att åtminstone se en liten "fläck", det är för tidigt att se hjärtaktivitet ännu... Fy vad tiden går långsamt!

Nackdelen med att vara sjukskriven är att jag har alldeles för mycket tid att fundera...

• Blivande fru L

Hej EA! Där är du ju!

Köp en flytväst (inte en livboj för de sjunker ju tydligen) så att du är redo när plusvågen kommer forsande!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter