• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Jag hade också valt rosa sjal, Bettertogether. Känns mest bröllopigt. Svårt att säga utifrån bilden om du passar i grönt men vi har mycket grönt i min butik just nu och jag har märkt att många inte klär så bra i grönt. Det kan vara en svår färg. Jag ser t ex halvdöd ut i grönt .

Kul att höra från dig Fenixx! Typiskt med folk som inte fattar att hålla tyst . Hoppas att ingen snappat upp det.

jag har i princip slutat köpa bröllopstidningar. Håller med om att det står samma i alla. Kollar bara på framsidan om där är något som jag verkligen kan behöva läsa om. Nåt nytt .

I helgen blir det Vimmerby och där ska jag träffa en tärna. Hon och hennes kille kommer hem så jag och mamma och pappa är bjudna till henne och hennes föräldrar för de vill veta allt som vi tänker oss med bröllopet. De planerar mer än vi . Förstår inte riktigt vad vi ska prata om bara. Men det är så gulligt av dem att lägga en massa energi på det. Hon är den tärna jag träffar minst och ändå är det hon som styr mest och är mest angelägen om att allt ska bli bra och som vi har tänkt. Hon som står mig närmast verkar inte bry sig så mycket. Hon åker mest snålskjuts på de andra. Om de drar ihop något så är hon på men hittar inte på något eget.

• Sundance

Ska ni ha sånger på festen? Jag tycker på ett sätt de lättar upp, på ett sätt känns det fånigt att sjunga snapsvisor när man bara dricker vin.

• Sundance

Jo, jag var på ett bröllop förra året där de hade sånger och det var trevligt. Funderar på om det passar våra nära och kära bara. Vi är i och för sig en sångsläkt på min sida. Hmmm... tål att tänkas på. Du får gärna tipsa om sånger om du vill. Tror i alla fall att vi kan ta den där välkomstvisan med Rönnerdal-melodin. Den som liksom gör att gästerna beskriver sig lite. typ: "Ni som är från småland ska stampa med fötterna". Ni kanske vet vilken jag menar.

• Sundance

Kul när folk bryr sig. Jag har en nyfunnen vän som också är jätteengagerad. Hade vi funnit varandra tidigare hade jag nog hellre valt henne som tärna istället för den andra tjejen. Sedan ska jag erkänna att jag själv planerar väldigt mycket och folk märker nog att jag gärna håller i många trådar själv men det är ju lite tråkigt om man går miste om överraskningar. Gjorde nyss det då svärmor ringde och frågade om en grej som hon skulle överraska m2b's syster med på deras bröllop och undrade om vi ville ha samma. hon visste ju att jag själv höll i planeringen. Gulligt av henne men det blev ju ingen överraskning för oss. Men jag har inte sagt nåt till m2b i alla fall.

• Sundance

Nej, tyvärr. Aldrig smakat! Körsbärsvin är gott dock, tycker jag.

verkar betydligt lättare att hitta ett par röda gummistövlar än röda skor som passar.

• Sundance

För vår del sparar vi de sista tusenlapparna ända fram till julilönen och bröllopet är i augusti. Så vi är inte färdigsparade ännu. Har lite kostnader utanför bröllopet som jag inte räknat in. Typ extensions. morgongåvan. Sminket blir lite dyrare. Secret box-fotograferingen. Men det löser sig.

Har också drömt bröllopsdrömmar ett par nätter nu. Drömmer också att jag glömt boka en massa. Minns en replik från nattens dröm, som jag sa till mina tärnor "Snälla, säg att bröllopet inte är idag!"

Fin lokal Mammab!

Om ett par veckor ska vi till slottet och få gå igenom allt kring vår dag. Ska bli skönt.

• Sundance

För vår del känns det som allt det stora är bokat och vi gifter oss ju i augusti. Lokalen är klar. Vigselförrättaren. Min klänning (bara mamma godkänner den nu i helgen. Lite orolig). Tärnornas kläder. Catering. Solist. DJ. Ljud- och ljusanläggningar. Toastmaster. Förhoppningsvis bartender och serveringspersonal. Makeup. Hår. Florist väntar på besked från mig. Är lite osäker. Tårtan.

Det som stressar nu är inbjudningarna. Var ju på Panduro igår och skulle hämta mina papper som är två månader försenade. Tror ni de hade kommit. Blev riktigt sur och besviken! Sa som det var, att detta försenar våra inbjudningar. Skulle haft med dem upp till mamma i helgen för hon ska skriva dem. Nu går det ju inte så nu blir det först i april. De har lovat att ta hem dem två gånger nu och att de ska ringa men ringer inte och inga papper när jag kommer dit. Hon sa att jag skulle få ett bra pris men så såg jag att hon skrev på lappen att jag skulle få 10%. Det var det löjligaste jag hört. Har redan handlat grejer för över 1000:-. så 24:- rabatt på pappren känns lite fånigt.

• Sundance

Håller just nu på och ringer till Panduro i Malmö och de vägrar svara. Panduro samlar inga pluspoäng just nu.

• Sundance

Kommer att kräva mer rabatt när jag väl hämtar ut dem. Fick tag i Malmö-butiken men de hade bara elfenbensvita och jag ska ha kritvita. Hon i Lund sa att de har i Malmö, så nu blir jag rädd att de beställer fel och tar de i stället för de kritvita. Men jag var tydlig med att jag ville ha kritvita när jag beställde första gången så sjabblar de nu tredje gången så är det inte mitt fel.

• Sundance

Det verkar verkligen inte som om du vill ha barn på bröllopet och då ska du inte ha det. De måste väl kunna ordna barnvakt! Vet inte nrä ni gifter er men det måste väl finnas tid att hitta någon. Och om barnet inte ammas så måste det väl kunna vara hos en barnvakt en natt eller två. Eller är det ett väldigt busgit barn som ingen vill vakta, kanske ? Om du släpper in ett barn på festen kan de bli svårt att säga nej till andra och andra kanske blir lite småsura om de fått order om att inte ta med sig sina barn och så är där ändå ett barn på festen.

smart med postordern!!! Såklart jag ska göra det! Du jag är!

• Sundance

Som Fenixx säger så bör man tipsa gästerna om att det är utomhus. Och kanske även att det är på gräs om det är det. För tjejer med höga klackar... En backup om det regnar är ju aldrig fel. Det har vi. Fasar dock för att stå där på morgonen och behöva vela och fatta beslut om ifall man ska va ute eller inne. De där molnen där borta... är det regn i dem tro?

Ett tips är att kolla med den som ev ska sjunga vid er vigsel så att de sjunger utomhus. Vi hade en favvo-solist men hon ville absolut inte sjunga ute. Inte ens med ljudanläggning för att ljudet lätt drunknar i blåst och så. Nu hittade vi en annan duktig kille som har med sig ljudanläggning, men i vilket fall som helst så kom vi fram till att man nog behöver ljudanläggning för att gästerna ska kunna höra löften och vad VF säger och så.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)