• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • KatjaB

molnis: vad fin den är! hur är den i tyget upptil, är den väldigt stadig och slimmande för figuren eller är den mer som en "vanlig" klänning, dvs inte så tjockt tyg osv.
    Nyfiken på skillnaden på de man köper i butik o de man beställer där.

Fick nyss veta att Simons farmor gav mig i julklapp 1000 kr som bidrag till brudklänningen Vad gulligt av henne, brukar inte få någonting alls, jo en trisslott kanske, o ett år fick jag en burk kycklingkrydda. Snacka om uppsving i presentväg

• Sundance

Grattis Humlan! Härlig känsla, eller hur? Första turen utan någon som sitter bredvid är speciell !

Vad kul med klänningen Molnis ! Härlig känsla det också eller hur .

Jag kommer få hämta min klänning i januari. Eller alla fall åka upp och prova och så får de göra lite justeringar på längden och så, så jag kanske inte får den med mig hem då . Eller så tar jag den med mig och lämnar in den till ngåon här i Lund/Malmö. Ska ju faktiskt beställa en från Kina också men den får vänta lite. Den ska jag ta från egen budget och den här lönen blir det kärvt. Har en lite hund som är sjuk och kostar mig en hel del nu . Någon här inne som är duktig på hundar och deras sjukdomar?

• molnis

Tack! Den är stadig upptill under det lite lösa tycket sittet ett tjockare tyg med skenor osv insydda. Den är ju sydd efter mina mått och det märks=) Min kompis som var med när jag provade var tvungen att känna om den satt åt för hon tyckte med den såg ut att sitta löst så förstod ej vad som höll den uppe så bra men då kände hon hur den satt under.

Jag provade utan bh vilket jag ej brukar gilla men satt uppe jätte bra även när jag böjer mig framåt osv. Så får se hur man gör med det... den är ju rätt låg i tyggen med. Men skulle bara vilka ha någon som gör att tyget ej går in mellan brösten ..det man brukar ha underlinnen till. Men får gå och prata med nån expert=) Tänkte att de kanske blir lite julrea på underkläder nu snart.

KatjaB skrev 2009-12-23 09:33:34 följande:
    molnis: vad fin den är! hur är den i tyget upptil, är den väldigt stadig och slimmande för figuren eller är den mer som en "vanlig" klänning, dvs inte så tjockt tyg osv. Nyfiken på skillnaden på de man köper i butik o de man beställer där.Fick nyss veta att Simons farmor gav mig i julklapp 1000 kr som bidrag till brudklänningen Vad gulligt av henne, brukar inte få någonting alls, jo en trisslott kanske, o ett år fick jag en burk kycklingkrydda. Snacka om uppsving i presentväg
  • molnis

Sudance: Ska du ha en till som du byter till på kvällen?

• Sundance

Nä, det är bara det att jag såg en så himla vacker på en Kina-sida, men så tänkte jag att innan jag köper så måste jag ge mig ut och prova för att se vad jag passar i. Axelbandslöst? Halterneck? Kritvit? Ivory? Och så går jag självklart och fastnar för en klänning jag provar och då kände jag att det kanske var säkrast att köpa den, men samtidigt kommer jag aldrig få Kina-klänningen ur huvudet om jag inte får prova den. Så det fick bli båda, och den som jag inte väljer säljer jag. Fast många har frågat om jag ska byta sen på kvällen, så man kanske skulle överväga det

• Sundance

Har varit lite sugen på att köpa en kort, röd klänning till festen sen, men jag menar, hur ofta får man ha sin brudklänning på sig, så då är det väl roligt att ha den hela dagen...

• Blivandefrueriksson

sundance vad har du för problem med hunden? har haft 3 hundar.

• mammab

snyft..fick hem mina bröllops skor. och dom var på tok förstora!!

så blir att leta nya och skicka tillbaka dessa. så jäkla tråkigt!

2010-10-23
  • Sundance
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-23 16:04:11 följande:
    sundance vad har du för problem med hunden? har haft 3 hundar.
    Han fick analsäcksinflamationer väldigt tätt, så efter tre tömningar hos veterinär,varav en var med sövning, och 2 penicillin-kurer som förstörde hans lilla mage, så bestämde vi oss för att opperera bort analsäckarna. Så det gjorde de på tisdagen och så fick han ett morfinplåster och smärstillande tabletter. Det stod att biverkningarna kunde vara allvarliga på tabletterna och han måste ha fått biverkningarna, för allt han äter kommer ut i båda ändar. Och så började det komma blod ur rumpan vilket de trodde berodde på att slemhinnorna förstörts av penicillinet, kanske. Och så har han svårt att hålla sig och märker inte riktigt själv när han behöver göra nummer 2. Och så till råga på allt så fick han en allergisk reaktion antingen mot något de tvättade honom med vid opperationen eller mot medicinerna för han fick det mest vidriga eksem jag sett i sina ljumskar. Han skrek rakt ut när vi la på salva. Vi fick sluta med de smärtstillande för han blev helt konstig. Alltså psykiskt också. Tycker så synd om honom.
  • Blivandefrueriksson

Åh vad tråkigt. Det var lite mera allvarligt men det har ni kontakt med vetrinär hela tiden va? Har ni fått fortsätta med erat vanliga foder även nu när han är dålig? Ni kanske skulle ha något vänligare för magen.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)