• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Precis, kräver foto på staken till galleriet nenne!

BS - kollar på ALLT! Känner bara att jag behöver få semester. Kommer vara helt död och utkörd lagom till jul.

junilejon - var det ett mörkt, gult eller ljust barn?

ego - har precis ringt soc för jag vill så gärna ställa oss i kö för utredning. Vi har ju gått våra 5 obligatoriska gångerna på kursen nu. MEN det var som jag trodde. Skicka in papper när kursen är klar och sen typ 2-4 månaders väntan på vår tur.

• Lapinette

junilejon - en av varje eller en mix (för lite gul är jag ju trots allt!)?

nenne - ja, det är frustrerande. Hade jag vetat om detta så kanske jag satt igång själva kursandet tidigare. Ringt i somras men jag var så jääääkla omotiverad just då. Trodde att hemutredningen skulle ta typ en månad och så vips var man klar och godkänd men har nu förstått att det tar typ 6 månader! Köerna tills de startar är olika så jag har vänner på FL som bestämde sig för adoption i augusti som redan har gått kurs (en helg) och påbörjat utredning. Ibland är det nog en fördel att bo i en håla där ingen annan vill adoptera.

• Lapinette

Och min hjärna har tagit semester mitt i allt!

• Lapinette

nenne - jag hade hoppats på att vara klar till sommaren och då få skicka iväg våra papper till Sydkorea men nu verkar det snarare bli nästa höst .

junilejon - du brukar drömma sanndrömmar va??!!! (hoppas, hoppas)

• Lapinette

nenne - kötiden är densamma det är bara att jag skulle vilja vara utredd och klar när vi stått tillräckligt länge för att få iväg våra papper till något land.

• Lapinette

nenne - det är en fantastiskt grej! Hon soctanten är faktiskt riktigt trevlig och vi diskuterade kursen lite grann ... om hur givande den är och att man till viss del borde gå den även när man ska ha ett biologiskt barn. Men hon blev lite kort i tonen när jag försökte förklara att vi vill vara utredda och klara till sommaren! Inte stressa soctanter... not a good idea.

• Lapinette

muggles - nej, bara 4 dagar och jag har inte varit på toa på säkert 4 timmar så den kanske är här nu .

• Lapinette

Måste dock ta och läsa allt en annan dag .. typ på julafton då mitt jobb har lugnat ned sig. Tjing!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter