Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

sigma,

känner igen mig:)
    Vi kommer att ha runda bord och ett vanligt rektangulärt bord som honnörsbord.
    Vi har kommit fram till att vi totalt skiter i det traditionella placeringen vid honnörsbordet. Med oss vid honnörsbordet sitter tärnän (syster till sambon), toastmaster (min bror) och toastmadame (min gamla gymnasiekompis). Våra föräldrar sitter vid de runda borden som alla andra gäster. Vi hade kunnat strunta i ett vanligt honnörsbord men jag kände att jag gärna vill ha det ändå.
    Orsaken till den otraditionella honnörsplaceringen är mina skilda föräldrar. Min pappa är numera gift med kvinnan han hade en affär med under mina föräldrars äktenskap och visst det förflutna tillhör det förflutna. Men för mig känns det som att det sista jag vill bli påmind om på bröllopsmiddagen är mina föräldrars smutsiga skilsmässa. Sen har vi min mamma som numera är väldigt god vän med en man hon hade ett kort förhållande med några år efter skilsmässan. Egentligen vill jag inte bjuda honom men min mamma har i stort sett vägrat att komma utan honom så det får väl gå.. när jag påpekade att det blir konstigt att sätta honom vid honnörsbordet så vägrade min mamma sitta utan honom vid sitt bord. Barnsligt kan man tycka men jag har ingen ork och lust att bli ovän med min mamma för en sån sak.
    Sambons föräldrar är ett såntdär "perfekt" par som fortfarande är kära och lyckliga efter 25 år som gifta. Nånstans är jag kanske lite småbitter över att jag har en så strulig familj för jag hade väldigt gärna haft det som min sambo med sina föräldrar... Så jag känner bara att allt med honnörsbordet och mina föräldrar med nya partners blir fel så därför väljer vi att göra på detta vis.
    Oj, blev visst en lång förklaring...

• rosesarered

Minimis,
    ge inte upp med korten! varför inte inspireras av calligraphens sortiment istället?
    Organzabandet kan du använda runt kortet, klistra fast med dubbelhäftande tejp. Sen tycker jag att det är snyggt med något i mitten på framsidan, som en stämpel med ett hjärta eller stämpel med text som bröllop/inbjudan.
    I stil med:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1112279
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1109483

bara lite ideér

Tokisen, det var söta kort och jag ser att du fått igång galleriet också.

Jolly,
    wow! väldigt snyggt.

• rosesarered

Vad ni har skrivit! hänger inte alls med i tråden..

Idag har vi suttit med våra kort igen. Ser jag ett till satinband tror jag att jag spyr

KatjaB,
    jag skulle gärna ha ett såntdär underklädesparty. Vilket företag var det?
    blir nyfiken på den ultimata bh:n också hehe

• rosesarered

katja,

tack ska kolla på länken lite närmare sen. Har varit med om samma sak när jag var på Twilfit och bad om hjälp med att mäta för att få rätt storlek. Helt plötsligt hade jag gått upp en hel kupstorlek inte för att jag har några megatuttar men det var ju rätt chockerande haha..

minimis,

som Jolly skrev så finns ju matildasfest och där kan man i princip få vilka skor som helst. Har för mig att Ceke beställde jättefina guldskor därifrån?
    Sen har jag sett trådar här på Bt om brandos, divinatyred(?) och dansshoppen.
    Kommer inte ihåg exakta adresser men googla

Våra inbjudningar är färdig! tjohoo! Är enormt stolt över dom måste jag säga. Fy fan vad jag och sambon är duktiga
    Nu återstår bara det tidskrävande och nervretande momentet med att hitta allas adresser...

• rosesarered

katja, snygg hemsida! Vi har samma layout på vår men med gröna blommor

kärleken,
    varför ska alla ha så mycket åsikter? det är ju faktiskt ert bröllop.
    har ni bara fått "gnäll" eller har det varit några andra reaktioner?

