Vet fortfarande inte riktigt vad du menar med "hur lång de får gå"? Jag hoppas att de fortsätter att ofta vara först på plats med nödhjälp, och sist att lämna platser där konflikter bryter ut. Om det innebär att de går långt så tycker jag att det är något bra.
Dop och vigsel går inte att jämföra. Ett dop är enbart en religiös rit. Det har inga som helst juridiska implikationer, vilket äktenskapet sannerligen har. Därför tycker jag att dop ska ske i kyrkan, och vigslar bör ske borgerligt.
Att komma från en kyrka där homosexuella inte får vara med (eller ens komma in i kyrkobyggnaden), det tycker jag tyvärr inte är något att vara stolt över.
Chris24 skrev 2009-11-03 19:30:22 följande:
Som i att,hur pass långt får dem gå, läkare utan gränser enligt dig? Hör inte hit men jag finner det intressant bara.Nja, vet inte vilket land du tänker på men nu är jag från Libanon och där ska man gifta sig i kyrkan,punkt slut, som katolik, för att bli välsignad,frälst o inför guds ögon.Samma sak med dop,det ska ske i kyrkan inför guds ögon, vi är ju uppfostrade på detta sättet och därför tror vi på det också.I vår kyrka där jag är ifrån tex är homosexuella förbjudna in i kyrkan o det är ju inte något som är rättvist i mångas ögon,framför allt inte homosexuella som vill gifta sig i kyrkan, orättvist helt enkelt o det jag försöker säga är att det skulle kännas likadant om man förbjöd överlämning i kyrkan för oss som är för det tror jag.