• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • sarahkka76

Nu strular det till sig här. Inbjudningarna ska vara klara till den 1:a mars och vi kanske inte vet var vi ska vigas. Fick reda på idag att om vi ska vigas i trädgården på gården där vi senare ska ha festen inte har tillräckligt många stolar! Jag kan inte låta folk stå i värmen i 40-45min och som dessutom har högklackat m.m. Sen var de inte 100 på att vi fick plats inne på övervåningen där vi hela tiden har räknat med att vara om det är dåligt väder. Så nu måste vi dit nästa vecka och titta om vi får plats. Jag antar att de måste prata om andra stolar eftersom de säger att de var 50 pers i det rummet och vi kommer att vara 50 till middagen. Det är omöjligt att de tar en bokning på antal personer som de inte har stolar till. Det borde vara deras jobb att fixa tycker man. Har mailat till de dessa frågor. Får se vad vi får för svar.

• Kärleken9

Sarah: ska ni vigas kyrkligt eller borgerligt? Hmmm inte lätt, och ja jag tycker det borde ligga i deras intresse att fixa eftersom de drar ju in en ganska bra summa på en sån middag.

periwinkle: Hoppas du blir nöjd med korten och får ut dem som du önskar.

Nu har sambon prata med vår säckpipeblåsare och han verkade positiv till allt, trevlig och så. Känns kanon. Han kommer att spela inmach, utmach och på kyrkbacken. Han har spelat på bröllop i 15 år och bara varit med på en vigsel med regn så vi får hoppas han har bra inverkan även på vår dag. *Bockar av på listan*

• källerudd

sarahkka76: Hoppas det löser sig, inte roligt när det strular. Men låter ju lite knasigt det där med stolarna...Det är väl om de menar att de bara har de 50 som ni ska till middagen, för det kanske tar lite tid att flytta in dem när ni haft vigseln + att någon ska göra det. Men hör med dem, det är lättast

• sarahkka76

kärleken: det är borgerligt. Ja, det tycker jag med. Men ska det vara så att de inte fixa stolar till alla och ändå ta betalt för att ställa de få de har (1000kr) så struntar jag i det och fixar stolar själv och ber tex min mamma att ställa upp dem eller om var och en tar en stol, och så tar jag inte brudskålen hos dem utan fixar de också själv.

Vad roligt, det kommer att bli jätte bra det där

källerud: ja, vem vet vad de menar. Vi ska dit på onsdag och prata med dem ang det. Jag skulle kunna tippa på att det är andra stolar de pratar om eller som du säger att det är bara är de som vi ska ha till middag och är bara villiga att ta ut för de gamla. Men varför ska de ta 30min betalt för det undrar jag?

• Korallbruden

källerud: Klänning nr 1 får en röst från mig

• MrsMuffin

Källerud: Jag gillar också klänning nr 1, kanske för att den är väldigt lik den som jag har hängandes i min garderob hehe. Tvåan är också fin, men gillade ettan.

• Kärleken9

sarah: men tar vigseln så lång tid? ifjol var vi på en borgerlig vigsel och det tog max 20 minuter och vi stod och det var inga problem. ja sätt hårt mot hårt.

• CeKe

Den va jättefin! Undrar hur den blir om man byter ut röda rosor mot vita. Verkar som att kekke fastnar för de buketter med vita rosor som jag visat för honom

källerudd skrev 2010-02-10 17:28:39 följande:
    Helt oki..jag har antagligen snott den av någon redan =) men det är buketten jag ska ha...
  • rosesarered

Men jag kan inte låta bli att känna mig besviken gällande att vi fått noll respons på inbjudan
    Jag förväntar mig inte att folk ska osa på en gång men ett litet "tack för inbjudan" på facebook eller sms eller vadsomhelst hade fått mig väldigt glad. Jag hade föreställt mig att iallafall min farfar eller sambons faster/moster hade hört av sig något.
    Den enda respons förutom våra mammor är sambons mormor som ringde till svärmor och klagade över vårt barnfria bröllop och hur ska då sambons kusin som har en son på ett halvår kunna komma på vårt bröllop nu? det borde vi tydligen ha tänkt på! Hur vet hon ens att vi har bjudit honom liksom?
    I och för sig har vi gjort det men iallafall.
    Åh, känner mig som en gnällig bridezilla....