Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 4

Herregud, jag tror att jag slutade läsa och skriva igår vid halv tio och på ett dygn har ni hunnit skriva FEM sidor... Har ni inget liv hihi. Skämt å sido, jag är så glad att jag kan sätta mig här varje kväll innan jag går och lägger mig och läsa lite om er och slappa.

Cia: Sköööönt att det äntligen löste sig, har tänkt på dig varje dag och hoppats att det skulle gå bra.

Välkomna hit alla nya, 100 verkar inte helt omöjligt Martinaa!!!

Jag har inte hunnit med nånting denna veckan, det är nånting varje kväll som gör att jag inte hinner göra klar inbjudningarna. Men jag hoppas ta ett ryck i helgen.
    Jag har haft lite ont i magen för det här med florist, men igår sökte jag trådar här på BT och hittade ett tips om Jenny Strandhs blomsterdesign utanför Malmö, så dit blir det nog snart ett besök.
    I helgen ska m2b och jag förhoppningsvis hinna åka in till stan och kolla på ringar, vet ju ungefär vad jag vill ha men det skadar ju inte att kolla en gång till. Sen hoppas jag att vi ska kunna boka bröllopsresan, vi har bestämt oss för en vecka i Toscana.
    Det är roligt nu när allt sånt börjar komma på plats och det känns inte som att man är ute i alltför god tid.

God natt tjejer, vi hörs imon.

• EmMagnus

Jag har haft lösnaglar innan jag började bygga "riktiga" naglar med gelé och jag tycker faktiskt att det funkar riktigt bra i ett par dagar. Gör dom dagen innan och satsa på ett par lite dyrare för då är kvaliteten bättre. Lägg lagom mycket lim på tippen och sätt den längst fram på din egen nagel och tryck sedan ner den mot nageln (svårt att förklara) håll fast tippen någon sekund så att den sätter sig ordentligt. Torka bort överflödigt lim och för att få dom riktigt bra tycker jag att det blir bäst om man lägger ett transparent lack över, då flyter linjen mellan den egna nageln och fusknageln bort.

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-19 22:44:15 följande:
    snuttfia,Ja, verkligen!Nästa prio, efter inbjudningskorten, blir att hitta en transport.Är det nån här som har koll på lösnaglar? Är det väldigt svårt att få till dem bra?Jag kan inte spara ut mina egna naglar pga jobb.
  • EmMagnus

Det här med transport från kyrkan till restaurangen är mitt stora huvudbry just nu. Mina arbetskamrater stryper mig nog snart om jag frågar en gång till om det inte finns nån som känner nån som har en fräck bil. Jag vet inte ens hurdan bil vi vill ha... Tror att jag ska tvinga m2b att ansvara för det problemet.
    I värsta fall så har chefen en riktig värsting-merca som vi kanske kan åka i...

• EmMagnus

Skabersjö kyrka, det är nästan där vi bor (Bara). Var bor ni?

Rapsbrud skrev 2010-01-20 22:17:43 följande:
    Hej alla majbrudar!Här kommer en majbrud till, vi gifter oss den 8 maj i Skabersjö Kyrka i Skåne. Har kommit rätt långt i planeringen, just nu är det catering och inbjudningskort som är mest aktuella. Vet inte vart jag har fått all energi ifrån men bröllopsplanerandet har verkligen varit jättekul än så länge i alla fall. Både jag och blivande mannen längtar som bara den efter maj... Bra att tiden går fort när man har roligt!
  • EmMagnus

Vi var först inne på att vi skulle ha band, men dansgolvet i restaurangen där vi ska vara är väldigt litet plus att det kändes väldigt svårt att hitta ett band som vi är säkra på är bra.
    Så hittade vi någonting som heter Dj in a Box, då hyr man en anläggning med högtalare och sätter samman en spellista med musik som man tycker om. Det tyckte vi passade oss.
    Om ni kör Spotify, har ni Premium då så att man slipper reklamen, det kan ju vara lite trist annars.

