• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • mammab

men en knytnäve, det är ju ganska mycket ändå. fast jag har inte så stora händer. äsch får börja äta mindre helt enkelt sen börja träna ordentligt!

Åhh, idag eller imorgon kommer mina fina skor som jag ska ha på bröllopet, hoppas verkligen dom passar!

2010-10-23
  • KatjaB

jag tyckte ärligt talat att näven med köttfärs var smått skrattretande, men med all sallad o så, så blev jag ändå mätt.

har inte så stor koll på vågen, vi har ju ingen digital våg så vår gamla skrutt till våg visar ju inte exakt så det är svårt att veta just vad man går ner. Men jag ser på midjan att det är skillnad. Har ju fått två barn hyfsat tätt, 17 månader emellan, så magen var ju inte så snygg ett tag, men nu har det börjat äntligen att visa lite resultat, det drar ihop sig till en normal mage och jag börjar se ljuset i tunneln

men jag fuskar faktiskt och äter lite för mycket choklad.. borde ha mitt lördagsgodis igen för att inte småäta.. svårt att låta bli med godisautomat på jobbet

• sarahkka76

Själv är jag gravid och har gått upp i vikt, så det ska bli intressant och se hur man ser ut efter förlossningen när det bara är tre månader kvar till bröllopet. Kommer att bli en pärs att leta efter klänning då kan jag tänka mig.

• lillalyckan

KatjaB: Jo, det är ett ordentligt jobb, en enda stor som täcker hela ryggen. Man orkar ju inte sitta så många timmar åt gången (inte jag iaf :p) så det får bli en gång i månaden. Men oj vad fint det kommer bli till våren när det är klart.

Har också tänkt gå ner i vikt, 2 kg i månaden fram tills sommaren. Så tio kg innan juni var det tänkt. Då är jag på min perfekta vikt. Jag tänkte försöka sluta med godis (som är det svåraste av allt), äta regelbundet och röra mer på mig. Tror att det kommer att göra stor skillnad i början eftersom jag är så himla lat nu. Sen när jag kommit igång lite så blir det att träna på gym Vill ju vara färdig när det är dags att beställa klänning.

• mammab
    KatjaB skrev 2009-12-21 11:21:09 följande:
    jag tyckte ärligt talat att näven med köttfärs var smått skrattretande, men med all sallad o så, så blev jag ändå mätt. har inte så stor koll på vågen, vi har ju ingen digital våg så vår gamla skrutt till våg visar ju inte exakt så det är svårt att veta just vad man går ner. Men jag ser på midjan att det är skillnad. Har ju fått två barn hyfsat tätt, 17 månader emellan, så magen var ju inte så snygg ett tag, men nu har det börjat äntligen att visa lite resultat, det drar ihop sig till en normal mage och jag börjar se ljuset i tunneln men jag fuskar faktiskt och äter lite för mycket choklad.. borde ha mitt lördagsgodis igen för att inte småäta.. svårt att låta bli med godisautomat på jobbet
    Jag har tre barn, och mina två senaste nu är det bara 12 månader i mellan. så min mage ser fördjävlig ut! tror inte den kommer bli bra utan opertion. men det får vara så.

jag har gått ner 20 kg på drygt 1 år. nu har jag ca 10 kvar. gärna lite till haha.. Men bara jag kommer igång med träning igen så blir det nog ganska lätt..

2010-10-23
  • Sundance

Min m2b har också rejält med tatueringar, varav en av dem är "min" . Inte mitt namn dock .

Jag är inte överviktig men vill gärna trimma till kroppen lite till bröllopet. Men ett gå-ner-i-vikt-tips som jag kan ge är att sluta med p-piller. Hux flux började alla säga att jag blivit så smal och att jag hade gått ner. Kunde inte komma på vad det var först, för jag hade slarvat med både godis och träning. Ställde mig på vågen och mycket riktigt, 3 kg ner på 4 veckor, utan ansträning. Då kom jag att tänka på att jag slutat med pillren. Nu får jag dras med oregelbunden mens igen, men i övrigt mår jag toppen. Min m2b's syster har gått ner massor med viktväktarna, hon gillar dem skarpt.

• pandis81

jag har två tatueringar varav en kommer att synas i klänningen men det är min dotters namn och födelsedatum som dock inte är riktigt klar.. men den är ju ändå en del av mig.
    Den andra är i svanken ... ryggtavlan låter verkligen hur fin som helst.. Du måste visa bild sen när den verkligen är klar.

Min sambo vill också göra en stor tatuering, han har en på ryggen som går från skuldra till skuldra. Men den är inte så bred.
    Han vill göra något större med våran dotter. Så det blir säkert nästa gång.

Idag har jag varit ledig efter en jobbig jobb vecka och helg. Jobbar imorgon och på onsdag innan jag har två lediga dagar i jul.
    Så idag passade jag på att träffa min toastmaster och åt lunch tillsammans med henne och deras son. Och så har jag köpt sista julklappen som jag kom på och betalat alla räkningar dom sista för i år.. känns ju lite roligt.

JAG HAR ÄVEN POSTAT VÅRA INBJUDNINGSKORT. .... NU ÄR DET SNART OFFICIELLT.

ÅÅÅÅÅ VAD JAG ÄR SPÄND.

• pandis81

Välkommen alla nya också som har hittat hit, så roligt att vi börjar bli så många nu

• Blivandefrueriksson

Är så lättad har äntligen kommit på vad jag ska köpa i 30 års present till mannen. Det blir ett verktygsskåp till garget var rea på Jula just nu så blir att besöka dem på onsdag när lönen kommer in.

• Sundance

I 30-årspresent får nog min man (som han kommer att vara då ) en resa till något varmt ställe. Men jag har äntligen bestämt mig för vad han ska få i morgongåva. Det blir en wiskeyprovning på Ven. Hänger dock lite på om hans kusin vill betala för att haka på. Jag är ju ingen wiskeymänniska och det kanske inte är så kul för honom att åka själv.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)