Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 4

Vi kommer också ha såpbubblor, mest för att jag tycker att det är så himla häftigt. Man får väl ha riskorn också ifall det blir regn. Gud förbjude!
    Jag vet inte alls varifrån vi kommer ta dom men jag gillar också dom rören, funderar på att köpa dem och sen klistra på ett hjärta (samma som vi har på trycksakerna).
    Jag tror att vi kommer köpa så att alla har. Jag tycker nog att det blir konstigt om det är nån som blir utan... lite pinsamt liksom.
    Rapsbrud, ok då vet jag hur det ligger till. Nyfiken av mig

• EmMagnus

Strössel: Vad bra att det löser! Och vad roligt att din kompis kommer, förstår att du blir rörd.

Vi har tänkt att vi ska grilla med familjerna och bröllopsföljet kvällen innan, i lugn och ro och lite mysigt för att försöka slappna av.

Imorgon ska m2b och jag in till stan (Malmö) och kolla på kläder till honom, sen ska vi kolla på vigselring till mig och bröllopsresan, mycket att göra imorgon men det ska bli kul.
    idag har jag varit hos barnmorskan (nya p-piller) och jag passade på att kolla hur man slutar med p-piller och vad som händer med kroppen när man har knaprat piller oavbrutet i 10 år. Så nu börjar jag mentalt förbereda mig på att bli gravid efter bröllopet. M2b har under hela den tid som vi har varit tillsammans (2 år) velat ha barn, men jag vill att allt ska vara i "rätt" ordning. Så först bröllop och sen bli med barn... Jösses, vilket stort steg detta är. Fast det känns ändå ganska bra

• EmMagnus

Vilka limproblem ni har haha. Jag använder ett som heter Sotch Strong & Precise Glue som jag tycker är bra.

Igår hade vi en grym dag vad gäller planeringen, tror vi bockade av tre saker. Vi hittade kläder till m2b som blir kalasbra, handpenningen är lagd. Så hittade han ett par riktigt snygga skor som vi har tittat på innan i butiken där han hyrde kläderna. Så vi har lagt undan dem också. Sen var vi och kollade på vigselring och det blir en vanlig alliansring som jag har tittat på ända sen vi köpte förlovningsringarna. Jag var ju tvungen att prova lite solitärer också när jag hade chansen, men det passade inte alls med förlovningsringen som har sex stenar i par om två. Jag lägger upp bilder i mitt galleri så ni fattar. Sen hittade jag ett par ursnygga örhängen som jag tror hade passat grymt bra till klänningen. Men dom skulle få in mycket mer så jag ska gå dit i mars igen och kolla om dom har fått in nått.
    Sen gick vi till Ving, vi skulle ju beställa en resa till Toscana, men det slutade med att det blir en vecka till Madeira. Vi hade tittat lite på det innan och när vi kom in till Ving så sålde tjejen där in det så himla bra så det blir det istället.
    Hotellet var jättefint och ligger precis vid havet, vårt rum har havsutsikt också. Nu längtar man ju ännu mer till maj.

• EmMagnus

Han hittade ett par skithäftiga svarta i krokoskinn som han ska köpa.
    Ja, det är riktigt skönt att ha resan bokad!

Martinaa skrev 2010-01-24 18:30:19 följande:
    Ah glömde ju, EmMagnus; va kul att fått fixat så mycket! Ska din man hyra skor också, eller köper ni? Härligt att resan är bokad nu! Har ni något mer att se fram emot även när stora Dagen sprungit förbi!
  • EmMagnus

Min m2b har skrivit på blanketten för namnbyte och jag ska lägga den på lådan idag, sen ska vi äntligen kunna skicka iväg hindersprövningen också. Eller kan man kanske göra det innan hans namnbyte har gått igenom?

Sen byter vi till svärmors flicknamn, det känns inte helt ok just nu. Men man vänjer väl sig antar jag, fördelen är att det låter bättre ihop med mitt förnamn än vad mitt nuvarande efternamn gör.

Jag antar att det är fler än jag här som ska skicka sina inbjudningskort i cellofankuvert. Hur tusan gör ni med adresserna?
    Först tänkte jag att jag skulle skriva ut dem på lappar och lägga i kuvertet, men nu funderar jag på att skriva dem för hand men fortfarande lägga dem i kuvertet. Hjälp mig med hur ni har gjort snälla...

• EmMagnus

Patrikoannika: Om man byter till hans, hennes eller behåller sina gamla efternamn så gör man det i samband med vigseln, för de flesta är det alltså inte något problem. Men vi byter till hans flicknamn och då måste han byta namn innan så att jag kan ta hans efternamn när vi gifter oss. Förstår du?

Se till att efternamnet är rätt när ni beställer bröllopsresan också, åker man direkt efter bröllopet så får man åka på sitt gamla pass och därmed också boka resan i sitt gamla namn. Inte så konstigt egentligen.

• EmMagnus

Åhhh, jag blir alldeles pirrig när jag läser att ni har skickat era inbjudningar. Extra spännande för er som har varit hemliga, jag önskar att vi hade kunnat vara det. Men jag är sämst på hemligheter...

Jag skickade aldrig m2b:s namnbyte i tisdags, eftersom jag fastnade i snöstormen och satt 3 timmar ca 2 km hemifrån i bilen. Sen lämnade jag bilen och gick hem (hämtade den i går morse) och det tog typ en timme att ta sig hem.
    Ni kanske har sett på nyheterna om dom som satt fast, jag var en av dem Igår var vägarna fortfarande så snöiga så jag var bara inne och hämtade min dator på jobbet och sen åkte jag hem igen och jobbade hemifrån.
    Men idag är tanken att det ska på lådan så att det kan bockas av också.

Välkomna hit ni som är nya!!!

• EmMagnus

Åhh vad fin "pärmen" var!!! och barnens kläder så klart

Ananias skrev 2010-02-05 09:30:17 följande:
    bluebride- ja det kan dujag har nu lagt ut bilder på barnens kläder och hur vår "pärm" eller omslag ska se ut till festprogrammen ska se ut=) blev helnöjd=)
  • EmMagnus

Rapsbrud: Ja, det var ingen höjdare. Men det viktigaste är ju att det gick bra till slut, för alla.

• EmMagnus

Imorgon ska jag och tärnan, ev också m2b som inte har velat följa med innan men som nu verkar lite sugen, på bröllopsmässa här i Malmö. Ser verkligen fram emot det, även om det mesta är bokat och klart så är det ju några lösa trådar kvar att fixa.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4