Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010 del 4

Min klänning är iofs väldigt tight, typ med inbyggd korsett men med blixtlås i ryggen.
    Får höra med hon som säljer klänningen vad hon tycker man ska ha under.

På tal om underkläder. Kommer ni köpa nåt speciellt att ta på er till bröllopsnatten?
    Jag känner mig lite tveksam. Man har ju läst om de som stupar i säng. Visst är det roligt att köpa nåt nytt, men det kostar ju också.

• CiaLovesAndreas

Ananias,
    Ja, det är ju det. Man har ju lite utgifter så på en sån sak känns det som att jag kan snåla.
    Om det passar så kommer jag ha en axelbandslös bh som jag redan har. Sen köper jag nog några snygga trosor. Förhoppningsvis kan jag ha några med lite färg i. Kommer ju ha underkjol och sen är klänningstyget rätt så tjockt.

Nu har vi skrivit adresserna på alla kuvert. Nu i veckan hoppas jag att m2b kan skriva ut vårt informationspapper på jobbet sen ska vi äntligen posta inbjudningarna!

• CiaLovesAndreas

patrikoannika,
    Jag är som du. Har eller aldrig använt korsett eller strumpebandshållare.
    Förstår inte ens hur man får på sig en korsett själv

Inatt drömde jag om bröllopsklänningar, undrar om det betyder nåt? Typ att jag inte längre är säker på att jag vill ha den klänning som jag hittade i juli

• CiaLovesAndreas

På tal om det där med underkläder. Hur ska man få till när man ska prova olika underkläder...alltså, man kan väl inte gärna släpa med sig klänningen till t.ex. Twilfit??

• CiaLovesAndreas

Vilken tur att jag har er. Snacka om att ha noll koll!
    Det löser sig säkert på nåt sätt

• CiaLovesAndreas
    EmMagnus skrev 2010-01-05 10:50:05 följande:
    Jag hade frågat dom i butiken (typ Lindex) om det är ok att lämna tillbaka eftersom den ska vara under en brudklänning och den måste funka där under. Förhoppningsvis är dom förstående och låter dig ta hem den och prova.
    Ja, det kan man ju göra.
    Så får man väl prova hemma. Be mannen om hjälp
  • CiaLovesAndreas
    EmMagnus skrev 2010-01-05 10:52:56 följande:
    Exakt! Han kommer bli överlycklig, tro mig, särskilt när han får ta av den HAHA!

Tur att klänningen inte ska vara "hemlig" då
  • CiaLovesAndreas

Snuttfia,
    Jättefin klänning!

Uj, nu har jag också kommit igång!
    Idag har jag: Kollat så min bokning på make up-stället fanns med.
    Beställt min klänning (Scary)
    Beställt tid för konsultation hos frisören. Jag har nämligen ingen aning om vad jag vill göra med mitt hår.
    Bestämt träff med min blivande svägerska nästa helg för att ge mig ut i underklädesdjungeln. Ska dock inte köpa nåt då utan bara kolla utbudet.

• CiaLovesAndreas

Har ni koll på vad ni ska ha för in/utgångsmusik?

• CiaLovesAndreas

Har nu varit i kontakt med hotellet som vi och de gäster, som vill, ska bo på. Hotellet vill nu veta hur många vi kommer bli till frukostbuffén på morgonen och det är ju inte det lättaste att veta. Men jaja, det blir nog bra i slutänden.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4