• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • sarahkka76

pandis: åh vad roligt att ha de skickade, spännande!

• pandis81

ja det är riktigt spännande. är ju bara två månader kvar tills alla ska ha svarat. Så det är verkligen inte lång tid kvar.

sarahkka76 skrev 2009-12-21 21:27:28 följande:
    pandis: åh vad roligt att ha de skickade, spännande!
  • KatjaB

pandis: vad kul att ha fått iväg dem nu spännande att få höra allas reaktioner kan jag tänka mig

Nej, överviktig är jag nog inte heller egentligen, men jag är större än hurdan bilden jag har av mig själv är.. efter två barn så ser man ju inte riktigt likadan ut som innan, magen hängde länge som en skinnpåse (supersexigt) och trodde faktiskt att det inte skulle dra ihop sig, men nu rätt vad det är så hänger det inte alls så längre, utan att jag ens tänkt på det så har det bara dragit ihop sig. Det gjorde det inte ens efter första barnet. Helt ihopdraget är det inte än men på god väg iallafall.

Idag har vi köpt gran och pyntat den.. var på Bauhaus för att köpa en av deras billiga kungsgranar, men det var väldigt utplockat. Samtidigt blev jag lite småsnål när jag väl var där och inte orkade ta mig någon annanstans mer. Så en något gles men helt okej julgran blev det Mysigt med lite julstämning

• Lyckliga013bruden

Rätta mig väldigt gärna om jag har fel, men magen kommer väl aldrig försvinna helt?
    Om jag förstått rätt så töjs huden ut när man blir gravid och det går inte utan operation att få till den där platta lilla magen man hade innan, utan att man alltid kommer ha en liten typ bula kvar.
    4.45 vaknade jag och var pigg, lika bra att gå upp trots att klockan inte skulle ringa förrens aningens senare. Pga att igår var en skitdag så har jag förmånen att gå till jobbet, 5km i 13minusgrader yeeejjj. tur att jag hittade mina termosbyxor och en ordentlig jacka......
    Men vad ska jag göra nu i en timmes tid?

KatjaB skrev 2009-12-21 23:57:38 följande:
    pandis: vad kul att ha fått iväg dem nu spännande att få höra allas reaktioner kan jag tänka migNej, överviktig är jag nog inte heller egentligen, men jag är större än hurdan bilden jag har av mig själv är.. efter två barn så ser man ju inte riktigt likadan ut som innan, magen hängde länge som en skinnpåse (supersexigt) och trodde faktiskt att det inte skulle dra ihop sig, men nu rätt vad det är så hänger det inte alls så längre, utan att jag ens tänkt på det så har det bara dragit ihop sig. Det gjorde det inte ens efter första barnet. Helt ihopdraget är det inte än men på god väg iallafall. Idag har vi köpt gran och pyntat den.. var på Bauhaus för att köpa en av deras billiga kungsgranar, men det var väldigt utplockat. Samtidigt blev jag lite småsnål när jag väl var där och inte orkade ta mig någon annanstans mer. Så en något gles men helt okej julgran blev det Mysigt med lite julstämning
  • KatjaB
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-22 06:12:06 följande:
    Rätta mig väldigt gärna om jag har fel, men magen kommer väl aldrig försvinna helt?Om jag förstått rätt så töjs huden ut när man blir gravid och det går inte utan operation att få till den där platta lilla magen man hade innan, utan att man alltid kommer ha en liten typ bula kvar.4.45 vaknade jag och var pigg, lika bra att gå upp trots att klockan inte skulle ringa förrens aningens senare. Pga att igår var en skitdag så har jag förmånen att gå till jobbet, 5km i 13minusgrader yeeejjj. tur att jag hittade mina termosbyxor och en ordentlig jacka......Men vad ska jag göra nu i en timmes tid?
    nej det stämmer, om man inte är ett "freak of nature" som min ena syrra. Hon gick ner allt på en gång efter sina båda barn, inte en enda bristning och man skulle inte på nåt sätt kunnat se att den kroppen varit gravit, förutom möjligen på lite urammada bröst då. Fast nu när hon fått sitt tredje barn har livet trots allt blivit lite mer rättvist.. hon har inte gått ner sina gravidkilon än och jag kan tycka att det är lite lagom rättvist när jag och vår andra syster såg ut som två julgrisar när vi fick barn

Fick en hel del bristningar på magen, som visserligen bleknat, men det försvinner ju aldrig, så jag kommer ju aldrig få den där platta magen igen, målet är snarare att vara hyfsat fast i hullet och så smal som jag vill vara. så 5 kg ner och jag är nöjd.
  • Sundance

Själv är jag en liten pendlare... Tränar och äter sunt och är nöjd med kroppen i någon månad. Slarvar med träning och äter massa godis och går upp lite ett par veckor och sen nya tag igen. Har ganska lätt för att gå upp ett par kilo bara över någon helg om jag slarvar. Har väl kanske lätt för att dra på mig vätska. Men å andra sidan så behöver jag bara några ordentliga träningspass för att se hyfsat slimmad ut igen. Kanske sitter allt bara i huvudet

• sarahkka76
    pandis81 skrev 2009-12-21 23:46:33 följande:
    ja det är riktigt spännande. är ju bara två månader kvar tills alla ska ha svarat. Så det är verkligen inte lång tid kvar.
    Nej, det är det inte. Nu kommer tiden att gå jätte fort säkert!
  • molnis

sitter å väntar på att min klänning ska levereras. De försökte leverera igår vid 10.30 när jag var på jobbet. Men ska komma idag igen men kan ju inte säga nån tid...men önskade förmiddagen så tycker ju att den borde komma snart. Behöver komma ner till jobbet och ut och jaga sista klappar. Nu sitter man typ bara och väntar...men e ju spännande=)

• KatjaB

vad har ni för budget för era bröllop förresten? nyfiken

Någon som har tips på julklapp till en 9-årig kille? Vet att han önskar sig en tröja och nåt samlar-lego men just de sakerna var rätt saftiga i priser så jag tror jag överlämnar den önskningen till tomten
    Ingen aning om vad jag ska köpa.. annars är jag klar med alla julklappar, känns skönt

• mammab

vi har en budget på ca 80.000:-, men tittar man i mallen ligger den på över 90.000:- humf. måste försöka skära ner en massa!!

2010-10-23
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)