Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Jag tycker klänningen var jättefin och den såg ut att sitta jättebra ju!

Klart det känns lite ovant att se sig i en sån klänning, men vänta bara tills du är sminkad och fixad upp till tänderna så kommer du känna dig jättefin!

• Martinaa

Usch ja detta klänningsbekymmer! :P Jag tror att så fort man köpt sin klänning så får man sluta leta/titta och förbjuda sig själv att ens titta in i ett skyltfönster med brudklänningar. Typ som att sluta kolla husannonser när man väl köpt hus, haha :P

Jag själv har inte gett mig in i det där så mycket än, jag har hittat en klänning hos Millys som jag tänkt beställa och hoppas att jag kommer gilla den även när det blir dags. Vore ju skönt att ha det bekymret ur världen iaf, hehe.

• Martinaa
    Ananias skrev 2009-12-28 09:20:34 följande:
    Min dotter fick 2 smurfar i julklapp, de när de gifter sig. gulligt. dom ska vi ha på tårtan=)
    Haha, va sött!!!
  • Martinaa

Idag var jag och klippte mig (behövligt!!) och passade på att boka tid hos dem för både hår och smink till bröllopsdagen. Kunde dock inte boka exakt tid nu för vet inte riktigt vad man ska räkna med när det gäller fotografering och så... Min frisör tyckte jag skulle räkna med ca 2,5 timmar där i alla fall, och då gick det bra att klä på sig där också. Skönt att kunna göra allt det på samma ställe! :)
    Så nu är frågan hur man ska lägga upp dagen. Hur lång tid behöver man till fotografering tro?
    Vi har tid i kyrkan kl.15 och jag vill inte behöva stressa (jag kommer nog va stressad och nervös så det räcker ändå...) men skulle ju gärna slippa gå upp i ottan om jag inte behöver det...
    Hur ser ert dagsschema ut, ni som har det klart för er?

• Martinaa

Glömde ju säga välkommen hit Curre! Lägger till dig på listan nån dag också.

• Martinaa

May2010:
    Tänk på att ni nog inte kommer kunna börja fotograferas förrän en halvtimme efter vigseln. När vigseln är slut ska ni ju komma ut från kyrkan och hälsa på alla vänner och släktingar, ris ska kasta och ni ska få gratulationer och kramar och sånt. Jag hade blivit väldigt besviken om brudparet bara stack direkt utan att stanna och bli hyllade just efter kyrkan. Så ni kan nog inte räkna med att börja fotograferas av fotografen förrän runt kl.16... om ni inte ska smita undan gratulationerna vill säga...

• Martinaa

Annika:
    Precis sån typ av håruppsättning har jag också tänkt mig! Vill inte ha allt uppsatt utan lite hängande också.

Det första jag tänkte är att klockan elva hos frisören känns lite sent. Jag skulle hellre ta iaf en timme tidigare ifall nåt drar ut på tiden. Man ska ju gärna hinna äta nånting också. Sen är det ju klart, det beror ju på vad ni kommit överens om med fotografen, om ett visst antal timmar eller så.
    Min skräck vore ju om man kände sig alldeles stressad vid fotograferingen och kanske inte hinner med alla bilder man hade tänkt/velat.

• Martinaa

Curre:
    Ja, det här måste vara en av de mest aktiva månadstrådarna iaf! Vi majbrudar är tjötiga av oss, haha.

Vi ska bjuda på dricka till maten som vi får betala till festlokalen/"restaurangen" där vi ska ha festen, och sedan har de en bar där gästerna får köpa mer om så önskas. Efter vi har festen på ett ställe med eget kök och bar får vi alltså inte ta med oss någon alkohol själva dit. Det skulle också bli för dyrt för oss att ha "fri bar" då det är restaurangpriser på drickat. Helt ärligt tycker jag inte det är för mycket begärt att låta folk betala det själva när vi bjudit dem på trerätters och vin till maten Dessutom är det mindre risk att någon blir för full än om det skulle vara gratis...

Jag har tänkt mig att vi ska fotas av fotograf i studio först och sedan av min bror utomhus. Så skulle det vara dåligt väder så har vi ändå bra inomhusbilder.
    Skulle det bara regna lite grann så får ett paraply funka, skulle det vräka ner så får vi väl försöka fotas i festlokalen eller nåt...?
    Förhoppningsvis kan vi vara i närheten av kyrkan, där det finns fin natur och såna där gamla "medeltidshus" som kan bli fin bakgrund.

• Martinaa

Hannaibröllopstankar:
    Jag som ska beställa från Kina själv tycker ju självklart att du ska beställa från Kina också! :) Jag tycker att 10 000:- är way to much för en klänning som man ska ha en dag... Skicka in bilder på klänningen du vill ha till något Kinaföretag så syr de upp den efter bilderna, vet att tex Milly gör det.
    Sen mäter du ju dig så de syr klänningen precis efter dina mått, då "kan" det ju inte bli fel

Jaoo:
    Usch det där lät jättejobbigt. Förstår att du tappar sugen på allt med bröllopet, men låt inte andra sätta käppar i hjulet för er på ER dag. Försök kompromissa till den grad som känns bra för er, men gör ändå dagen som ni vill ha den, även om några tår kanske blir trampade på... Hoppas det löser sig för er!!

• Martinaa

Cia:
    Kommer du verkligen ha på dig din klänning där nere? När skulle du ha den? Jag tycker mest det låter bökigt att packa med en gigantisk brudklänning, det kommer ju fylla upp en väska själv, haha.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4