Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 4

Idag har jag träffat min tärna och varit inne i butiken där jag köpte klänningen och tittade på klänning till henne. Det slutade med att hon köpte den första hon provade, till halva priset
    Vi konstaterade att det är lite så vi jobbar med denna planeringen, väljer det första haha

• EmMagnus

Visst är det skönt!!! Att inte behöva vela...

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 17:23:12 följande:

Haha, samma här! Första klänningen, första lokalen osv.
  • EmMagnus

Vi (eller kanske mest jag) har tänkt att min tärna sover över hos mig natten till bröllopet och m2b sover hos bestman. Sen ska jag vara hos frisören kl 9 och vad m2b och bestman hittar på fram till lunch eller vad det nu kan bli vet jag inte. Men dom ska iaf göra sig iordning hos bestman och sen när jag kommer hem så fixar tärnan och jag resten, vi ska sminkas hemma och sen klä på oss. Sen kommer m2b och bestman och hämtar upp oss så att vi kan bli fotade och sen bär det av till kyrkan lagom till kl 16.
    Jag tror nog att m2b och bestman mest kommer ta det lugnt och softa fram till dess att de ska hämta upp oss.

jaao skrev 2010-01-09 16:43:08 följande:
    Slänger in en fråga från min blivande riktad till era blivande:Hur planerar de att spendera tiden innan vigseln, på den dagen alltså? Vi tjejjer ska ju sminkas och fixa håret halva dagen men vad gör männen? Nog för att min blivande har en halvmeter längre hår än mig men jag tror inte han planerar någon avancerad uppsättning och hans "bestman" är underbar men ack så handlingsförlamad, han kommer garanterat inte vara till någon annan hjälp än trevligt sällskap.
  • EmMagnus

Galet bra idé!!!

a n n a skrev 2010-01-09 17:30:30 följande:

Ä N T L I G E N......är våra inbjudningskort klara!Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.Det är så skönt när det landar...
  • EmMagnus

Jag har också gått och suktat efter de skorna, galet snygga. Men dom passar inte vårt tema, dessutom är jag rädd att bli längre än m2b.
    Men för 400 kr kanske man skulle köpa dem ändå... fast jag har skoshoppingförbud

majsan801 skrev 2010-01-09 20:13:20 följande:
    Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.
  • EmMagnus

Det är sjukt skönt med platå... dom blir höga utan att "luta" så mycket!
    För att orka gå i högre klackar än man är van vid så kan jag verkligen rekommendera scholls inlägg för trampdynan, party feet. Jag envisas med att nästan alltid ha höga klackar även fast jag är ganska lång, och utan party feet hade mina fötter aldrig orkat.
    Köp ett par såna och gå in skorna ordentligt innan. Jag har turen att ha ett stillasittande kontorsjobb som är guld värt när man ska gå in skor. Det är ju ingen som ser om man har sparkat av sig skorna under skrivbordet. När jag har köpt mina bröllopsskor tänker jag ha dem på jobbet så att de blir riktigt bekväma tills de verkligen ska användas.

majsan801 skrev 2010-01-09 20:28:02 följande:
    EmMagnus jag är så minikort bara 1.62 så jag kan gott ha dessa skor. Måste bara lära mig att gå i dem :). De har iofs en inbyggd platå i fram vilket gör att de blir riktigt stabila.
  • EmMagnus

Jag började kolla på pappren om hindersprövning och det verkar ju vara lätt. Men så står det att man som efternamn kan välja antingen hans eller hennes eller att man behåller sitt nuvarande. Men om man vill byta helt då? Hur gör man då?
    Vi har tänkt ta svärmors flicknamn.

• EmMagnus

Välkommen Anni! Verkligen fin klänning!!!

• EmMagnus

Tack fröken strössel, jag började leta runt själv efter att jag hade skrivit inlägget och man måste ansöka om namnet via PRV innan. Fattar dock inte hur lång tid det tar, så man får väl ta och ringa dit.

• EmMagnus

Min klänning har kommit!!!
    Shit vilken konstig känsla nr expediten i affären ringde och sa att den var här nu. Har ju väntat på den i drygt 3 månader så det har varit så overkligt. Men nu blev det plötsligt väldigt verkligt!
    Min tärna och jag ska dit på torsdag och prova den, vet ju att den sitter som en smäck. Men sen ska de sy på en knapp så att man kan hänga upp släpet.
    Känner mig alldeles pirrig i hela kroppen!!!

Martinaa: Jag tycker att det låter fint, lagom på nått vis. Tycker inte att det är för mycket med att dina syskonbarn är med och jag förstår verkligen hur ni tänker.

Vi kommer göra vigselprogram också, mest av samma anledning som snuttfia. För att det kan komma gäster till kyrkan som inte är med på festen och för att jag tycker att det är finare med psalmer och allt där i än att alla sitter och prasslar med psalmböcker.
    Sen tycker jag att det är bra att veta vem som är vigselförättare, kantor, solister osv... KAnske är jag som är onormalt nyfiken när det gäller sånt

Svar på tråden MAJ 2010 del 4