källerudd,
din sambo kanske har så mycket med jobbet just nu att det är svårt att koncentrera sig på bröllopsplaneringen? Men jag förstår att du blir irriterad.
Gällande att köpa saker i förväg har vi gjort så rätt länge nu och tycker båda att det är bra att sprida ut kostnaderna. Vissa saker har vi betalat av våra "vanliga" pengar dvs. lönepengar och sen har vi ett sparkonto med en större summa pengar som vi tänkt ska användas till de större sakerna som dryck, mat osv.
Till exempel så har vi handlat papper till inbjudningar och pappersskärare med pengar från vårt vanliga konto. Tror att man får en chock om man skulle räkna varje liten grej som man köpt inför bröllopet.....
Iallafall så kan jag också tycka att min sambo är lite "trög" när det gäller att ta tag i saker och jag vill verkligen inte bli någonslags projektledare för vårt gemensamma bröllop.
Men detdär med att skriva lista tycker jag att är superbra!
Alla smågrejer som att skaffa servetter kan man få syn på om ni går igenom bröllopsdagen, till exempel vigseln vad behövs då? jo vigselprogram, ris osv.
Då får man syn på alla små grejer.
KatjaB,
jag lägger definitivt rösten på mywedding. Personligen så gillar jag inte riktigt layouten på weddingannouncer och mywedding kan du mixtra med lite mera.
Vi valde mellan mywedding och projectwedding och det blev projectwedding eftersom den gick att utforma mycket själv plus att bildspelsfunktionerna var bra.
Kärleken9,
det är helt gratis med både mywedding och weddingannouncer! Ganska enkelt också även om man inte kan nåt om hemsidor.