Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Hade ju missat en hel sida med inlägg när jag skrev mitt förra svar så missade allt om kyrkbekymret för dig Cia.
    Om inte någon annan bokat in sig så borde ni kunna ta den tiden ju, men jag förstår din besvikelse och inte vill ha med dem att göra längre. Usch va hemskt! Det är ju sånt som skulle kunna dyka upp i någon av våra absurda mardrömmar, men INTE hända på riktigt!
    Tröstkram till dig och hoppas verkligen det ordnar sig på ett sätt som ni blir nöjda med!

• Martinaa

Cia:
    Efter det här får du va hur ego som helst.
    Klockan 17 tycker jag är i senaste laget, men inte FÖR sent! Ni har ju heller inte nån transportsträcka nu till festlokalen längre då
    Håller alla tummar och tår att det blir bra.

• Martinaa

Jag kikade lite efter skor när jag gick på stan sist, men det är ju liksom inte säsong för små lätta brudskor...

• Martinaa

Hej och välkommen hit Vårbrud 2010!
    Jag lägger upp dig på listan så snart jag kan! :)
    Vi andra här ligger lite olika i planeringen, flera av oss har redan skickat ut inbjudningarna medan vissa sitter och fixar med dem än (tex jag...). Många av oss har ju hängt här och tjötat i minst ett halvår så vi har nog kommit en bit på vägen. Vad har ni själva fixat?

Cia:
    Se där ja, en del blir gjort ändå! :) Härligt att du är nöjd med frisören/frisyren! :D Jobbigt dock när man bara väntar på besked men inte får nåt...på en gång. Men ring igen på måndag eller tisdag om du inte hört nåt.

• Martinaa

a n n a:
    Nämen GRATTIS!!! Va roligt!! :D När är nedkomsten beräknad??

• Martinaa

Sitter och velar om man ska vara så "töntig" så man beställer speciella frimärken bara för inbjudningarna. Denna är ju söt nämligen www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241828.jpg

Beställer jag 30 sådana kostar det 209:-. Är det värt att betala lite frakt för att få "speciella" frimärken istället för vanliga tråkiga som jag kan köpa i butik i stan? Hur har/ska ni gjort/göra? :P

• Martinaa

Hej och välkommen hit Mala S! Hoppas du ska ha lika mycket glädje av den här tråden som vi andra.

Nu ska jag klippa ut "några" hjärtan som ska fästas på festhäftena och inbjudningarna, jiiha.

• Martinaa

Publisher ingår i Office från Microsoft. Inget gratisprogram med andra ord. Funderar du på att köpa nytt så ingår det heller inte i Hem&Studentutgåvan, utan först i Small Buisness-utgåvan som kostar några tusenlappar att köpa... :S
    Här kan man dock ladda ner en beta-version av Office 2010 gratis, men jag vet inte hur länge man har tillgång till det eller hur det funkar www.microsoft.com/office/2010/en/default.aspx
    Publisher är grymt när man ska göra festhäftena! Det räknar själv ut hur det blir med alla sidor och så, man behöver bara fylla i som det ska se ut och skriva ut - klart! Typ!

Strössel:
    Håller med Ananias, kan ni inte ha som ett honnörsbord då, fast runt?

• Martinaa

Självklart får du vara med här Linn! Välkommen! Vilket datum gifter ni er? Så kan jag lägga upp dig på datumlistan också.

Mala S: Vilket är ert datum? Kan inte lägga upp dig på listan heller förrän jag vet det

• Martinaa
    EmMagnus skrev 2010-01-18 21:45:46 följande:
    Jag känner igen det där med att gästlistan eskalerar, vi började med att vi inte skulle vara fler än 65-70 och är nu uppe i 85... Men the more the merrier heter det ju Det går ju inte att plocka bort nån heller, alla tillhör ju en släkt eller ett kompisgäng där dom andra är bjudna.
    Samma här. Vi tänkte 50 och hade femtio först också. Men så kom det lite tveksamheter om den och den och den... vilket innebär två, fyra, sex till... Till slut så bestämde vi oss för att bjuda alla dessa också. Nu är listan uppe i 60. Men antingen blir vi många, eller så är det någon som inte kan och så blir vi "lagom".
Svar på tråden MAJ 2010 del 4