Summan av kardemumman - livets väsentligheter
AM ? jag gjorde också misstaget att ge mig ut på rean igår. Kände mig så mycket bättre på eftermiddagen, förkylningen, så jag gav mig ut och vandrade runt. Provade, svettades och kom tillslut hem med Mitt Val Kvinna (vitaminer!). Trött, arg och åter igen förkyld. Hur dum får man vara?! Var jättearg på mig själv hela kvällen, natten och även nu då jag sitter här snorig och trött. Trodde ju jag skulle vara frisk tills idag så jag kunde hoppelistudsa på SATS ikväll (jag ? optimist??!!).
Frullan ? vilket julfirande?! Förstår om du inte alls känner för att träffa makens familj. Hur orkar han? Känner inte han för att skita i alltihop och låta dem härja fritt.
PB ? låter verkligen som ett riktigt julfirande som man hade när man var liten, med hela släkten, massor av snö och tomten. Hoppas du har fått lite hjälp så att du inte däckar ihop totalt när alla har åkt hem.
Kokisen ? skönt att ni har fått en lugn natt. Själv träffade jag på grannen + hund + deras lilla son imorse. Sonen (som nog är den så där 9 månader) fick följa med ut på morgonpromenaden med hunden så mamma skulle få sova då han hade varit vaken hela natten. Han (sonen) så oförskämt pigg och glad ut, satt där i vagnen och bara skrattade hela tiden och förstod nog inte alls vilken pina han förorsakat sina föräldrar.
Sweet ? trist att du ska känna dig nervös över att träffa din familj. Hoppas det reder sig och inte blir så dramatiskt som du befarar.
BS ? vit chokladmousse med passionsfrukt och jordgubbar. Superenkelt och gott! www.arla.se/Default____17653.aspx
Själva har vi beställt mat på Melanders inför nyår. Ska ringa dit idag och kolla så att beställningen (via internet) har kommit fram. Det blir skaldjur och fisk rakt igenom så vi kan sörpla champagne hela kvällen. Hoppas snuvan har försvunnit till dess så jag känner alla smaker till 100 %.