Juli 2010
sigma,
känner igen mig:)
Vi kommer att ha runda bord och ett vanligt rektangulärt bord som honnörsbord.
Vi har kommit fram till att vi totalt skiter i det traditionella placeringen vid honnörsbordet. Med oss vid honnörsbordet sitter tärnän (syster till sambon), toastmaster (min bror) och toastmadame (min gamla gymnasiekompis). Våra föräldrar sitter vid de runda borden som alla andra gäster. Vi hade kunnat strunta i ett vanligt honnörsbord men jag kände att jag gärna vill ha det ändå.
Orsaken till den otraditionella honnörsplaceringen är mina skilda föräldrar. Min pappa är numera gift med kvinnan han hade en affär med under mina föräldrars äktenskap och visst det förflutna tillhör det förflutna. Men för mig känns det som att det sista jag vill bli påmind om på bröllopsmiddagen är mina föräldrars smutsiga skilsmässa. Sen har vi min mamma som numera är väldigt god vän med en man hon hade ett kort förhållande med några år efter skilsmässan. Egentligen vill jag inte bjuda honom men min mamma har i stort sett vägrat att komma utan honom så det får väl gå.. när jag påpekade att det blir konstigt att sätta honom vid honnörsbordet så vägrade min mamma sitta utan honom vid sitt bord. Barnsligt kan man tycka men jag har ingen ork och lust att bli ovän med min mamma för en sån sak.
Sambons föräldrar är ett såntdär "perfekt" par som fortfarande är kära och lyckliga efter 25 år som gifta. Nånstans är jag kanske lite småbitter över att jag har en så strulig familj för jag hade väldigt gärna haft det som min sambo med sina föräldrar... Så jag känner bara att allt med honnörsbordet och mina föräldrar med nya partners blir fel så därför väljer vi att göra på detta vis.
Oj, blev visst en lång förklaring...