Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Tjena tjejer, nu börjar det närma sig med stormsteg!
    Tyvärr så känner jag mig rätt stressad eftersom det känns som att vi ligger efter i planeringen..

Vi hade ju en festlokal prelbokad men på grund av att vi är fruktansvärt missnöjda med lokalen så har vi bestämt att skita i den. Så vi står utan lokal. Hade funderingar på ett tält men nu har vi fått en lite udda chans.
    Är det en dålig idé att hålla festen i stor maskinhall på 300 kvadratmeter?????
    Som man hyr bord och stolar till och försöker pimpa till med tyg och blommor. Maten från catering och sprit från systemet. Nej jag har inte blivit galen

• rosesarered

Åh det måste jag kolla!

KatjaB skrev 2009-12-27 19:46:41 följande:
    nej det kan nog gå gå in på tv3play och kolla på vårt bröllop i era händer, avsnittet med dem som gifte sig i ett garage
  • rosesarered

Nu har vi fått fart på planeringen! En tärnklänning är betald och beställd och mannens kläder blev utprovade och inbokade för uthyrning igår. Så skönt!! Även en glittrig tiara fick följa med mig hem. Jag kommer att vara som en julgran på dagen d men det bjuder jag på..

Det finns bilder i mitt galleri för er som är nyfikna Vilken snygging till man jag har då- han var så fin i sina kläder!

Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..
    Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.

Sen har jag utnyttjat KatjaB:s tips och redan kollat på två vårt bröllop i era händer-avsnitt på tv3hemsidan. Rätt kul för en bridezilla som mig hehe! Kanske för er andra också?

• rosesarered

GOTT NYTT ÅR!!!
    Snart är det året då vi alla gifter oss

Jag har längtat efter detta år ändå sedan 2007 då vi förlovade oss och tyckte att 2010 lät som ett perfekt bröllopsår...

Nu är det nära och verklighet!

• rosesarered

Jag håller på och försöker göra en bröllopshemsida till oss..
    Det går trögt, ganska svårt tycker jag! Tänkte ha en blogg som hemsida, vad tror ni om det?

Underkläder, vet inte vad jag ska ha men det kanske räcker med en axelbandslös bh? Ngt behöver jag iaf ha eftersom jag inte har de fastaste brösten direkt måste ha något lyftande

Våra färger är ljusgrönt och sen lite rosa och rött.
    Jag vet att jag vill ha rosor i min bukett, det är helt säkert. är ganska svag för runda rosbuketter.

vi var på Bröllopsmässan förra året så jag tror inte att vi ska dit i år. Det var väl helt okej - vet inte om jag fick så jättemycket ut av det. Förutom att vi råkade vinna vår vigselförrättare men annars kändes det lite som ett enda stort reklamjippo..

• rosesarered

KatjaB,
    både buketten och håret med flor låter väldigt fint och jag tror att det passar bra till din klänning.
    Tänker du binda din egen bukett?
    Nu måste jag passa på och fråga eftersom jag fick nys om att du är florist
    Har nu nåt bra tips på fin bordsdekoration/blomarrangemang man kan göra själv, alltså relativt enkelt då? hur långt innan kan man göra blommorna?

Gaah nu har jag gett upp tanken om en blogg som bröllopshemsida, är bara krångligt och svårt. Har istället hittat mywedding och projectwedding som ser ut att ha fina (gratis!) hemsidor. Mycket enklare tror jag att det blir..

