• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • ar100522

Curly sue ska vi också ha. Den är ju underbar! fast vi ska ha den i kyrkan som solosång och gå ut till nothing else matters med mettalica.

• CiaLovesAndreas
    ar100522 skrev 2010-02-01 18:51:42 följande:
    Curly sue ska vi också ha. Den är ju underbar! fast vi ska ha den i kyrkan som solosång och gå ut till nothing else matters med mettalica.
    Haha...vi ska ha tvärtom
  • jaao

Curly sue är fantastisk! Det tycker inte min blivande dock.

Vi har lite problem med musikvalen, alla mina förslag avslås med att "de har ju alla andraaa" Just nu lutar det åt en gammal skidrow ballad, men jag skulle gärna ha nothing else jag meeed!

• ar100522

Vad ska eran solist spela? Piano eller gitarr?

• majsan801

Vi ska ha nothing else matters med metallica som solo under vigseln med bara piano. Finns ett super coolt klipp på youtube.com

Min kusin pluggar till pianist vid musikskola i Stockholm så hon ska spela det kommer vara kanon. Kände att jag inte vill ha någon som sjunger men detta passar oss perfekt. Hon ska förkorta den, jag har sagt max 3-4min så hon gör nått coolt med den.

• CiaLovesAndreas
    ar100522 skrev 2010-02-01 19:23:31 följande:
    Vad ska eran solist spela? Piano eller gitarr?
    Förhoppningvis blir det gitarr annars blir det cd i bakgrunden.
  • snuttfia

Hmmm... Tror jag drabbats av en släng av Bridezilla-influensan Fick för mig att jag var tvungen att ha pussmunsfrimärken. Lteade på 5 ställen till de sista sa att det var länge sen de hade såna, de fanns nog inte längre. Gick till ett 6e ställe och skulle köpa frimärken. 15 st. Vill du inte ha 20 istället så slipper du slicka på alla (de som är klistermärken är i häften om 10), visst sade jag uppgivet. Whatever. Vänta lite, frågade omjag fick se vad han hade för märken. De man slickade på var faktiskt jättefina med nån blomma på (vi har junaturtema), köpte 15 såna istället. Jag sa att man måste ha fina frimärken på fina brev. Killen på affären skrattade gott åt detta och tyckte att det bara var en tjej som skulle komma på nåt sånt. Då kan jag ju inte gärna säga att jag har suttit i ett par timmar igår och stämplat och embossat varenda kuvert och skrivit med min finaste handstil... *rodnar lite* Som sagt var, ingen kommer ju att ens kolla på kuverten antagligen. Men JAG bryr mig ju och det är väl det som räknas då

• majsan801

Ångest nu har vi precis skrivit på hindersprövningen och byte av efternamn. Jag har efter mycket om och men gett med mig. Ger upp mitt "unika" namn mot ett alldeles vanligt. Kommer dock behålla mitt som ett mellannamn iaf. Tycker mest synd om ungarna som nu ska bli en i mängden.

• patrikoannika

I dag var min mamma här för att passa dottern när jag skulle iväg. Sambon är iväg på jobb.

Och så öppnar lilla mamma sin handväska och plockar fram sin förlovningsring och vigselring som hon hade när hon var gift med min pappa. (de har varit skilda i 10 år, drygt..)

"Du kan få dessa, Annika. Jag har ju ändå ingen användning av dem. Smält ner dem, ta stenarna (7 diamanter) och gör något fint. OM du vill..."

Jag har ju sagt till mamma att vi ska ha vitt guld och med någon diamant. Så dessa ringar passar perfekt.

Tror ni att jag blev rörd... eller?! Jag började ju nästan böla... Mamma!!! Fina älskade mamma.

Så nu blir det till att gå ner till guldsmeden och be om ideér.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4