• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Katja: Fin ring!

Källerudd: Hur går det, nån som hört av sig än?

Jag o Kece tittar rätt ofta på en mailadress som vi skapat för att få in namnförslag till vår båt.. Startade en namntävling i samband med bröllopsinbjudan. Var som en extrainlaga som skickades med.. Men inte är det många förslag som kommit in heller! tror det är 4 som skickat av 60 inbjudningar.. Lite trist (skickade inbjudningskorten i slutet av dec). Skrev att sista datum för namnförslag är 1 mars för att kunna köpa bokstäver på båtmässan, men tror nog inte vi får in så många fler förslag. jaja, va en kul grej i a f.

• källerudd
    CeKe skrev 2010-02-11 13:30:50 följande:
    Katja: Fin ring!Källerudd: Hur går det, nån som hört av sig än?Jag o Kece tittar rätt ofta på en mailadress som vi skapat för att få in namnförslag till vår båt.. Startade en namntävling i samband med bröllopsinbjudan. Var som en extrainlaga som skickades med.. Men inte är det många förslag som kommit in heller! tror det är 4 som skickat av 60 inbjudningar.. Lite trist (skickade inbjudningskorten i slutet av dec). Skrev att sista datum för namnförslag är 1 mars för att kunna köpa bokstäver på båtmässan, men tror nog inte vi får in så många fler förslag. jaja, va en kul grej i a f.
    Tråkigt att höra...varför är folk så dåliga på att höra av sig. Jo en kollega (som tydligen oxå är hemma sjuk) har hört av sig...sen tror jag nog att alla tror jag jobbar, så kanske att fler hör av sig em/kväll...
  • rosesarered

Katja,
    oj så vi får se ert bröllop på tv:n??? vad roligt när kommer det att sändas i såna fall? Lär blir på hösten eller vintern?
    Ringen var ju skitsnygg! Glittrade fint också Jag längtar tills min ring kommer..
    källerudd,
    förstår att det känns pirrigt! Exakt så kände jag i måndags också. Tills idag då ingen ringt eller sms:at förutom våra mammor då. Så nu förväntar jag mig inte ens nån respons. Bara alla osar i tid så får jag nöja mig med det.
    Har du hört från nån än? Har ni berättat för många att ni ska gifta er?

sarahkka,

jag tycker också att det är lite konstigt att inte skicka ett sms eller liknande och säga tack för inbjudan. Iallafall släkten. Men det kanske är för att jag själv är en sådan som skulle slänga iväg ett sms och sedan återkomma med att osa.

Mrs Opp,
    inte lätt att hålla koll på alla brudar här
    Tack för stödet, du satte huvudet på spiken där, exakt så känns det!

Ceke,
    detdär är ju också ett typexempel. Tråkigt för det är faktiskt en rätt kul grej med namntävling.

• källerudd
    rosesarered skrev 2010-02-11 15:27:52 följande:
    källerudd,förstår att det känns pirrigt! Exakt så kände jag i måndags också. Tills idag då ingen ringt eller sms:at förutom våra mammor då. Så nu förväntar jag mig inte ens nån respons. Bara alla osar i tid så får jag nöja mig med det.Har du hört från nån än? Har ni berättat för många att ni ska gifta er?
    Nej bara våra föräldrar som vet..så därav det lite extra pirriga...Mormor och morfar, brossan...undra va alla kommer att säga =)
  • CeKe

Jag tror det handlar lite om folks stressiga vardag och att många knappt orkar med det som ska göras efter jobbet, typ laga mat, hantera vardagen etc. Eller inte vet jag.. Många tänker nog att "åh, trevligt, ska skicka ett sms/ringa senare" men det där senare är nog nåt som för många till slut blir till aldrig och ett dåligt samvete.. eller så funkar väl i alla fall jag. Gör jag inte saker på en gång, är det lätt att de blir liggande.

När det gäller vår lilla namntävlig, är jag rädd att det är den underbara jantelagen som slår in också, att folk helt enkelt inte skickar bidrag bara för att de inte tror att de har några bra/roliga förslag...? Men vi har i alla fall några osm vi funderar kring, så namnlös ska hon inte bli, båten vår

Hehe, är det några här som har några underfunderliga namnförslag, tas de gärna emot

• CeKe

Just ja måste ju berätta. Ska ju hem till Norrtälje i helgen och prova stommen till klänningen, bestämma vidd på kjolen etc vilket ska bli superspännande!

Nu ringde precis guldsmeden också och sa att ringen är så pass klar att vi kan komma dit och kika och diskutera vidare när det gäller detaljer etc!

Wow, vilken helg! Både ring o klänning att dona med och bestämma detaljer kring

• sarahkka76

CeKe: åh vad skoj! Kul med såna stora bitar!

• sarahkka76

Nu fick jag svar från gården vi ska vara på. De har 120st stolar som är klädda (gamla slottstolar) för inomhusbruk. Sen har de 20st stolar för utomhusbruk.
    De anordnar bröllop i lokalerna inte ute och därför får man låna det de har och fixa det som fattas själv.
    Som sagt, vi ska dit på onsdag. Så vi får bestämma hur vi ska göra då.

• Korallbruden

Det går så fort här så det är inte så lätt att hänga med men... försöker samla ny energi och min finaste kom förbi jobbet med en röd ros idag. Är fortfarande ny kär

Taget tag i blomfronten och försöker beställa vår caketopper. Inser att tårtan behöver minst 100 röda rosor + bordsdekorationer med rosor... ni kommer se mig galloperande runt på Hötorget vilt handlandes blommor dagen innan bröllopet.

Ena tärnan har varit ute och handlat underklänning till sig och det är läge att beställa deras klänningar.

Älsklingen har börjat med hemsidan så nu rullar det igen.

Katja: Spännande med tv.
    Roses: det går inte så fort för alla vänner att säga grattis... dom kommer när du inte förväntar dig det

Roligt att allt går så bra för er alla

• Kärleken9

Så där nu har vi nog fått tag på champagnekorkar, funderar på att ha dem som placeringskorts hållare. Hittade en på blocket som skulle sälja en hel låda men vi får köpa 100 st av henne. Är nog glest med restauranger som öppnar många champagneflaskor här omkring. Fina ringar i titan ni beställt, företaget ligger i min hemstad.

Jag tror också på den där stressande vardagen och det där "sen" Och tjejer det är låååångt kvar.