Fröken Strössel skrev 2010-01-21 07:53:50 följande:

Det jag tänker lite på nu är musik under festen. Vi har varit helt inställda på att köra Spotify, har redan börjar göra spellista och så. Men nu har jag funderat lite på om det blir trist? Hur gör ni, har ni band eller DJ?
  • EmMagnus

Åhhh vad mysigt!!! Det är nästan det bästa med att gifta sig, att man får göra så mycket mysiga saker med sin bästa vän hela tiden.

patrikoannika skrev 2010-01-21 18:57:31 följande:
    På lördag ska jag och min tärna ut på stan och bröllopsshoppa. Dock så bor vi inte i samma stad, utan hon bor några mil bort. Så utbrast hon: "Vi tar in på hotell här när du kommer, så shoppar vi på dagen och sedan så checkar vi in på hotell, och går ut på stan på kvällen och äter och festar!" Så så blir det. En heldags bröllopsshopping och sedan hotell, fest, övernattning, och så hotellfrukost!! Bara jag och hon, min allra bästa vän.Åhhh.... vilken helg!*längtar*Kram på er.
  • EmMagnus

Åhhh vad mysigt!!! Det är nästan det bästa med att gifta sig, att man får göra så mycket mysiga saker med sin bästa vän hela tiden.

patrikoannika skrev 2010-01-21 18:57:31 följande:
    På lördag ska jag och min tärna ut på stan och bröllopsshoppa. Dock så bor vi inte i samma stad, utan hon bor några mil bort. Så utbrast hon: "Vi tar in på hotell här när du kommer, så shoppar vi på dagen och sedan så checkar vi in på hotell, och går ut på stan på kvällen och äter och festar!" Så så blir det. En heldags bröllopsshopping och sedan hotell, fest, övernattning, och så hotellfrukost!! Bara jag och hon, min allra bästa vän.Åhhh.... vilken helg!*längtar*Kram på er.
  • EmMagnus

Välkommna nya tjejer!
    Hur många är vi nu Martinaa? Haha, nu kommer tävlingsmänniskan fram i mig, vi måste ju komma till 100!!!

Jag har varit hos tärnan idag och fixat mina naglar och pratat bröllop
    Vi kom fram till att stryka ett par från gästlistan, gemensamma vänner men som vi inte umgås så mycket med. Vi är så många nu så det känns på ett sätt skönt att kunna ta bort någon.
    Sen kom hon med ett förslag om frisören, jag har ju strulat lite med det och nu har jag bokat hos min vanliga frisör men det blir inte hon eftersom hon har semester då. Det kändes ok ända till tärnan kom med idéen att jag kunde göra min uppsättning hos en av tjejerna på hennes mammas salong. Hon ska själv fixa sitt hår där, av sin mamma så klart. Jag fattar inte att vi inte har tänkt på det innan. Så antagligen kommer det sluta med att jag avbokar min tid hos min frisör och gör det tillsammans med tärnan istället. Känns bättre, det enda är att tjejen som gör min uppsättning i såna fall är tjejen som vi plockar bort från gästlistan.

Haha, en liten roman från mig

• EmMagnus

Nu glömde jag ju skriva:
    Snuttfia, spännande med klänningen. Ser fram emot att få höra om den lever upp till dina förväntningar!

• EmMagnus

Kolla Dj in a Box!

Fröken Strössel skrev 2010-01-21 20:39:50 följande:

Angående Spotify: Självklart kommer vi fixa ett premiumkonto så att vi slipper reklamen. Kommer också ta hem musiken så att man kan spela i offline-läge om något skulle gå fel med internetanslutningen. Men det känns inte helt hundra måste jag säga. Och precis som Vårbrud säger så blir det ju en liten paus mellan varje låt i listan.Vet inte hur vi ska göra...
Svar på tråden MAJ 2010 del 4