• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

Grattis Jaao Klok son, håller med honom totalt! Bara lite för att jag fyller 33 på onsdag

Martinaa, jag lovar att DHL har spanare ute som kollar när man inte är hemma för jag missade dem med tre minuter första gången de var och försökte lämna min klänning och andra gången så kom de typ 10 min innan sambon kom hem. Sen ringde jag dem och kollade ungefär när de skulle komma och fick dem att lämna mitt nummer till den som körde ut den och säga åt henne att ringa innan hon kom så jag hann hem om jag var ut med hundarna eller så. Ska bli kul att få se din klänning!

• Rapsbrud

CiaLovesAndreas: Hur ser de ut? *nyfiken* Är det pärlor eller strass eller något annat menar jag?

• CiaLovesAndreas
    Rapsbrud skrev 2010-02-06 23:58:59 följande:
    CiaLovesAndreas: Hur ser de ut? *nyfiken* Är det pärlor eller strass eller något annat menar jag?
    Det är strass. Är inte så förtjust i pärlor
  • Rapsbrud

CiaLoveAndreas: Inte jag heller riktigt, känns som jag blir alldeles för snäll och mesig i pärlor Knäpp tanke jag vet, men så känns det.

• CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Jag har aldrig använt pärlor, så varför börja på bröllopsdagen?? Är helt enkelt inte jag

• Martinaa

Cia:
    Jag berättade om bröllopet i min blogg, och skrev sedan på FB att folk skulle in och läsa om "the big news" på min blogg

Snuttfia:
    Men jag fattar inte varför DHL bara chansar och åker ut och tror att folk är hemma klockan ett en onsdag?? "Normalt" folk jobbar ju då. Det är stor chans att jag och sambon är hemma då, då vi inte har "normala" jobb, men fattar inte varför de inte ringer innan istället för att åka vända efter vända och HOPPAS att nån är hemma? Jaja, ska ringa direkt på måndag!

Idag har fått ytterligare reaktioner från vänner och min kusin. En kompis har skrivit ett helt blogginlägg om hur glad hon blev när hon hittade inbjudan och jag har verkligen fått massa rolig respons!
    Min sambo är dock väldigt besviken på sina kompisar, och jag förstår honom! Av två vänner har vi inte hört ett ord, från hans sk bästa vän fick vi ett inlägg i gästboken på bröllopshemsidan (antagligen hans tjej som skrev), men inget personligt till honom. Inte ens ett enda sms! Jag märker på honom att han är riktigt besviken och jag känner mig nästan dum när jag berättar om alla glada reaktioner jag får hela tiden, även från de som inte är bjudna.
    Inte ska man väl förvänta sig att alla ser det här som årets största nyhet, men ett litet sms till sin kompis och säga grattis eller tack för inbjudan, är det för mycket begärt...?

• snuttfia
    Martinaa skrev 2010-02-07 00:20:59 följande:
    Min sambo är dock väldigt besviken på sina kompisar, och jag förstår honom! Av två vänner har vi inte hört ett ord, från hans sk bästa vän fick vi ett inlägg i gästboken på bröllopshemsidan (antagligen hans tjej som skrev), men inget personligt till honom. Inte ens ett enda sms! Jag märker på honom att han är riktigt besviken och jag känner mig nästan dum när jag berättar om alla glada reaktioner jag får hela tiden, även från de som inte är bjudna.
    Inte ska man väl förvänta sig att alla ser det här som årets största nyhet, men ett litet sms till sin kompis och säga grattis eller tack för inbjudan, är det för mycket begärt...?
    Jag känner mig också aningens besviken på responsen på inbjudningarna. En av sambons kompisar hörde av sig på studs när de fick inbjudan, mina föräldrar nämnde i förbifarten att de fått sin (de visste ju att den skulle dyka upp), min moster tackade för inbjudan på fb och sen inget mer. Tror inte sambons mamma ens nämnt att hon fått sin... Jo, min lillebror sa att det låg nåt som såg ut som en inbjudan på mattan för jag ringde just när han kom hem, han gissade att det var min typ... Blir så orolig att folk tycker det är dumt att vi tar kuvertavgift eller inte fixar hotell åt dem eller nåt. Men de som vi har pratat med och sagt att vi funderar på kuvertavgift har sagt att det är jättebra att de får bidra lite och slipper fundera på present... Asch, jag vet att det inte är så stort för de andra som för oss och att de flesta visste att det skulle komma inbjudan men ändå... Liiiiite mer respons kunde man ju fått iaf... Känns som mycket jobb med inbjudan och så noll respons, tråkigt! Fast mest oroar jag mig för att nån har tagit illa upp över kuvertavgiften... Fånigt Är man bridezilla så är man antar jag :-P
  • majsan801

Mm jag tycker också det är konstigt att folk inte hör av sig och tackar för inbjudan. Det är ingen som vetat om att vi skulle gifta oss. Och jag menar idag är det ju inte självklart att man blir bjuden, ändock är det flera som inte hör av sig. Man funderar ju på om inbjudningarna kommit fram. Men 95% av inbjudningarna har nog vi fått respons på så jag ska vara nöjd eg. Men vissa har man fått nästan dra ur. Har en kompis som jag umgås med några gånger i veckan och det har verkligen varit svårt att hålla mig för henne. Vi skickade ut inbjudningarna när de var på semester sen kom de hem på söndagen jag väntade och tänkte att hon lär ju skicka ett sms, nej. Dagarna gick och ingen kommentar så jag skickade ett sms jaha hur var semestern då? haft det bra? Och tänkte att då kan hon ju svara på det och samtidigt tänka på att säga kul med inbjudan. Hon svarade att de haft det bra och inget mer. Då började man fundera på om de ens fått inbjudan. Sen några dagar senare skulle vi träffas och hon började prata om sin resa och bla bla och sen ja just det ja grattis kul. Suck men det är väl bara en stor sak för osss tydligen. Men det är ju iofs bara en person men sånt förtar lite tycker jag. Jag tycker att det är en ära att bli bjuden på bröllop att det finns någon som tycker om mig så mycket att de vill betala en helkväll för mig och ha med mig på deras stora dag. Men jag ska glädjas åt alla som hört av sig sprudlande glada.

• CiaLovesAndreas

Åh, vad jag känner igen mig i detta!!
    Vi har fått väldigt positiva reaktioner på våra inbjudningskort...från de som är självklara, t.ex. våra föräldrar.

Har en kompis på msn som jag väntade mig nån reaktion ifrån, men ingenting! Jag har sett att hon varit online men hon har inte sagt ett pip.
    Känner inte för att fråga om de har fått nån rolig post på sistone. Då kan det lika gärna vara.

Jag erkänner att jag blir besviken. Visst det är inte världens grej för alla, men som sagt bara höra av sig och tacka för inbjudan kan väl inte vara så himla svårt??!

• Fröken Strössel

I vårt fall var det ingen överaskning för någon när vi skickade ut inbjudningarna, de flesta visste att det skulle bli bröllop. Men när vi väl skickade ut de så fick vi ändå en del reaktioner. Det som är lite problem nu är att många sagt att de kommer men inte osat. De har bokat boende och resa ner men inte osat

Svar på tråden MAJ 2010 del 4