Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

KatjaB skrev 2010-02-07 18:53:20 följande:
    vad fin tårtan var sarahkka, kul med lite färg
    tack
  • sarahkka76

bluebride: ja, pinnarna är det minsta problemet, de kostar 15kr för hela sällskapet. Ska vänta med det till slutet. Det finns andra saker vi måste få till först som vi måste använda pengar på. Vi har inte löst musik delen än och vi måste betala solisterna som ska sjunga på vigseln. Det är inte långt kvar att spara och budgeten är stram.

• sarahkka76

bluebride: hoppas att det löser sig för er! Du hinner hitta en ny stylist på den tiden som är kvar.

sundance: åh vilket klipp! Själv letar efter ngt liknande.

maj2010: håller med ovanstående, ring honom och förklara hur du känner.

• sarahkka76

sundance: jag hittade mina via bröllopsmässan men annars så finns det sidor på nätet. Jag slog på solist/er och där finns det en hemsida där det finns en massa solister samlade. Kan inte hitta den nu för tillfället.

• sarahkka76

Vi fick igår mailade två av de tre sångerna som våra solister ska sjunga under vigseln. Vi är jätte nöjda och ska snart boka möte med dem så vi får sitta och diskutera hur vi vill lägga upp vigseln.

Hur ska ni göra med musiken till festen? vi har väldiga problem med det. Har mailat lokalen precis för att dubbelkolla om de har internet så att vi ev kan använda oss av spotify, men sambon var ganska säker på att de inte hade det.
    Live är det uteslutet för lokalen tar exakt det antal personer vi är och det ligger en bra bit över vår budget.
    Så det som finns kvar är ljudanläggning med brända skivor, vilket gör det svårt eftersom man inte har tillgång till så mkt blandad musik som man vill spela upp på bröllopet och jag har hört mig för och det är ingen som vill ta sig an den uppgiften, eller att ha en dj in a box. Problemet där är att de har mkt men ändå saknas det en hel del.
    Vad gör man?

• sarahkka76

EåN: ja, det är också ett alternativ. Ja, det är ju det, att en dj in a box bara spelar på. En vanlig dj skulle vara det bästa men det har lite med budgeten att göra. Det billigaste jag har hittat för 4h är 5500kr och det är pengar man inte har för tillfället. Det är väl där skon klämmer. Vi måste komma på var vi ska ta de pengarna ifrån.

Grattis till att det är2 månader kvar bara! För oss är de dubbelt å mycket kvar

majsan: jahaaaa det hade jag ingen aning om. Men måste man inte ha ngt slags abonnemang hos spotify eller ngt annat? Ska nog kolla upp det. Tack för tipset!

• sarahkka76

Katja: nä, jag har inte kollat på såna ställen. Ska nog göra det.
    Förstår att du är nervös, men vad kul!

Nu strular det till sig här. Inbjudningarna ska vara klara till den 1:a mars och vi kanske inte vet var vi ska vigas. Fick reda på idag att om vi ska vigas i trädgården på gården där vi senare ska ha festen inte har tillräckligt många stolar! Jag kan inte låta folk stå i värmen i 40-45min och som dessutom har högklackat m.m. Sen var de inte 100 på att vi fick plats inne på övervåningen där vi hela tiden har räknat med att vara om det är dåligt väder. Så nu måste vi dit nästa vecka och titta om vi får plats. Jag antar att de måste prata om andra stolar eftersom de säger att de var 50 pers i det rummet och vi kommer att vara 50 till middagen. Det är omöjligt att de tar en bokning på antal personer som de inte har stolar till. Det borde vara deras jobb att fixa tycker man. Har mailat till de dessa frågor. Får se vad vi får för svar.

• sarahkka76

EåN: ja, precis. Men det tyckte jag var klart när vi bokade för 1 år sen, lite sent nu när det är så nära inpå. Vi får se vad vi får för intryck när vi åker dit på onsdag så får vi ta det därifrån.

• sarahkka76

maj2010: gött med bra humör Kul att gå till frissan och fräscha upp sig och prata bröllop

giz: samma här, uttråkad men orkar egentligen inte göra ngt. Laga mat, ta och surfa har jag gjort iaf

katja: jätte fin ring!

yatzy: kul grej! Men vad har de krav?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)