• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ja, det där med vädret... hela min bild av den dagen bygger på fint väder. vad dum man är som inte ställer sig in på dåligt väder och sedan blir positivt överraskad om det blir sol. Men var kommer ni dra er gräns för att kunna ha det utomhus? Måste det va på sin höjd lite stackmoln eller kör ni även om regnet hänger lite i luften? När 17 ska man fatta det beslutet liksom?

• Sundance

Oj då! så kan det gå. Men vad härligt ändå, för visst har du väl berättat att hon var en väldigt liten tjej när hon föddes?

• Sundance

Vad tror ni om en budget på 9000 kr för alkohol och övrig dryck för 63 pers? Vi kommer ha fri bar men med erfarna bartenders. Våra gäster drar sig inte för att festa till det och kan dricka men har smatidigt förnuft nog att inte SUPA på en bröllopsfest. Vi kommer åka till Tyskland för all sprit men ev köper vi vinet på Systemet. Om vi inte får tips om något bra, gott vin som är mycket billigare i Tyskland. Vårt favoritvin var nämligen inte billigar i Tyskland.

• Sundance

Vad nu då? Har katterna hittat på bus?

Vi kommer att rådfråga våra bartenders om hur mycket vi ska köpa så jag vet inte exakt ännu. De får sätta ihop 5 olika drinkar som i grund och botten är vanligt förekommande drinkar men så döper vi om dem till namn som har med oss att göra. men de jobbar på restaurang så de kommer att spara på vodka och gin-flaskor till oss så kan man köpa det på dunk i Tyskland, av billigare sort och sen hälla upp på flaska. Som bubbel efter vigseln kör vi nog Arraldica. Billigt och väldigt gott. Till middag går vi efter standarden ett glas vitt till förrätt, två glas rött till varmrätten och ett litet glas dessertvin till efterrätten. Sen blir det nog ganska mycket whiskey för många i våra släkter gillar whiskey. Tippar på 4 flaskor

• Sundance

Vet inte om det går att beställa så? Jag har själv aldrig varit där heller utan m2b var nere och jag vet att de handlade det mesta på Kalles. Jodå, gin och vodka ska finnas på dunk .

Om det finns en stor flaska av någon bra sort så köper vi nog den. De är ganska kräsna, whiskey-drickarna i släkten. Men det där överlåter jag till m2b.

Tyvärr vet jag inte alls hur mycket sprit vi köper. Men så fort jag har fått lite uppgifter från min bartenderkompis så återkommer jag.

Jo, vi tänkte faktiskt räkna in även läsk och kaffe där i. Och alkholfritt vin till maten.

• Sundance
    EåN2010 skrev 2010-01-25 14:01:35 följande:
    alkoholfritt vin???? är det verkligen gott??? låter inge vidare.... då skulle jag nog dricka cola i stället... :D
    jag också! Men pratade med ett par som var med på ett bröllop vi var på i våras och de sa att det hade varit trevligt med något lite festligare vid middagen för de som inte drack alkohol. Men visst, det brudparet hade bara vin och mineralvatten att välja på. Och alkoholcider. Så om man köper en god cider, alkoholfri, så kan det säkert bli ett jättebra alternativ det också.

jag är också jättenervös för att det inte ska räcka. just därför skickar jag m2b för att handla för han lär nog köpa så att det räcker . jag hade nog bara blivit lite småsnål där i butiken. Så han får en budget och sen åker han och hans kusin iväg.
  • Sundance

Stackarna! Har de käkat något galet? Själv har jag en lite hund som har väldigt känslig mage så om han inte har fått något i sig innan vi går och lägger sig så kräks han alltid på natten. Så om han någon gång vägrar äta sin hundmat så är det bara att koka makaroner oavsett hur sent det är.

• Sundance

Klänningen var ju jättesöt! Passar den i färgtemat?

Ja, jag behöver nog som sagt inte oroa mig för att de handlar för lite .

Iiiih, i helgen hämtar jag min klänning!!! Längtar!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)