• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • nollåtta

Oj vad ni skriver tjejer Tack för det varma välkomnandet!

Vi ska ha ett rätt litet bröllop, det blir 50 gäster ungefär. Vi skippar en del av släkten som man iallafall aldrig hörs med, det blir kompisar och närmsta familjen istället. Vi ska ha en borgerlig vigsel i anslutning till festlokalen. Lokalen vi bokat heter Dianelund och ligger precis vid Årstaviken i Sthlm, men utsikt över vattnet. Det är väldigt vackert på sommaren med blommor osv. www.dianelund.se/ där finns lite bilder!
    Det blir ett relativt enkelt bröllop, fast vi vill ändå att det ska kännas påkostat. Vi ska ha buffé och tänkte köpa alkohol från Tyskland hehe. Sambons kompis är DJ och ska spela så en del saker har vi redan ordnat vilket känns skönt. Håller på och klurar på inbjudningskorten nu! Ikväll har vi faktiskt barnvakt, vi ska ut och äta. Lär ju bli en del prat om bröllopet hehe

• nollåtta

Tänkte, har ni andra någon budget ni går efter? Vi har sparat en del pengar och sen får min sambo en större summa pengar varje år som vi tänkte ta av. Tror vi kommer få något bidrag av våra föräldrar också, även fast vi inte räknar med det. Vi kommer nog ta en del utgifter löpande, inbjudningar, kläder, lokal osv så man slipper sitta sista månaden och betala massor.

Tror jag har ett hum om inbjudningskorten nu, men måste förbi en Panduro och kolla först. Vi velar lite om färgerna, ljuslila är fint men vad passar till det?

• sarahkka76

nollåtta: vi har också bara 50 bjudna och det är den närmaste släkten och närmaste vänner. vi gifter oss också borgerligt i anslutning till en liten lokalen som ligger nära vattnet. vår ligger söder om Sthlm. Vi ska också ha buffe men inget vi fixar själva utan personalen där vi ska vara.
    Vilket fint ställe ni ska vara på!
    Vi har planerat bröllop i 1 1/2 år så vi har sparat under hela tiden samt att vi får ett litet bidrag från våra föräldrar. Jag tror att det hela kommer att landa kring 95.000kr när allt är klart.
    Vårt färgtema är mörklila (purpur), svart och silver. Vi har köpt material till våra inbjudningar på Panduro. Där har de ett dekorpapper med silvriga detaljer som passar jätte fint med lila. Kolla i mitt galleri.
    Om du går till Panduro så kan de tipsa dig där om olika färgkombinationer till lila samt olika mönster och så.

• sajberpillan

chokladfontäner finns att köpa för 350 kr på blocket. Så kan man ha den vid andra tillfällen också.
    Hade gänra haft en sådan.
    Idag har jag lagt handpenning och beställt en nixaklänning. Känns så bra. Jag har haft sådan ångest då jag har en klänning redan hemma, men den sitter inte 100 och det gjorde den här Nixan. Vill ju känns ig snygg på den stora dagen och inte bara ok. Så nu är det bara att vänta några månader tills den kommer.
    Vi sak fixa lite med inbjudningkort imorrn är det tänkt. Det ska bli skoj. Framsidan är planerad och klar, bara inlagan kvar och infobladet som vi får ta senare. Men snart ska det skickas.
    Funderar på när man ska kontakta kommunen för vigselförättare, de kan ju ha semester den 31/7. Bäst att göra det snart. Men det är väldigt skönt när det börjar hända saker.

Kollade i nya tidningen och gillade inte alls redaktörens klänning. Men smaken är väl som baken.
    Ska lusläsa den mer om det finns bra tips.
    Katja: Tack för bra lista! Ska jag spara och kolla av.

• sarahkka76

sajberpillan: Aha! Det tänkte jag inte på! Ska kika
    Vad kul att du hittar ngt som du är helnöjd med. Det blir inte roligt om man går och tänker att man borde ha haft ngt annat. Man vill känna sig finast möjligast då.
    Vi har skickat inbjudningarna till utlandet. Om 2 veckor ska vi göra de svenska och ska skickas 1 mars.
    Vi gifter oss också den 31/7 och vi fick kontakt nu i veckan. Kan vara bra att göra det eftersom de måste kolla sina semestrar.

• källerudd

KatjaB: Vilken toppen lista, Tack...sparad!

Jag har just nu en diskussion med mamma...heter det VÄLKOMMEN el VÄLKOMNA

Överst på vår inbjudan står det

Välkomen / Välkomna
    att dela vår stora dag med oss

• Kärleken9

Gottebord ska vi också ha men exakt hur det ska se ut har jag ingen aning om.

Gha blev lite sur idag då min pappa påpeka att allt förutsätter att man har dator och att han tyckte att vår önskan om bidrag till resa istället för presenter skulle stått i inbjudan något jag inte alls höll med om. Först tänkte jag att det bara var min mormor och morfar och sambons föräldrar som inte har dator men att hans föräldrar vet ju redan allt och till min mormor och morfar kunde vi ju tala om det, men sen när jag tänkte efter så fanns det någon till som kanske inte har tillgång till dator. Men ja.. Nu har jag iaf gjort ett infoblad och ska skriva ut och ge resp skicka till de vi tror inte tittar på datorn. Trodde inte pappa va så gammeldags, nåja...

• sarahkka76

källerud: välkommen för en person, välkomna för flera.

• källerudd
    sarahkka76 skrev 2010-02-06 19:12:14 följande:
    källerud: välkommen för en person, välkomna för flera.
    Tycker du vi måste skriva olika eller kan man skriva välkomna på alla inbjudningarna även om det bara är en???