• rosesarered

KatjaB,
    tack för tipsen eftersom vi förmodligen kommer att ha runda bord vill vi ha något som man kan ha i mitten. Har haft lite tankar på att antingen göra något liknande du hade i galleriet eller också ha nånslags dekoration med vatten och sedan "flytande" blommor.
    Sen har jag en bild sparad på datorn där man hade en guldfiskskål och sedan kallor som formade sig efter skålen. Ska försöka hitta den bilden, det såg rätt häftigt ut..

ceke,
    fin tiara! bra pris också!
    Har kollat ert infoblad och fått lite bra tips.
    Nu har vi ett dilemma...
    Barn eller inte barn på festen???
    Från början hade vi tänkt oss barnfritt men sedan när vi berättade det för min mamma var reaktionen att det kan bli stelt utan barn samt " att det är klart att barn ska vara med".
    Dock är det tre par av våra gäster som har både barn från gamla förhållanden samt har fått 2-3 barn under de senaste åren. En av barnen är fästmannens gudson och efter att ha varit på födelsedagskalas i helgen där alla tre parens alla barn befann sig började vi undra om det verkligen ska vara barn på festen.. Vi ska ha trerätters middag och ser framför mig kaos med skrikande barn och stressade föräldrar.
    Totalt handlar det om ungefär 12 småbarn i åldrarna 1-5. Sen blir det en del lite äldre barn också.
    Samtidigt så kanske min mamma har rätt att stämningen blir mera lättsam med barn?
    Hur resonerar ni andra?

• rosesarered

Ja, det var blandade åsikter om barn på bröllop jag/ vi känner oss väldigt kluvna...
    Egentligen vill vi nog ha ett barnfritt bröllop men efter att ha pratat med min pappa idag tyckte han också att det är självklart att barn ska få komma på bröllop. Sen kan jag förstå hans synpunkt då jag har en faster som har två små barn som bor i Finland. Det känns elakt att "förbjuda" mina två små kusiner att komma på bröllopet.
    Har absolut inget emot barn men kan väl erkänna att vi båda tycker att det vore en mardröm med det bröllopsexemplet Korallbruden beskrev.. Vi har inga egna barn, hade vi haft det hade vi kanske tänkt annorlunda.
    Så hur gör man? Casmels förslag om att långväga gästerns barn samt ammande barn är välkomna lät bra men hur sjutton formulerar man det på ett bra sätt? känns som att det kommer att bli sura miner

Antalet gäster ligger på runt 60-70. Vi har fortfarande inte fastställt gästlistan. Min sambo kommer att bjuda en arbetskamrat och jag vet inte om jag ska bjuda nån från min klass. Det som känns tråkigt för vår del är att det är väldigt få vänner som vi kommer att bjuda helt enkelt för att vi inte har så många vänner. Det är tråkigt..

Kärleken9,
    jag har köpt klänning, älskar den!! finns bild i mitt galleri.

• rosesarered

socialt kärnkraftverk ... hehe det var ett roligt uttryck.
    Vi gifter oss ju inte heller i kyrkan så detdär med olika sidor är inte ett bekymmer. Vi har båda ganska få vänner har vi kommit fram till när vi skrivit gästlistan, det är nästan värre för min kära fästman som inte alls har många vänner att bjuda.. det blir lite " jaha, har vi inte flera vänner att bjuda än såhär" - känsla över det hela. Men man får försöka tänka positivt, det är trots allt dagen man gifter sig så det gäller väl att göra det bästa utav den dagen med många vänner eller utan många vänner.

MrsOpp,
    Grattis till vinsten! Vad roligt att ni fick så många röster

KatjaB,
    vad spännande! kom ihåg - vi vill läsa artikeln sen

CeKe,
    ja precis så tänker vi också, att det underlättar för gästerna om de har lång tid på sig att fixa barnvakt. I detta fall flera månader.

• rosesarered

Vi gifter oss samma dag!

Katinkaa skrev 2010-01-05 12:11:52 följande:
    Jaaaaaa äntligen är kyrka/präst löst!!!Det blir "vårt" datum 24 Juli, blir nte den kyrkan vi tänkt men dom kunde ju aldrig svara eller ringa upp när vi sökte dom. (försökte få tag i prästen i 2 månader) Men skit i det vi ska GIFTA OSS!!!! *Lycklig*
Svar på tråden Juli 2010