Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Hej på er! Hoppas ni ätit så gott att ni rullar fram precis som jag Måste ta tag i godisätandet nu... börjar bli rädd för vågen och trånga kläder! Attans julmat, julgodis och framförallt julmust...

Hur som helst hade vi ett extra julfirande idag med min släkt (alla som annars brukar fira julafton tillsammans men i år blev det inte så) och vi passade på att både dela ut inbjudningskort och fråga vår tilltänkta toastmaster. Det gick alla tiders och han verkar riktigt glad och tänd på uppgiften Han är en go prick och det kan bli hur galet som helst, och roligt!

Känns bra! Inte heller dumt att han och min kusin hade sin bröllopsfest i samma lokal för tre år sen, så han har lite koll på grejerna!

• CeKe

Självklart ska du hoppa in

Vi har också kommit en bra bit, utan att direkt anstränga oss. Kyrka, vigselförättare, lokal, tärna, marshalk, toastmaster, typ vad vi ska ha för mat, underkläder, skor, vet hur jag vill ha klänningen, tror jag vet hur jag ska designa en ring är klart. Och inbjudningskorten är klara och har börjat delats ut Så nu är det dags för festprogram och annat pyssel!

Jag ser fram emot allt pyssel nu. Desto mer eftersom jag bestämt mig för att lägga ner plugget nästa termin, så nu har jag all tid i världen efter jobbet att pyssla om jag så vill

Kan berätta att jag ska hem till hon som ska sy klänningen i eftermiddag och prata detaljer om hur hon ska sy den! Ska bli spännande och ser fram emot att se den växa fram!

TälskarM skrev 2009-12-26 23:28:41 följande:
    Hejsan! här hoppar jag in om det är okej :) vi gifter oss den 10/7 i torpa kyrka, varberg.Har inte läst så mycket i tråden. men funderar på hur långt ni har kommit i er planering och bokning osv.
  • CeKe

Vi har en sida i inbjudingskordet med en massa bra info. En rubrik där är bar: "vin, öl & avec serveras till maten. Därefter finns bar till självkostnadspris".

Enkelt och utan krusiduller som sagt...

Casmel skrev 2009-12-28 11:43:13 följande:
    Ja, typ istället för "fri bar" skulle jag vilja ha något kort o konsist...Funkar "Kontant betalnings bar" eller? Tycker allt låter så konstigt. Allt blir så långt så jag är rädd att allt inte får plats i inbjudningskorten
  • CeKe

Lugnt det =) Hade inte läst KatjaB:s förslag innan jag svarade heller =) Jag skulle nog bara skriva "Bar till självkostnadspris" i sådana fall. Annars blir det lite tårta på tårta...

Casmel skrev 2009-12-29 12:27:21 följande:
    Tack ceke men jag kör på katja B´s förslag, kommer bli bäst i inbjudan.KatjaB: Äsch, skit i henne o kolla efter andra istället, det skulle jag gjort. Men du har väl inte betalat in än, eller? För då förstår jag att du inte kan släppa det...Nu har jag satt ihop en prototyp av inbjudningskorten och det kommer bli sååå snyggt och sååå "vi" Ska åka förbi jobb o låna pappersskäraren i eftermiddag så jag kan sätta igång ikväll
  • CeKe

Nyfiken. Hur stora gör du servetterna? Funderar om det är för mycket jobb att sy servetter eller om jag kanske ska ge mig i kast att göra det. Hur många fick du ut på varje lakan? Är det knoppa lakan du använt till dem?

KatjaB skrev 2009-12-29 22:15:40 följande:
    en per stol, och så en per bord, och några extra för att täcka över kanten som blir på honnörsbordet. Sen några extra för att sy alla tygservetter. Hehe, förstår inte riktigt varför jag skulle ge mig in i att sy så förbannat mycket, men jag har kommit halvvägs, servetterna är klara. Nu behöver jag bara mer lakan
  • CeKe

Bra där! Du verkar ha bli på din karl Skulle rita ett kryss i taket om Kece satt sig och klippte ut 100 servetter I o f sig överraskade han mig innan jul och bakade en uderbar Utölimpa. Det har snabbt blivit vår favorit och det har blivit ett antal limpr under julen

Ska kolla lite på färdiga servetter, men annars snor jag nog din idé =)

KatjaB skrev 2009-12-30 13:57:39 följande:
    de är 40*40 cm, det var inte så svårt, jag skippade att sicksacka, utan vek dubbelt tyg och sydde en raksöm runtom bara, så kan det inte fransa upp sig iallafall. Minns inte exakt men har för mig att det blev ca 15 servetter per lakan. klippte dem 42*42 och sen när jag vikt in det som skulle sys så blev de 40*40 cm. Inte så jobbigt, simon klippte ut alla och jag sydde, så då gick det ju hyfsat fort
  • CeKe

Jag har fotat av våra inbjudninskort och lagt upp i mitt galleri, om nåt därifrån kan va nåt.

rosesarered skrev 2009-12-30 14:24:28 följande:
    Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.
  • CeKe

Rosesarred: Coola kläder din kille kommer ha!

För att svara på KatjaBs fråga, vet jag inte riktigt vad Kece ska ha på sig. Det får han dona med själv. Han pratar dock om en mörk kostym, antagligen svart. Sen vet jag inte alls vad han har tänkt med väst och slips etc. Han har bra smak, så jag är inte så orolig Tror inte att det gör nåt alls att Simons kläder inte följer ert färgtema. Det är det nog i sådana fall endast du som tänker på, tror jag!

• CeKe

På tal om inbjudningskort förresten. Posten har fina frimärken som man kan beställa på www.posten.se som heter Tillsammans.. En väldigt liten detalj i sammanhanget, men ändå

• CeKe

Tack allihopa för kommentarerna om våra inbjudningskort

Gott nytt Bröllopsår!

Svar på tråden Juli 2010