Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

En helt annan grej förresten.. Gick in på Village idag och de hade en rätt gullig bok att fylla i som hette "vårt bröllop" (eller nåt sånt) där man skriver in om allt mellan frieriet/förlovningen till själva vigseln. Kan kanske va kul att kolla tillbaka på när man blir äldre =)

• CeKe

Då har du ju lyckats med de två stora sakerna, så det är lugnt Inbjudningskort kanske är nästa? Eller börja kika på klänningar? Vet att många har bokat fotografer etc, om man vill ha nån speciell sån... Gör en budget!! Bra grej!

sigma skrev 2009-12-10 00:11:30 följande:
    Hej! Minns ni mig? Blev friad till förra söndagen =) Nu är i alla fall både kyrkan och festlokalen bokade (det blir 3/7) och vi fick exakt det vi ville ha!!! Och detta i en av Sveriges mest vigseltäta kommuner, kan ni fatta det? Jag är så glad!Hur långt borde jag ha kommit i planeringen vid det här laget? Jag har ju som sagt bara klarat av punkt ett och två =)
  • CeKe

Varför inte Byoung egentligen? Jag tycker de brukar kunna ha riktigt snygga klänningar, spciellt så här inför nya... Kan va värt en kik, men det bror ju på vilket stuk man vill ha!

Korallbruden skrev 2009-12-14 14:26:50 följande:
    Tack Jolly Är det flera som har lika bra idéer som Jolly så tas det tacksamt emot
  • CeKe

Måste bara berätta att jag varit hos en guldsmed idag och börjar tro på min idé med ring =) Hon va riktigt trevlig o hjälpsam och vi spånade på idéer som nog blir toppen, tror jag!

Men huva, va många beslut att fatta. hade jag aldrig tänkt mig, storlek & form på stenar, hur många, infattningar, slipningar, bredd, etc etc. Inge bra för en velig knasboll som jag. Haha, tror nog kece kommer hinna bli mäkta trött på ringsnack snart!

Och Självklart fastnade jag som mest för de stenar som tydligen var dyrast. Kallas tydligen baguetter eller nåt sånt. jaja... Vi får se vad det blir o vad plånboken säger i slutändan. Och inte för att glömma Kece. För att säga att jag får bestämma allt kring bröllopet (förutom efternamn, intåg i kyrkan och att han bara ska ha en ring) så har han mycket bestämda åsikter om ja, typ det mesta! Skratt...

• CeKe

hehe, jag vet, det trodde jag med =) Jag har två bilder i galleriet om typ hur jag tänker mig att den ska se ut.. Sen är frågan en sten eller tre och så formen.. Hmmm, Den ena bilden är tre baguettstenar och den andra tre runda stenar, en större och två mindre. Fundrar på att bara ha en sten till en början och kanske fylla på senare om jag så vill...

Korallbruden skrev 2009-12-14 16:50:15 följande:
    Åh! Spännande... trodde du var "lite" anti mot stenar du får mer än gärna visa oss med en bild när du är klar.
  • CeKe

Ochs kulle jag bara ha en, fanns det någon slags fyrkantig sten som fasetterats i kanterna så att det blir bättre ljusinsläpp samtidigt som lägre kostnad ga lägre vikt.. haha, hur mycket som helst att välja!

• CeKe

Och skratt.. önskvärt vore att Kece läste och följde sin egen länk lite oftare!!

Mrs Opp skrev 2009-12-15 14:03:30 följande:

Kece: Har precis lyckats hämta mig från skrattanfallet du framkallade med din länk. Så bra - så sant!
Svar på tråden Juli 2010