shamrock skrev 2009-12-09 22:34:06 följande:
Martinaa: Klänningen du köpt till din dotter är jättefin.
Inte MIN dotter, vi har inga barn
Brorsdotter är det, hihi
Nu ska vi se om jag kommer ihåg att svara på att jag suttit och läst nu, hehe. Varning för långt inlägg...
Färgtema har vi blått, silver och så vitt då.
Våra toastmasters, eller värdpar som jag väljer att kalla dem, som vill ha ett svenskt namn oavsett vad gamla regler säger om att det är värdparet som bjuder in och betalar för kalaset, ska hälsa folk välkomna i kyrkan och dela ut vigselprogram och visa folk till deras platser och så, eventuellt visa vägen till festlokalen där där sedan ska hälsa folk välkomna, gå genom "regler" samt sedan hålla koll på hela festen
De presenterar de som ska hålla tal och hålla ordning på alla som vill leka,sjunga eller vad gästerna kan tänkas vilja hitta på.
Festhäftet gör jag själv, och på tal om det så måste jag få tipsa er alla om en söt grej jag läste om i en annan tråd. I brudgummens häfte, och bara i hans, så hade bruden bytt ut mittuppslaget och ersatt det med ett personligt brev/dikt/kärleksförklaring eller liknande. Hade visst tagit ett tag för honom att upptäcka det, men det tyckte jag var en kul grej!
Jaao:
Jag håller med dig precis ang alkohol! Jag vill heller inte att folk ska bli fulla på vår bröllopsfest. Visst får de väl bli lite glada eller lulliga, men inget fylleslag. Det kan de ta på midsommar några veckor senare om de så önskar
Vi kommer bjuda på välkomstdrink, ett glas till förrätten, två till huvudrätten och avec till kaffet till tårtan som det ser ut nu.
Sedan får folk själva köpa mer i baren om de vill, men vi kommer nog inte servera så mycket starka saker. Inte tror jag väl att någon av våra gäster skulle gå och bli odräglig eller dyngfull, men vill inte riskera att det KAN bli så. Helt ärligt tycker jag det räcker om det säljs öl, cider, vin och svaga drinkar (typ tvåor och fyror).
May2010:
Ja det var verkligen ett bra pris på maten! Vi räknar med ungefär det dubbla till lika många gäster...
Ang presenter så har vi en hemsida som komplement till inbjudnignarna, precis som Ananias har (dock ej öppen för allmän beskådning ännu) där vi under fliken presenttips skrivit:
Vi har grubblat och funderat
och vårt hushåll noga studerat.
Man kan snabbt konstatera,
att vi inte behöver mera!
Vår önskan är att gå hand i hand,
som äkta makar på en solig strand.
Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla
Litet öre hjälper mycket,
skänk en slant efter eget tycke!
Tack till släkt och vänner,
o alla som vi känner!!
Presenttips: Resecheckar hos Ticket
Första gången jag hörde talas om att man önskade sig pengar till resa tyckte jag det lätt rätt sniket och fult, men ju mer jag vant mig vid tanken så tycker jag det är rätt bra ändå. Varför ska man få ännu fler uppläggningsfat och glasskålar och brödrostar för när man redan har "allt"?? Då är det ju bättre med en sån här sak!
Ananias:
Fin sida ni har! Superbra att ha och skriva massa sånt som man vill att ens gäster ska veta om innan. Däremot kan ni nog behöva se över den lite med texten, men ni kanske inte är klara än?
Nu är det dels lite blandat engelska och svenska (i menyn), samt stora bokstäver som smugit sig in lite här och var i meningarna samt lite prickar som trillat bort eller in där de inte ska vara
Cia:
Jag håller med dig ang julen. Inte klokt... Hoppas de närmaste månaderna går lika fort nu, så det snart blir våååår!
Snuttfia:
Kul att du provat klänning!
Visst känns det skumt att se sig själv i en fin vit brudklänning för första gången?? Jag var också på Rehmans och hon som hjälpte mig var jättetrevlig och hjälpsam, så jag fick också lite dåligt samvete när jag tackade för mig för att gå hem och beställa från Kina, men ungefär 8000:- i skillnad avgör det!
Så där ja, en halv roman senare och nu ska jag hålla tyst!