• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB
    nollåtta skrev 2010-02-08 11:40:12 följande:
    KatjaBNej den var lång, fast med båtringning i thaisiden tror jag. Ska se om jag kan länka till en bild.www.kikstockholm.com/2009/images/Bild_200911_...jag vill ha en sån typ av klänning upptill, fast vill att den ska vara kort och rakare i modellen istället för utställd kjol.
    åh vad fin, riktigt klassisk men ändå modern.
    så ser den ut jag trodde du menade först www.kikstockholm.com/2009/brud56.html
  • nollåtta

Åh den var också väldigt fin Tycker det är så fint med den typen av ringning, helst vill jag ha med längre arm, tycker mina överarmar är så fula hehe, fast det är nog bara jag som tänker på det. Finns ju en KIK-butik i Stockholm så jag tror jag får åka förbi och prova. Vart bor ni förresten? Har du också familjliv?

• nollåtta

sarahkka: Nej precis, jag tänker inte hålla efter barn på min bröllopsdag. Vi hade först tänk att barn fick vara med under dagen men eftersom vigseln sker klockan 17 blir det ju lite sent. Samtidigt tror jag det kan bli lättare stämning med ett gäng barn som springer runt, sen när festen drar igång tror jag dom flesta kommer ordna med barnvakt som kommer och hämtar så föräldrarna kan festa loss ordentligt Vet ni om ni väntar en son eller dotter?

• Kärleken9

Vi ska ha barn med, har själv en på 4 och en på 2 (då), kommer ordna så mina sykonbarn tar hand om alla barn på övervåningen, se till att där finns film och annat att göra. Sen kommer våra barn att sova med faster eller min familj som bor i ett torp min sambos familj har. Kommer se till att faster, farmor, mormor, moster ser till våra barn under kvällen. Men sen är det så klart oundvikligt att de kommer till oss också. Men den kvällen är främst för oss som par.

Så less på att hur man än gör så är det alltid någon som tycker annorlunda berättade ju att min far tyckte inte om att vi hänvisa till vår hemsida om mer info så då skrev jag ett info blad att skicka till dem vi vet inte har nät. Och så ringde svärmor igår och sa skicka inte till XX han kommer bara bli förbannad och det är jag som får ta smällen. *suck* ok så då blev det ingen på den sidan som ska ha skickat till sig. Den där XX är en farbror till min sambo, och fadder, men vi tror inte de kommer på bröllopet. De är minst sagt speciella men samtidigt så är det synd att gammalt groll ska stå i vägen för "vår" dag. Men för stämmningens skulle kanske bäst. Min mormor och morfar har sagt de inte kommer blir för långt att resa, 100 mil enkel väg, något jag har vetat hela tiden, de är gamla, men känns lite i hjärtat ändå.

• Racolina

Skit i vad alla tycker! Gör som ni vill på ER dag.

• Mia 77

nu har vi äntligen kommit fram till vilket inbjudningskort vi ska ha. Och eftersom vi varken har tid eller lust kommer vi beställa från Caligraphen.

Nu ska vi bara ringa kyrkan imorgon och höra om vi kan byta kyrka och tid, sen ska här beställas och skickas ut....

Vill ju berätta för alla ...

Har ni bestämt värdpar och toastmaster än?

• Korallbruden

Hjälp tjejer!!!! Jag har tappat farten i bröllopsbestyren... kommer ingen stans... är det fler som har samma dilemma?

• Tokisen

Dem har så fina trycksaker tycker jag.
    Hoppas det går smidigt med kyrkan så ni kan beställa sen.

Vi har klart med toastmaster och vi kommer inte ha något värdpar, utan det kommer väl vara vi då.

Mia 77 skrev 2010-02-08 18:58:05 följande:

nu har vi äntligen kommit fram till vilket inbjudningskort vi ska ha. Och eftersom vi varken har tid eller lust kommer vi beställa från Caligraphen.Nu ska vi bara ringa kyrkan imorgon och höra om vi kan byta kyrka och tid, sen ska här beställas och skickas ut....Vill ju berätta för alla ...Har ni bestämt värdpar och toastmaster än?
  • sarahkka76
    nollåtta skrev 2010-02-08 11:57:49 följande:
    sarahkka: Nej precis, jag tänker inte hålla efter barn på min bröllopsdag. Vi hade först tänk att barn fick vara med under dagen men eftersom vigseln sker klockan 17 blir det ju lite sent. Samtidigt tror jag det kan bli lättare stämning med ett gäng barn som springer runt, sen när festen drar igång tror jag dom flesta kommer ordna med barnvakt som kommer och hämtar så föräldrarna kan festa loss ordentligt Vet ni om ni väntar en son eller dotter?
    Ja, det där är nog inget ni behöver fundera på. Föräldrarna får helt enkelt lösa det där själva.
    Barnmorskan trodde att det var en flicka men hon var inte säker så vi är inställda på både och.
  • sarahkka76

kärleken: ni måste få göra som ni vill på er dag! Om det är ngn som misstycker, ja då får de stanna hemma. Orka bry sig om såna småsaker när man har blivit bjuden på ett bröllop!

mia77: calligraphen är ett bra alternativ Vi har 2st toastmadammer men inget värdpar eftersom det är vi som står för hela bröllopet. Vi har fått en slant av våra föräldrar men det är vår bröllopspresent från dem.

korallbruden: vad har ni kvar då?