Vi har postat våra kort idag och vi blev tvingade till att höra av oss till några gäster för att få veta adresser och då gissade min kusin direkt att det var bröllop på gång han såg framemot det och satte ett kryss i kalendern så det var roligt.
    Sen satt jag och pratade med en klasskompis idag som ska bli bjuden till vårt bröllop och hon hade redan beställt en klänning till bröllopet hehe.
    Jag är väldigt pirrig över att ha skickat inbjudningarna! Inte varje dag man gör något sådant!

• rosesarered

Jag känner mig som en bridezilla! Våra kort har kommit fram idag och det är bara våra mammor som ringt oss. Inte ens sambons barndomskompis som han är bra vän med har ringt eller sms:at. Hmm, jag vet att det är en STOR grej för oss och inte för andra. Men kan ändå inte låta bli att hoppas att någon skulle höra av sig Speciellt de som vi inte berättat för innan.
    sambon är likadan så vi är nog två zillas här...

• rosesarered

Men jag kan inte låta bli att känna mig besviken gällande att vi fått noll respons på inbjudan
    Jag förväntar mig inte att folk ska osa på en gång men ett litet "tack för inbjudan" på facebook eller sms eller vadsomhelst hade fått mig väldigt glad. Jag hade föreställt mig att iallafall min farfar eller sambons faster/moster hade hört av sig något.
    Den enda respons förutom våra mammor är sambons mormor som ringde till svärmor och klagade över vårt barnfria bröllop och hur ska då sambons kusin som har en son på ett halvår kunna komma på vårt bröllop nu? det borde vi tydligen ha tänkt på! Hur vet hon ens att vi har bjudit honom liksom?
    I och för sig har vi gjort det men iallafall.
    Åh, känner mig som en gnällig bridezilla....

• rosesarered

Tack för stödet julibrudar
    Vad skulle jag göra utan er??

• rosesarered

Katja,
    oj så vi får se ert bröllop på tv:n??? vad roligt när kommer det att sändas i såna fall? Lär blir på hösten eller vintern?
    Ringen var ju skitsnygg! Glittrade fint också Jag längtar tills min ring kommer..
    källerudd,
    förstår att det känns pirrigt! Exakt så kände jag i måndags också. Tills idag då ingen ringt eller sms:at förutom våra mammor då. Så nu förväntar jag mig inte ens nån respons. Bara alla osar i tid så får jag nöja mig med det.
    Har du hört från nån än? Har ni berättat för många att ni ska gifta er?

sarahkka,

jag tycker också att det är lite konstigt att inte skicka ett sms eller liknande och säga tack för inbjudan. Iallafall släkten. Men det kanske är för att jag själv är en sådan som skulle slänga iväg ett sms och sedan återkomma med att osa.

Mrs Opp,
    inte lätt att hålla koll på alla brudar här
    Tack för stödet, du satte huvudet på spiken där, exakt så känns det!

Ceke,
    detdär är ju också ett typexempel. Tråkigt för det är faktiskt en rätt kul grej med namntävling.

• rosesarered

Visst så kan detdär med buss vara en rätt onödig avgift.
    Men jag förstår er Korallbruden för vi har också hyrt en buss som tar gästerna från hotellet till vigselplatsen och tillbaka till hotellet från festen.
    Vår största orsak till det är att vi kommer att ha många gäster som bor utomlands och bor på hotell, aldrig varit på landet i norra stockholm och definitivt kommer att ha svårt att hitta till vår krångliga vigselplats. Kommunaltrafiken dit är inte den bästa och bussen är mest för de gäster som inte bor här i krokarna. Vi tycker att det blir enklare så för alla helt enkelt. Dyrare visst men enklare

Däremot har vi fått en prisuppgift på 4000.
    Lite dyrare också på grund av att bussen kommer och hämtar mitt i natten.

Korallbruden,
    såg din tråd om hötorgetblommor och har haft samma tanke som dig men då till bordsdekorationer. Detta måste utredas mera...

Svar på tråden Juli 2010