• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Å va "roliga" låtar ni valt som in- och utgångsmusik! Jag skulle också vilja ha något lite mer annorlunda, men inte föör utstickande heller. Vi får se vad det blir.

Solosånger blir i alla fall Himlen runt hörnet (Mauro Scocco/Lisa Nilsson) och Your Song (Elton John). De två blev "våra" sånger på vår förlovningsdag när vi satt i lobbyn på hotellet på kvällen och en kille satt och sjöng och spelade piano där och sjöng just de här låtarna. Sååå fint var det!

• Bluebride

Hej tjejer. Har inte varit inne under helgen för jag har haft min tärna här på besök och vi har haft jättekul. Hon fick pröva sin klänning som hon längtat efter och hon bara älskar den och gillade mina ideér till hennes halsband som jag fixat och även ett diadem. Hon hjälpte även till att måla klart de omålade placeringskrukorna, har även visat henne lite av gåvorna till gästerna osv osv osv. Vi var även på mässan i Eskiltuna tillsammas vilket var kul även om vi inte hade så mycket kvar var det kul och vi kom fram till vilken frisyr jag borde ha, med tanke på att jag kommer både ha tiara och slöja

• Bluebride

Just det ang reaktioner på inbjudningarna så tycker jag reaktionerna varit urusla. De är faktiskt bara min sambos kompis och min tärnas familj som sagt att de kommer, inga andra. Min faster har i alla fall tackat för inbjudan. En svarade redan på mitt save the date-sms för de som har mycket att göra att de kunde inte, då det är en helg hon jobbar mycket själv eftersom hon är vigselförättare och hennes man jobbar som vaktmästare i kyrkan (hon är inte präst, hon har vigselrätt)

• Avalon75

Jag tror att det blir följande musik:
    Vind över vindens ängar som ingångsmusik i kyrkan, solisten kommer att sjunga I folkviseton, och utgångsmusik Nothing but a good time med Poison.
    Bröllopsvalsen blir en Kisslåt; Everytime I look at you.
    Inte speciellt tradiotionellt, förutom I folkviseton då, men precis som vi vill ha det! Det som inte är clearat är att spela Poison i kyrkan, får se vad prästen säger om det...
    Psalmerna har vi inte börjat fundera på än...

• snuttfia

Martinaa, har du fått tag i DHL? Har du fått din klänning? Nyyyyfiiiken :D

• Emsan o Davve

DHL, hur har det gått Martinaa?

Vi har också diskuterat musik lite grand och det ser för närvarande ut såhär:

Vår toastmaster kommer i kyrkan sjung Elton Johns "Your Song" och tre av mina kusiner ville sjunga något också...vi har valt Fred Åkerstöms "Jag ger dig min morgon", som också är vår låt (tillsammans med "Kom Änglar" med Lars Winterdäck...dock är melodin inte så munter...så den fick strykas).
    Vi har även tur med att m2b's faster är kantor, som även hon har erbjudit sina tjänster...vad vi ska gå in till är inte bestämt..men det stöts och blöts! :)
    Till utgångsmusik blir det suprise..."I've got a feeling" med Black Eyed Peas, för att ange tonen till vad som kommer på festen!

Efternamnsfrågan håller på att redas ut...blir nog mitt ovanliga (hehe...m2b har gett vika!)jag känner att det är rätt viktigt, så att man kan skicka in och fixa med namn-och hindersprövningspapper...så att vi KAN gifta oss!

Resan är bestämd (whiihooo...New York, here we come), men inte bokad...för det kan vi inte göra förrän vi helt har bestämt efternamn(eller?) och nu ska jag skriva etiketterna till våra inbjudningskort..så vi kan posta dem i veckan! *pirr i magen*

• Rapsbrud

Emsan: Bra musik ni har valt! Visst är det kul när man gjort val som man känner sig nöjd med? Vilken låt ska ni gå in till förresten?

Resan är vad vi håller på och funderar på nu också, funderade först på Italien (Sorrento/Amalfi), sen Maldiverna (vilket är rätt dyrt) och nu Azorerna... Vi får se vad det blir.

• CiaLovesAndreas

Åh, jag tror minsann att vi har hittat vår transport Så imorgon ska den bokas. Ännu en sak man kan bocka av på den oändliga listan

• Fröken Strössel

Är också nyfiken på om du fått din klänning än Martina

Cia - Vad blir det för transport?

Emsan - Angående bokning av resa, det beror ju på hur tätt efter bröllopet ni ska åka. Om ni åker direkt måste ni boka i era gamla namn då namnbytet tar ett tag att få igenom. SOm jag förstått det så brukar det ta minst en månad innan allt är fixat.

Och visst är det roligt att man får grotta in sig i detaljer som musik nu! Det är ju bara tre månader kvar! Vi har ingångslåt och en låt som ska spelas under vigseln klara men utgångslåten kan vi inte riktigt bestämma oss för.

Min sambos föräldrar var uppe hos oss i helgen så nu har vi bestämt mat för bunchen dagen efter vilket känns bra. De kommer också åka till Tyskland för att handla vår alkohol åt oss, jättesnällt!

• CiaLovesAndreas

Nu blir ju jag också nyfiken på klänningen Martinaa

Fröken,
    Det blir troligtvis en limousine.

Ska försöka få tag på kantorn så vi kan bestämma en tid för att prata musik.
    Jag tror att vi har bestämt ingångslåt och vad solisten ska sjunga men än vet vi inte vad vi ska gå ut till och inga psalmer har vi bestämt heller, men det är väl då kantorn kan hjälpa till.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4