• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Koralbruden: Skratt, fick en rolig bild framför mig av en roskindad stressad blivande brud som håvar in alla rosor hon kan bland blomstånden

Han är så go min kära Kece Han säger att jag får välja vad jag vill när det gäller alla småsaker, men han har verkligen åsikter om allt, men det är ju bara bra. Men, Haha, knepigare att hitta saker som båda gillar! Vet nu att han inte gillar vita kallor, att han tycker buketter med vita rosor är finare än röda, att caketoppern inte ska skoja med att brudgummen "smiter" (hade ju kikat in en som jag tyckte va kul med fisketema) etc

Just ja, min tärna har fått remiss till att göra en gastrik bypass och operationen kommer antagligen bli innan sommaren! Så det är ju tur att hon har helt fria händer att välja kläder =) Vem vet vad som hinner hända med hennes storlek innan sommaren. Hon är lite orolig för det där med kläderna, men jag är bara glad för hennes skull och för min del är vad som helst tillräckligt fint på henne, bara hon är där!

• Korallbruden

Känner på mig Ceke att du har rätt shoppaaaaa!!!

Häromdagen åkte det för bi en mörkblå Volvo med ett klistermärke med Café Kvarnudden... då tänkte jag på dig känner du möjligen ägaren???

Killar är roliga... min finaste säger att det är långt kvar och att vi hinner med allt och att det säääääkert går att boka allt två veckor innan dagen B.

Har fått offert på tårta för 22 kr biten med ställning och då får vi dekorera den skälva. Taget!

Bussbolaget vill ha 7.700 kr för att för att köra 45 minuter dit samt hämta oss på kvällen. Tycker det är dyrt försöker hitta andra firmor. Tips mottages glatt.

Hur går det med båtnamnet. Vilka förslag har kommet in?

• KatjaB

korallbruden: många tar nog såna priser, vi fick liknande förslag. Tycker det är dyrt, så vi har sagt att vi ska försöka få tag på billigaste alternativet, o så får folk lämna intresseanmälan och då betala sin egen resa, det kommer vi inte ha råd att bjuda på utan att få skära in på mycket annat, o det vill vi ju inte.

• Korallbruden

Vi gjorde förfrågan om 50 personer och vet att många bor så till att de vill köra bil skälva. Håller på att väntar på svar från SL där ena tärnan har bra kontakter. Hoppas på ett något lägre pris. Annars får vi bita i det sura äpplet och putta till en peng till och det börjar kännas som att det blir pengarna rinner iväg... hoppas allt blir bra tillslut

• Kärleken9

Men vänta förväntas ni betala för att folk ska ta sig hem??? Men snälla de får väl se till att någon kan köra. På vilken fest ingår sånt???? Vi ska ha festen på "vischan" men inte kommer vi stå för nån transport, nej det får folk fixa själva. Möjligen prata med nåt taxibolag om våra gäster kan få ett bra pris. Annars får folk fixa det själva. Någon måtta får det vara.

• Korallbruden

Vi önskar att så många som möjligt kan festa loss och inte ha halva gänget körandes hem med familjens bil. Tycker stämningen på en vuxenkväll är roligare om alla kan koppla av och dricka ett glas vin eller två utan att behöva tänka på hemresa eller 600 - 1000 kr i taxikostnad.

• CeKe

Korallbruden: Hm, blå volvo vet jag faktiskt inte vem det är som har =) Mina päron kör andra färger

Förresten så var det lite spännande sist jag va hemma. Mamma hade haft huvudbry med att fundera vilka på listan som kunde tänkas ha koppling till Gräddö mer än ett kompispar =) Hon är ju en sån där riktig pratis, min kära mor.. och ibland kvarnuddengänget så finns det ju fler.. men mamsen fick höra att det var några där ute som också skulle gifta sig och som visste att vi skulle ha festen i bygdegården den 10 juli. Mamma fatta nada när hon kollade på gästlistan, men jag funderar på om det kan va ni som pratat med nån Tyckte det va lite kul!

Hamnförslag: ja, vi har fått in en del och de som skickat har skickat fler förslag, vilket är kul! Nimmalina, Saga Li, Dralossoss, Krasch, Festalossmeoss,Kantippa, Inga Segel, Våran, Ceke af Hillevik, Amorina, Andrea (namnsdag 10/7), Dyr Lina, Costa lota money, Fiesta, Cicken, Gin Tonic.

Vet ni! Nu är mina förbannade tygservetter färdiga. Haha, vilket jobb. Men bra blev det

• Kärleken9

korallbruden: Ok... Och då tycker ni det är bättre att lägga ut över 7000:- på det??? Förlåt men går över mitt förstånd. Tur det är ok att vara olika. Blir ju en mindre kostnad om var och en tar en taxi, kanske kan dela om man ska åt samma håll, än att ni ska punga ut med en så stor kostnad till. Det där lämnar jag till var och en och jaq tror nog vi kommer ha trevligt ändå. Är ingen stor drickare själv och vi ska nog hålla oss rätt sparsamma med alkohol den kvällen, vi ska ju ha mys även efter festen. Men som sagt allt är upp till var och en, aldrig ens tänkt tanken bara.

• Korallbruden

Taxibilarna har stora problem att hitta dit och beställer vi taxi åt dem så har det tydligen hänt flera gånger att taxin inte dykt upp... inte så kul att stå där och vänta...

• Kärleken9

korall: nää så klart inte. Hoppas det löser sig.