• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • EmMagnus

Åhhh, jag blir alldeles pirrig när jag läser att ni har skickat era inbjudningar. Extra spännande för er som har varit hemliga, jag önskar att vi hade kunnat vara det. Men jag är sämst på hemligheter...

Jag skickade aldrig m2b:s namnbyte i tisdags, eftersom jag fastnade i snöstormen och satt 3 timmar ca 2 km hemifrån i bilen. Sen lämnade jag bilen och gick hem (hämtade den i går morse) och det tog typ en timme att ta sig hem.
    Ni kanske har sett på nyheterna om dom som satt fast, jag var en av dem Igår var vägarna fortfarande så snöiga så jag var bara inne och hämtade min dator på jobbet och sen åkte jag hem igen och jobbade hemifrån.
    Men idag är tanken att det ska på lådan så att det kan bockas av också.

Välkomna hit ni som är nya!!!

• snuttfia

Nu fick vi första osa :) Det var en av sambons kompisar som tackade ja. Var inte helt säker på att de ville komma. Lite oväntat att det var de som skulle höra av sig först, men det är klart att de närmaste visste ju att de skulle bli bjudna, det var mest hans kompisar som var (någolunda) ovetande. Var tvungen att fråga om adresser så jag tror jag blev genomskådad av en

• Martinaa

Hihi!
    Nu är jag hemma från simningen och har pratat med två till kompisar som blivit jätteglada för vår skull och sagt att de självklart kommer!
    Det är helt fantastiskt att inte behöva vara hemlig längre! Så underbart roligt att kunna prata om bröllopet med sina vänner! Känns som man passerat ett stoor tröskel nu! Så härligt!

Nu har jag skrivit en riktig presentation om mig här och jag har lagt upp lite bilder på våra kort, kika gärna in om ni vill

• snuttfia

Vad kul :) Ska hålla ögonen öppna nu när jag vet hur du ser ut Kanske vi springer på varandra nån gång.

Inbjudningarna blev jättefina :)

Martinaa skrev 2010-02-04 19:55:50 följande:
    Hihi!Nu är jag hemma från simningen och har pratat med två till kompisar som blivit jätteglada för vår skull och sagt att de självklart kommer! Det är helt fantastiskt att inte behöva vara hemlig längre! Så underbart roligt att kunna prata om bröllopet med sina vänner! Känns som man passerat ett stoor tröskel nu! Så härligt!Nu har jag skrivit en riktig presentation om mig här och jag har lagt upp lite bilder på våra kort, kika gärna in om ni vill
  • Rapsbrud

Martinaa: Japp, första dagen på nya jobbet idag. Det gick bra, många nya namn och annat man ska lära sig bara. Mjo, det börjar ju bli dags för inbjudningarna men som tur är ska vi ju inte skicka så många och alla som är bjudna vet redan vilket datum det är som gäller. Vi ska göra dem själva, har redan köpt hem allt material vi behöver så det är bara att sätta igång! Blir nog nu till helgen tror jag. Vi gifter oss ju den 8:e maj och tänkte sätta 31 mars som osa. Kul att era svar börjar droppa in förresten!

• Rapsbrud

EmMagnus: Stackars dig som blev fast i snöstormen! Det kan inte ha varit kul, tur att du kom hem till slut i alla fall.

• Bluebride

tack, men på något sätt kan jag inte få in drivrutinerna på gubbens eller min dator, så irriterad, så jag får beställa hem den

pettan skrev 2010-02-03 02:36:06 följande:
    Finns på nätet att ladda ner och skriva ut!
  • Bluebride

Välkommen.

Roslagsbröllop 2010 skrev 2010-02-03 12:55:35 följande:

Hej jag hoppar på här, ska också gifta mig i Maj den 8:e i Malsta kyrka utanför Norrtälje. Förlovade oss i julas så all planering får ske snabbt nu.
  • Bluebride

kan man gå in på skatteverket och hämta de pappren som behövs? Ska in mot stan imorrn för att köpa kattmat på granngården, fasen att de inte har öppet på helgerna längre.

• a n n a

igår kom mina klänningar och hittills har jag bara känt på kvalitén och den känns helrätt...det är vanliga trikåklänningar, men det är vad som kommer att kännas skönast mot en växande mage tror jag :)

i helgen ska jag prova dem tillsammans med den blivande och fundera hur vi ska piffa till dem :) det lutar åt en röd underkjol som kommer att sticka fram och bli till ett släp...lite prinsessdröm måste man ju ha ;)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4