Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Cia och Ananias:
    Hahaha! Tack för dagens garv!

Nu ska jag färga håret (igen.. gjorde de förra veckan och blev kasst). Sen ska jag fixa i ordning mig själv och så blir det middag på restaurangen där m2b jobbar ikväll. De satsar på nyårsöppet i år igen, så vid tolvslaget ska jag minsann dra ut honom ur köket och pussas lite! :) Hur ska ni andra fira/har ni andra firat in nyåret??

Ha det toppen ikväll alla så ses vi nästa år, året då vi alla ska gifta oss!

• Martinaa

Så kul att äntligen vara på rätt sida nyåret. Nu är det ju i alla fall I ÅR och inte nästa!

Nu känns det som om jag kan sätta igång lite mer på allvar också, ska försöka få iväg inbjudningarna i januari tror jag. Hade tänkt februari först men nu kan jag snart inte hålla mig mer. Då gäller det bara att få ihop en hundraprocentig gästlista först...
    Sen ska jag mäta mig och beställa min klänning denna månad också har jag tänkt. Oooh, nu känns det som att det faktiskt närmar sig. Det har känts så himla avlägset innan, men nu så börjar man se ljuset i tunneln!

• Martinaa

Hehe, jag hoppas också på att en klänning med snörning kommer göra susen! För jag vill ju ha fina underkläder under, så man känner sig lite fin även när klänningen åker av på kvällen *hihi*

• Martinaa

Känner att jag borde ta mig en sväng in på Lindex i dagarna. Var inne på Change nån gång för nån månad sedan och provade bh, trosa och strumpebandshållare (eller vad det heter) och strumpbyxor i såna där band. Jag kände mig som en stoppad korv eller nåt, så nån sån där hållare runt magen kommer jag inte ha! :P
    Hade ju varit fint med en korsett eller torselette eller vad det heter (här har vi en som inte kan så mycket om underkläder ja...), men vet inte om det blir för mycket under klänningen. Men får helt enkelt ta en titt på Lindex och se om man kan göra nåt fynd nu då! :)

• Martinaa

Hallu!
    Idag tog julledigheten i bröllopsplaneringen officiellt slut! Idag plockade jag fram lådan med bröllopssaker och rotade fram mina halvfärdiga inbjudningskort. Det var så längesedan jag pysslade med dem så jag nästan glömt bort hur jag tänkt göra dem.
    Gjorde inget med dem utan blev istället sittandes med hemsidan som ju också måste vara färdig när inbjudningarna går ut. Satte ett lösenordsskydd på hela sidan och fick det till slut att funka (vi kommer ju lägga ut telefonnummer där så då känns det bäst med lite koll på vilka som ser dem).
    Åh det känns så kul att "va igång" igen. Nu känns det som om det kommer hända inom en nåbar framtid i alla fall, inte så långt fram som tidigare.
    Tänk att det faktiskt gått ett halvår sedan sambon friade och vi började planera bröllop. Hälften kvar... När bestämde ni att det skulle bli bröllop? Hur länge har ni andra väntat??
    Dags o sova. Gonatt! :)

• Martinaa

Cia:
    Oftast har de väl öppet köp på underkläder så man kan prova hemma, men sen brukar väl personalen vara duktiga på sådana ställen, så om man säger hurdan klänning man har så vet de säkert var som passar bättre och sämre.

• Martinaa

Hej och välkomna hit Indii och Cat67, kul med nya brudar! Ska lägga upp er på listan nästa gång jag sitter vid rätt dator.

Har inte gjort nåt skojigt bröllopspyssel nu eftersom jag jobbat hela dagarna, men imorgon är jag ledig och kommer förhoppningsvis göra nåt skoj igen.

PatrikoAnnika:
    Vilka supersöta örhängen! Vart har du hittat dem? Precis sådana kan jag tänka mig att ha också faktisk *härmas*

Snuttfia:
    Jättefin klänning! Den kommer vara supersnygg även i ivory.

Gäsp, dags för den här nattugglan att stänga av och sova nu.

• Martinaa

Ananias:
    Jag tror många "fuskdansar" nu för tiden, och bara dansar lite i takt eller så, och det är väl också inte så många som väljer en äkta valslåt i tretakt utan de väljer nån annan fin ballad eller så.

Snuttfia:
    Ååh så roligt! Varifrån beställde du sen?

Hanna:
    Haha, två klänningar??

Bluebride:
    Va skoj nu när anmälningarna börjar "droppa" in!

a n n a:
    Håller tummarna att allt går vägen nu! Vad var det som hände med den första? Ber om ursäkt om du redan berättat det nån gång... :S

• Martinaa

Vi kikade lite på cake toppers när vi bokade tårtställning och de hade en del fina så vi köper antagligen därifrån. Fanns några traditionella, nån lite roligare och så har jag för mig att de hade en eller två i den här stilen, vilket jag gillar www.bridalxpress.com/catalog/4006709-forever-cake-topper.jpg Så får jag bestämma blir det nog en i denna stilen.

Idag har jag tänkt fixa lite, bestämma mig en gång för alla vilka som ska bjudas och i så fall klippa ut ett par inbjudningskort till. Sen skulle jag kunna ringa vår tilltänkta fotograf med och se hur han verkar och eventuellt boka nånting. Jepp, idag ska jag minsann fixa lite!

• Martinaa

a n n a:
    De där bilderna känner jag igen, så nu minns jag att du berättat om det innan. Sorry att du fick upprepa. Inte klokt att de tror att man ska komma undan med det, de är ju inte det minsta lika! Men håller med om att originalklänningen är "sketsnygg" Hoppas ditt nya fodral blir bra nu då! :)

Pratade med vårt festställe innan och försäkrade mig om att vi fick plats att bjuda några extra och det var inga problem. Så nu bjuder vi nog alla trots allt och så får vi se om det blir några som inte kan i slutändan, men nu vet vi att vi KAN bjuda alla iaf.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4