• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

kokisen - när jag väl kom till Karen Millen far jag så jäkla varm och trött att jag inte orkade prova trots att jag hittade ett snyggt, svart fodral och superläckra skor. Fast det var nog lika bra för jag borde istället använda mina skyhöga partyskor som maken köpte till mig i Barcelona samt att jag sällan trivs i åtsittande fodral.

Usch, om en dryg timme ska jag till gynekologen. Jag blöder fortfarande lite men det borde nog vara ok (är på dag 5). Vet inte riktigt vad jag ska säga till farbror doktorn, orkar inte dra upp hela jäkla historien igen ... fast det är nog det jag borde göra. Inte så motiverad att gå ut i kylan. Sitter hellre här, i min kimono, framför datorn.

• Lapinette

kokisen - vad härligt att han verkar sova bättre om nätterna nu (dunk, dunk i skrivbordet ... knock on wood).

Tar emot den mysiga kokiskramen och skickar den vidare!

• Lapinette

Hej hopp (säger kaninen)!

Gynbesöket gick bra och känns inte som ett riktigt gynbesök eftersom jag aldrig fick hoppa upp i den trevliga stolen . Utan jag berättade varför jag var där och kort om min historik. Han tyckte att det lät väldigt vettigt eftersom min livmoder är hjärtformad och då man inte kan se hur mycket genom kontraströntgen samt att jag även hade haft utomkveds. Han var väldigt lugn, trevlig och resonabel. Är nu inbokad den 2 februari för att sövas ned, undersökas och om utifall han ser att min "vägg" i livmodern kan vara ett hinder så gör han bums ett ingrepp som tar ca 20 minuter. Det kommer inte att göra ont, kanske blöda lite dagen efter och få stanna där i ett par timmar. Mais c'est tout! Om han inte ser något som kan utgöra ett hinder dvs att fliken/väggen inte är så pass stor så gör han inget.

Det var allt!

• Lapinette

AM - till paella kan man nästan dricka vad som helst! Men bäst går rosé eller ett lättare rött vin eller ett lite tyngre vitt. Fråga annars på Bolaget de brukar vara väldig kunniga.

• Lapinette

GOTT NYTT ÅR alla underbara tjejer!!!! Nej, jag har inte börjat dricka än men ikväll smäller det. Då ska vi prova Krug för första gången och maten är hämtad från Melanders. Tjohooo!!! Träffade även på en kompis på ICA så om vi känner oss ensamma är vi välkomna att kvista över till dem.

Annars så firade vi min brors 50-års dag igår och jag fick frågan om jag vill vara toastmaster på hans fest i januari. Har nu lite panik över vad jag ska fixa och överraska med för att festen ska bli så bra som möjligt. Tar gärna emot tips!

Ska nu läsa ikapp allt ert babbel .

• Lapinette

Krug ska vara en av de bästa champagnerna. Den och Kristall så maken gick in och köpte en flaska för några veckor sedan. Vi får se om den smakar lika bra som den kostar.

Röj rejält hos mugglan och ge henne en stor kram! Tungt med tant . Minns själv för två år sedan då min tant kom 5 dagar sen på självaste nyårsafton och full som en alika blev jag och spydde ned hela brorsonens rum.

Tror jag ska fixa iordning lite te. Ta den sista biten Panettone och titta på en tecknad film med maken. Borde städa, kanske börja packa ... men känner mer för att sjunka ned framför tv'n i min kimono och bara mysa.

• Lapinette

EA - Ja och jag kan alltid skylla på att nu är det så jäkla mörkt att man inte ser damråttorna.

Jag tror jag ska sätta på mig en festblåsa ikväll . Om inte annat bara för själva middagen ... sen kan jag hoppa i kimonon igen. Köpte förresten ett sånt där pussel som nennelainen pratade om för en tid sedan och vi ska nog försöka lösa det mysteriet under kvällen. Tillsammans med skumpa kommer det säkert att gå jääääättebra!

• Lapinette

EA - gällande akupunkturen så gick jag i 3 månader innan min sista IVF. Om det var så du menade med din fråga? Spännande med husvisning!

Piggelin - ser att du har loggat ut men visst vi drar till 30 graders värme på lördag. Känns helt ok !

• Lapinette

EA - jag gick en gång i veckan hos den första. Hos den andra gick jag ibland endast varannan vecka eftersom där var det 70 % örter som gav effekt. Tyvärr verkar det ofta vara så, att akupunktörerna inte tycker om/tror på IVF.

• Lapinette

GOTT NYTT ÅR!!!!

Hörde jag SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL??!!!! *plopp* där korkades champagnen upp. Idag är det inte fredag men visst ska vi dricka lite skumpa här ändå??!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter