MAJ 2010 del 4
Riktigt snygga inbjudningskort, jag gillar verkligen din lösning på den praktiska informationen. Smart
Riktigt snygga inbjudningskort, jag gillar verkligen din lösning på den praktiska informationen. Smart
Måste hålla med patrikoannika om bordsplaceringen, jag har börjat så smått. Vi har inte ens skickat inbjudningarna än. Men de flesta kommer nog och jag kände att det var bättre att börja med bordsplaceringen i tid och i lugn och ro så att man slipper sitta med det sista månaden. De som inte kommer förstör förhoppningsvis inte hela placeringen.
Jag har tänkt att försöka blanda kompisgäng, unga och gamla, kompisar och släktingar. Men ändå så att alla har nån med liknande intressen så att alla får det trevligt. Sen är jag ganska traditionell av mig så jag vill gärna gå efter de "regler" som finns. Vilket gör det hela ännu svårare.
Jag började med bordsplaceringsverktyget här på BT men det var mest rörigt tycker jag, vi är ca 85 gäster. Så jag har tänkt ta en frigolitskiva och klippa till papper till borden och sen sitta med lappar på häftstift som är lätta att flytta runt.
Våra vigselprogram ska ha samma utseende som inbjudningskort och festprogram, så det är bara att stansa hjärtan och embossa till det också. Som tur är har m2b börjat hjälpa till och jag har en helt fantastisk tärna som ställer upp.
Gissa om jag vill att det ska vara torsdag!!! Imorgon kommer det gå så himla långsamt *suck* men jag och en kompis ska iaf ta tag i träningen så då har man nått att se fram emot. Sjukt bra med en morot så att man kommer iväg också, bröllop gör under för motivationen
Cia: Jag hade fått panik över att vänta så länge, men fördelen är ju att man har fullt upp med annat så tiden kommer nog att springa iväg.
Jag glömde ju svara på detta...
Vi ska ha Du är allt (Sonja Aldén och Shirley Clamp) och Visst finns mirakel (Sussie Tapper). Jag är tokig i schlager, så jag ville gärna ha med en schlagerlåt och sambon gick med på denna.
Det är nog ganska traditionella bröllopssånger tror jag, men jag hade faktiskt aldrig hört Du är allt innan en kompis (solisten) spelade den för mig. Jag bara älskar båda låtarna och dom passar så himla bra in på oss.
Vad ska ni ha för några?
Förlåt nu är det jag igen, har en galen bröllopsenergi efter det här med klänningen
Jag tänkte bara berätta hur det gick med efternamnet, jag ringde till PRV idag eftersom vi ska ta min sambos mammas flicknamn. Dom sa att eftersom det är hans mammas namn så kan han ändra det genom Skatteverket innan bröllopet och så tar jag helt enkelt hans namn. Inga problem alls ju!!!
Nu stänger jag ner datorn så att ni slipper mig mer idag iaf
Sov så gott alla brudar och dröm underbara drömmer om bröllopet!
Cia: Menar du att ni har bokat kyrkan men dom har missat att skriva upp det och nu kan ni inte gifta er när ni hade tänkt det?
Jag gråter nästan en skvätt med dig och får ont i magen över hur besviken jag hade blivit. Störigt när man dessutom tycker att man har varit ute i god tid!!!
Hoppas hoppas att det fixar sig!
Får nog slå en signal till kyrkan och restaurangen imorgon och dubbelkolla innan jag börjar skriva ut inbjudningarna (har tänkt göra det på lördag).
Tror att det var strössel som undrade vilka regler som gällde vid bordsplacering. Kolla på BT:s sida brollopstorget.se/Medlemsinfo/intro_bordsplacering.php
Det är iaf dom som jag försöker gå efter, får väl se hur det går.
Idag har jag varit och provat MIN klänning, den är så jäkla fin, känner mig som världens vackraste. Fast man är blek och tråkig
Nu ska dom sy i ett band som man kan hänga upp släpet på rumpan och slippa bära runt på det, fattar inte hur det funkar men det blir nog bra. Det är den enda justeringen dom ska göra och sen ska jag hämta den nån gång i februari när dom har fått in bröllopsskor så ska jag kolla på det också och beställa ett par fina röda.
Lycka till!!!
Jag känner igen det där med att gästlistan eskalerar, vi började med att vi inte skulle vara fler än 65-70 och är nu uppe i 85... Men the more the merrier heter det ju
Det går ju inte att plocka bort nån heller, alla tillhör ju en släkt eller ett kompisgäng där dom andra är bjudna.
Välkomna alla nya!!!
Jag har tagit ett ryck med inbjudningarna, så nu är texten utskriven och ungefär hälften av dem skurna så att det bara är att klistra in dem. Men nu börjar man ju komma in i det här pysslandet och ju mer man går och funderar desto mer fint kommer man ju på.
Just nu skulle jag vilja ta en tur till ScrapRoom i Helsingborg och köpa små fina hjärtan (typ pärlor) som man kan klistra på baksidan av kuverten när man klistrat igen dem. Får väl se om det kan bli en sväng dit snart, m2b förstår inte hur jag kan lägga ner så mycket tid.
Jag har ju er att tacka för att ni fick mig att börja pyssla, jag tror att det ska bli min nya hobby och ersätta bröllopsplaneringen med Börjar få lite separationsångest, kommer sakna att ha nått som tar upp hela ens vakna tid...
Såg att ni diskuterade Publisher och jag sitter med en Mac, världens bästa dator, men jag har ingen aning om hur jag ska göra festprogrammen. Ingenting är ju som i en PC, dagens i-landsproblem jag vet.
Förmodligen är det lättare än att göra på en PC, men var tusan ska man börja. Tips mottages tacksamt!!!
Tack Snuttfia, det ska jag kolla. Har en företagsdator, men man får väl snacka med chefen även toastmaster på bröllopet, och se om han kan fixa det.