• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Rapsbrud

Martinaa - Samma här, byter också bort mitt -sonnamn mot sambons ovanligare. Har redan tränat en del på min nya namnteckning men håller med om att det kommer kännas konstigt att säga och skriva ett annat namn. Som pappa sa idag när han ringde och jag svarade med hela mitt nuvarande namn, att så där kommer du inte få svara länge till...

• Bluebride

byter också till killens efternamn, det är bara 30 st i den släkten och minst 30.000 som heter som jag. Brorsan har fixat 3 st som kan föra namnet vidare

• Hannaibröllopstankar

Jag byter oxå mitt sonnamn till ett ovanligare efternamn, och kommer på mig själv med att sitta och öva min nya autograf precis som man gjorde när man var 13 år och kär i den 3 år äldre killen. är det inte detta som kallas kärlek?

Snuttfia: Pussmunnar har jag på mina inbjudningar, kunde beställa dom på min post på orten.

• Tattoo82

Jag hade planer på att beställa "tillsammans"-frimärkena från posten men orkade inte. Så idag när jag köpte kuvert på gallerix till mina inbjudningar så ser jag att de har dessa frimärken där! Gjort klart de sista korten nu ikväll och skrivit ut nästan alla adressetiketter. Måste bara få klart hemsidan nu då så man kan lägga korten på lådan! Hade planer på att skriva massa skoj på hemsidan men nu står det helt still. Kanske får vara nöjd med sidan som den är...

• ar100522

Jag behåller mitt namn och sambon byter. Han heter karlsson och jag har lite ovanligare namn. Men det satt långt inne... kanske det är därför det tog så långt tid att fria...

• l8ol

Jag har också huvudbry vad jag ska heta efter 22a maj...

Jag vill behålla mitt nuvarande efternamn, känns liksom inarbetat ;) Funderar på: Lotta mitt efter(mellan)namn och m2b efternamn (barnen heter pappas efternamn)

• patrikoannika

Jag byter bort mitt ovanliga son-namn till ett supervanligt namn som slutar på "-ström".

Men, men dottern heter redan det och att heta två efternamn har aldrig tilltalat mig.

I dag tänkte jag skickan in hindersprövningen...

• jaao

Vi byter till mitt efternamn, barnen heter som jag och stora sonen vägrar byta. Min blivande tycker också att jag+ barnen ska slippa alla fördomar man möter med ett utländskt efternamn.
    Båda efternamnen är ovanliga, mitt har 11personer, hans några hundra. Hans förnamn låter skittöntigt i kombination med mitt efternamn haha, men man vänjer sig väl.

patrikochannika, vilken snäll mamma du har

• Angel2

jag vet inte hur vi ska göra med namn. Men de lutar åt att jag byter. Jag har ett ovanligt namn vi är 8 st som heter det. och min blivande har ett rätt så vanligt namn. Och jag vill att vi ska heta samma och han vill inte byta.
    Barnen har mitt namn så vi byter nog jag och barnen. om jag inte behåller mitt som mellannamn. får väl se vad man heter sen i Maj =)

• EmMagnus

Min m2b har skrivit på blanketten för namnbyte och jag ska lägga den på lådan idag, sen ska vi äntligen kunna skicka iväg hindersprövningen också. Eller kan man kanske göra det innan hans namnbyte har gått igenom?

Sen byter vi till svärmors flicknamn, det känns inte helt ok just nu. Men man vänjer väl sig antar jag, fördelen är att det låter bättre ihop med mitt förnamn än vad mitt nuvarande efternamn gör.

Jag antar att det är fler än jag här som ska skicka sina inbjudningskort i cellofankuvert. Hur tusan gör ni med adresserna?
    Först tänkte jag att jag skulle skriva ut dem på lappar och lägga i kuvertet, men nu funderar jag på att skriva dem för hand men fortfarande lägga dem i kuvertet. Hjälp mig med hur ni har gjort snälla...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4