Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nu såg jag snailys svar men annars hade jag nog sagt att Nancy är väldigt liten ändå. trots sin vikt. Men det kanske är för att hon inte ser ut som en lurvcylinder som bondkatter gör nu på vintern med den tjocka pälsen och ingen hals och knappt några öron så om det inte vore för borsten till svans hade man inte vetat vad som varit nos eller röv som man kliade? Nancy är ju som en riktig donna som Tom (&jerry) hade fallit pladask för när hon kommer svassande och vickar på höften, med tassarna i perfekt linje framför varandra, den långa svansen och den smala halsen och stora öron (det där sista kanske inte är något katthannar går upp i brygga för?!?!)

• nennesjuttioåtta

snaily
    kom ihåg min första säsong i fjällen, jag var inte ledig lö-sö på hela vintern.

• nennesjuttioåtta

snaily
    vi hade samma månadslön hela tiden men all övertid samlades ihop och betalades ut på slutlönen. Så lagom till sommaren fick man 20 000 extra.

• nennesjuttioåtta

tillbaka!

Damn, nu vet vi inte hur vi ska göra. Vi hade ju tänkt byta till privat BM som finns nere på stan men den här BM var så himla rar och det kändes bra och... tja ajg vet inte. Vi msåte bestämma oss snart för jag måste tillbaka och ta ett ferritininprov inom 3 veckor (järnet).

Den där listan med hur mycket (snarare lite) jag dricker... Jag fick ju tillägga att den säkert hade sett lite annorlunda ut om det var 10 år sen men nu är man ju som torrlagd. Och dricker vi vin till maten så tar jag ett KANSKE två glas och maken resten. Nåja, det var ju ingen tävlan och man ska ju inte dricka så det var väl bara bra det.

Den där vågen var heller inte synkad med vår hemma, fast då väger jag mig ju jämt på morgonen och utan kläder och nykissad men trodde ändå inte mina ögon. Jag har enligt vågen hemma inte gått upp ett gram än men helt plötsligt vägde jag 3 kg mer än i morse, hahahah!

BS
    kanske prova att plocka bort pottan ändå några veckor och se om hon frågar vart den tog vägen? Eller att hon vill visa att hon visst vill gå på den?
    Söt Oskar som inte kan klättra, han kanske är höjdrädd??

• nennesjuttioåtta

BS
    tydligen hade de skickat ut ett PM att de skulle ta ferritininprov istället för Hb, för att de kunde visa lågt HB trots att järnet låg högt. Och det var ju bra för mig som redan har högt ferritinin, mitt Hb idag var 119, alltså strax under gränsen så att rekommendationerna för att äta järntabletter blir korrekt.

• nennesjuttioåtta

fn vad rörigt jag skriver.

Mindre
    ehh... va? Mena r du att vi ska byta ändå eller ?

• nennesjuttioåtta

BS
    vi gillade ju den här privata också, för henne träffade vi båda när vi fick akupunktur för något år sen så vi vet ju att hon är bra också. Svårt val. Eller?!?

• nennesjuttioåtta

telis
    den ena kan vi båda gå till (ligger mittemellan våra jobb på gågatan), den andra måste vi åka bil till eller cykla för det är söder om stan. Men de verkade ju ha lite mer kontroller med deras läkare iom mina järnvärdens bu eller bä så det kändes ju bra också ? men det kanske den privata har också?!?!? Gött med fixerad Televinken!

• nennesjuttioåtta

WOHOOOOOOOO! Grattis BS!!!!! Hahahahh en dvärg!?!??!
    Välkommen Astrid!!!!!! *krulltrumpeter*

Väntar med spänning på förlossningsberättelsen!!!!! OOH jag ryser i hela kroppen! Vad skönt att du slapp gå över tiden!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter