Juli 2010
Tack - blev väldigt nöjd med korten själv också
Jag kom på nyss att det idag är exakt fem månader kvar tills vi gifter oss. Månaderna går fort...
Tack - blev väldigt nöjd med korten själv också
Jag kom på nyss att det idag är exakt fem månader kvar tills vi gifter oss. Månaderna går fort...
sajberpillan,
ovant med ett nytt efternamn! men kul att hela familjen ska byta. Byter resten efter bröllopet?
Jag försöker övertala min blivande till att byta sitt -sson namn till mitt mera ovanliga efternamn. Inte lyckats än men förhandlingarna pågår..
Vi känner båda att våra efternamn är en del av identiteten så ingen vill väl egentligen byta. Så lösningen är kanske att båda behåller sina namn? Men det finns ju en charm i att ha samma efternamn också.
Ceke,
jag förstår vad du menar. Men har inga liknande bryderier. Kanske för att jag inte har någon karriär att tala om ännu hehe
Däremot så skulle jag vid namnbyte heta samma som vääääldigt många andra i Sverige, har ett vanligt förnamn så med det vanliga sson-efternamnet så skulle jag ha många att förväxlas med.
Vi har bokat fyratimmars fotopaket. Det blir porträttbilder, vigsel, mingel och lite av middagen.
Pris på fotografer varierar nog otroligt mycket beroende på var och vilken fotograf man väljer. Sen är det ju många som har en hobbyfotograf som tar bilder.
En av våra största poster är just foto eftersom det är något som vi, mest jag om jag ska vara ärlig vill prioritera.
Solister har sett priser på 2000-3000 kronor för 2-3 sånger. Inte bokat nån än dock!
Måste ju bestämma sånger först vilket inte är så lätt
Men mer än så tycker jag inte att man ska behöva göra som att ge present eller så, de får ju lön för sitt arbete. En annan sak med vigselförrättaren som faktiskt ställer upp gratis.
Hmm vi har själva lite av ett dilemma. När vi träffade och bokade vår vigselförrättare på sommaren så var sambon så korkad att han i princip bjöd in vigselförrattaren till festen. Eller det var egentligen en miss från hans sida för att vi pratade om honnörsbord och då kläckte sambon ur sig att "där ska väl vigselförrättaren också sitta". Då var det försent att dra tillbaka inbjudan och hon sa till och med att hon ska skriva in det så att hon inte bokar andra vigslar samma dag. Efteråt så upplyste jag sambon om att vi inte behöver bjuda in vigselförrättaren till festen.
Nåja iallafall så har vi skickat ut inbjudan till 80 gäster och har inte riktigt plats i budgeten för att gästantalet ska öka.. Måste man fortfarande bjuda henne? det är väl en skriftlig inbjudan som gäller och inte en muntlig.. eller vad tycker ni?
och ja det var klantigt av sambon
Ibland känns det som att vi också ligger efter, men egentligen har vi gjort väldigt mycket redan. Just nu är band och tårta saker som vi måste ta tag i, men det verkar som att vi båda två är lite lata med att ta tag i det just nu.
Igår så var jag till floristen iallafall och bokade en konsultationstid i maj och då bokar man tydligen sitt bröllopsdatum. Passade på att fråga om man kan få tag på pioner i slutet på juli och det var tydligen fullt möjligt. Så nu är frågan om jag ska ha rosor eller pioner, eller bägge kanske? vilka i-landsproblem..
Vad har ni andra tänkt ha i era buketter?
samma datum som oss!
ojdå det lät ju inte bra med vissna pioner
endast rosor eller gerbera är fint, ibland är det enkla finast
korallbruden,
vilken spännande idé! Vilka blommor ska det vara i den?
Rätt kul med hur buketterna ser olika ut från olika årtionden. Min mamma som gifte sig på 80-talet hade en dropp-bukett med aprikosa rosor,brudslöja och blåklint. Blåklint har jag inte sett i så många andra bröllopsbuketter, kanske inte någon typisk bröllopsblomma
Tack korallbruden för infon, ska googla på namnet. Låter ju riktigt bra!
katja, tycker att det är liiite överdrivet om din tärna ska ha en brudklänning även om det är i en annan färg. Har ni redan beställt tärnklänningarna? då tycker jag att det är lite sent att ändra sig nu. Vi har betalat och beställt tärnklänningar och det tar runt tre månader att få hem klänningarna, skulle mina tärnor ångra sig nu skulle jag bli rätt förbannad speciellt då klänningarna köptes i en brudaffär och kostade en bra slant.
källerudd,
måste gå emot er andra här. Jag tycker att rosa och rött är fint tillsammans och vi har även de färgerna i inbjudan och jag kommer troligtvis att blanda rött och rosa i buketten också.
Kolla i mitt galleri, har några buketter med rosa och rött - själv tycker jag att det ser fint och somrigt ut men smaken är som baken brukar det ju heta
Vilken grej Katja! wow=)
apropå bidrag till festen har jag läst tråden här på bröllopstorget om hur mycket föräldrar bidrar till bröllop. Blev ganska förvånad över alla stora summor som föräldrar bidrar med måste jag säga. Och det är inte menat som någon pekpinne mot dig Katja
Håller med om att tiden går fort, helt galet att det bara är några ynka månader kvar!
Jag behöver lite smakråd.
Har funderat och funderat över min bröllopsfrisyr, uppsatt eller utsläppt? inte kommit fram till något vettigt.
Så jag vill ha åsikter,
uppsatt hade jag tänkt mig ngt såhär www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4083&BrudID=134
om utsläppt ngt liknande www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4371&BrudID=165
här är min klänning och slöja:
www.brollopstorget.se/hem/rosesarered/galleri.php&cur_album=Standard
vad tycker ni?
jaha länkarna funkade tydligen inte, men det funkar att kopiera och klistra in, snälla ta en titt för jag är såå velig.
casmel,
jag tycker att det är en bra idé men måste erkänna att jag är lite allergisk mot sådana typiska historier om män och kvinnor om du vet vad jag menar.. ett bra exempel är såna caketoppers där bruden släpar mannen till altaret eller mannen har en boja runt foten.
Men det kanske inte är alls något sånt du tänkt dig? annars tycker jag att det är en bra idé.
testar igen:
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4083&BrudID=134
www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4371&BrudID=165
Jag tror att du är inne på nåt bra där Casmel, ett tips som jag sett som jag själv tänkt göra är att försöka hitta gamla bröllopsbilder på våra mor- och farföräldrar samt föräldrarna och hänga upp i festlokalen på en lina eller nåt sånt. En lite kul grej tycker jag iaf definitivt roligt med min pappas fina 80-tals permanent i håret hehe.
Mest jag frisyrväg är håret utsläppt tror jag och jag har alltid haft den bilden i mitt huvud. Att jag ska ha långt, svepande hår på bröllopsdagen.
Nu måste jag erkänna en galen grej.. Jag har känt mig så velig gällande detta så jag hoppade nyss i klänningen och testade med slöja. Det ser mycket snyggare ut med uppsatt hår till klänningen. Så jag har i princip bestämt mig för det nu. Även om det inte är så mycket "jag".
Jo jag vet jag är lite galen
En sak är iaf säker och det är att jag ÄLSKAR min klänning fortfarande!
Och ja vi håller tummarna för dig Ceke med jobbet! spännande med nya karriärutmaningar
Haha jo man blir ju lite frestad när den är tillgänglig hemma. Så jag förstår att du inte vill ha den hemma om Kece inte får se den.
Hos oss har sambon fått se den många gånger redan, jag har inget tålamod till att inte visa den för honom. Han fick hjälpa mig att få på den nyss han undrade hur det ska gå att "hålla reda på allt dethär" vid utomhusvigsel. Tror han menade den massiva inbyggda underkjolen och släpet.. Jag svarade att jag tror att det är därför man har tärnor
Vad spännande med din klänning! förstår att du längtar. Det är en väldigt speciell känsla med den rätta klänningen
Hahhaaa vad roligt med den tröga tanten på Bingolotto!
"hej du"
Vi3,
grattis till ringen! vad blev det för ring? Själv är jag också otålig och väntar på min ring som jag beställt för några veckor sen. Jag tror och hoppas att den blir färdig nu veckan som kommer. Är väldigt nyfiken på hur den blir tillsammans med min förlovningsring.
Vi har skickat iväg några förfrågningar till olika band bland annat till de som jag fick tips om här i tråden. Däremot verkar det ta en stund innan vi får svar om alla bandmedlemmar kan just det datumet, nackdelen med att gifta sig mitt i semestertider.
I lördags gjorde jag ett bröllopsinköp Hittade små mosshjärtan, slog till och köpte tio stycken som jag tänkte dekorera borden med. En helt onödig grej men tror det blir fint som dekoration.
katja, tycker att alla klänningarna på bloggen är fina som tärnklänningar! och den som du gillar bäst är superfin. Håller dessutom med sajberpillan