Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Juli 2010

Tokisen: Hehe, det var ju lite roligt :) Vi tänkte också producera barn då, vår flicka är 1 år 9 månader i juli.

• minimis

Åh så fina inbjudninskort! Har du gjort dem själv?

sarahkka76 skrev 2010-01-07 18:09:02 följande:
    Idag har vi varit och valt och provat sambos kläder, och nu är de bokade, så skönt! Finns bild i mitt galleri. Det är den kostymen men det som är i rött på bilden ska vara i purpur istället.Äntligen goda nyheter ang tyget till våra löpare! Nu har beställningen kommit in med rätt antal meter och billigare än vad vi räknade med
  • minimis

Haha, ja, det hade ju varit lite kul, Tokisen, blir vi gravida samtidigt så får vi definitivt starta en ny tråd sen :)

Vi är himla sugna på att åka till Thailand, men 2 veckor från den svenska sommaren...aj aj... det lockar nog mer med en grekisk ö eller nåt, Mallis har vi också blivit rekommenderade.

Hur mycket spenderar ni på bröllopsnatten-boendet? Hestravriken här är väl det enda som är fint nog och där kostar rummen från ca 1700 kr/natt.. Iofs betalar min pappa en stor del av bröllopet, men jag vet inte om han betalar allt. Hursom vill man ju inte slösa. Och som mammaledig så blir man ju mer medveten om kostnaderna. Gud vad snål jag gått och blivit! Ett bröllop ska väl få kosta?

• minimis

Usch vad tråkigt. Jag måste nog säga att det är inte ok att tacka nej till såna uppdrag, ok om ni nu tänkt er personer som VERKLIGEN INTE passar till de uppdragen, men det betvivlar jag? Visst har ni valt folk som skulle klara av det? Visst, man ska inte tvinga någon, men om ni nu tänkt till och "önskar" att ha dem vid er sida så känns det rätt ego och nonchelant att tacka nej..Jag hade varit riktigt besviken iaf!!

källerudd skrev 2010-01-10 18:46:49 följande:
    Just nu känns all planering riktigt seg... Igår skulle vi ha vår efterlängtade middag för tilltänkt toastparet...och som jag skrev innan i går så lämnade det ena paret återbud i går morse...Kvällen vart iaf jätte lyckad och vi åt gott, spelade spel tog en lång promenad och hade en super kväll i största allmänhet. Trodde nästan vi hade det i hamn, hon vill fundera lite men jag trodde nog ändå att hon skulle tacka ja..men nä tyvärr, Idag sa hon definitivt nej. Hon kände att det vore allt för stort för henne och att hon inte skulle fixa det. Tvingar naturligtvis ingen, det måste kännas bar annars blir det bara fel. Snacka om att det blev raka motsatsen mot vad jag hade tänkt och trott. Nackdelen med att planera för mycket och bygga förväntningar...Kanske bara skulle frågat rakt av, då hade det nog inte kännts så tungt idag.Nu får det nog vila en stund, får ta nya tag om ett tag. Måste tänka ut någon ny som vi kan fråga oxå.. =(
  • minimis

Oj, vad långt ni kommit. Blir alltid lika förundrad över hur tidiga folk är, i jämförelse med mig själv :)
    Men en fråga; Hur funkar det med tårtprovning? Likaså om man ska testa på hos cateringfirma? Ska man betala för sig eller gör de upp smakportioner fritt?

sarahkka76 skrev 2010-01-10 19:34:54 följande:
    källerud: nej vad synd! Jobbigt när det inte går som man har tänkt sig. Som du säger, du får låta det lägga sig lite och fundera sen på vem du skulle vilja fråga härnäst.Idag har jag ringt och bokat tid för tårtprovning. Det är två ställen jag ska välja mellan. Det andra har jag mailat till om datum. Får se sen vem det blir.Har även ringt till en salong som jag ev ska anlita för hår och make-up på plats. Har mailat de andra tre och ska boka en konsultation sen när jag bestämt mig för en av dem. På tisdag ska vi gå och beställa våra ringar. Vill prova storlek nu innan jag sväller upp för mycket i slutet av graviditeten. Förlovningsringen börjar sitta lite tajt vissa dagar.Så lite grejer händer det här iaf
  • minimis

Jag bantar jag med. Vill gå ner 7 kilo och har precis börjat.
    Jag tycker absolut att man bara kan fråga en person i ett par!

JollyO skrev 2010-01-10 21:05:36 följande:
    Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra? ---För övrig blir jag galen av att det är en reklambild på en chokladtårta till vänster här hela tiden!!! Vill ha mat! Jag har ätit pulverdiet i fem dagar nu och nu ska jag banne mig gå ner i klänningen! 13 kilo kvar nu! Någon annan bantare här?
  • minimis

Vart ska du beställa klänning?

Tokisen skrev 2010-01-10 21:21:38 följande:
    Imorron börjar jag med LCHF för jag ska ner några kilo jag med innan jag beställer klänning.
  • minimis

Men det går väl att lägga ut kl'änningen i värsta fall eller?

Kärleken9 skrev 2010-01-10 22:51:28 följande:
    Tokisen: Tack. Japp på´t igen bara. Stolt att jag lyckades att gå ner 1kg i jul istället för flera upp. Lycka till, kommer säkert gå som en dans. Hur mkt gick du ner förra gången?Attans har hittat hittat en heltklart tänkbar klänning, begagnad, men jag tror den är för liten, än iaf. Hon har 95 i bystmått och jag har nu 102. På hennes bilder är redan korsettsnörningen för vid( tycker jag, om ni förstår vad jag menar. Frågan är hur mkt jag kan gå ner och hur många cm, framför allt, det kan göra. Mätte mig tyvärr inte innan jag börja gå ner i vikt.
  • minimis

ok, fast vill du så ska du nog säkert kunna fixa det :)
    Det ser man ju på "du är vad du äter" att de kan minska väldigt mycket på måtten utan att kilona försvinner så mycket :)

Kärleken9 skrev 2010-01-11 16:51:56 följande:
    minimis: Jo kanske, men jag tror det är en 38 eg men hon har lagt ut den till en 40 och då är hennes korsettsnörning ändå ganska mycket utspänd så för att den ska sitta bättre, som jag tycker, så skulle jag vilja komma under 95, som hon har, kanske ner mot en 90 och då är det ju ganska långt dit.
  • minimis

Oj, vi gifter oss den 3e juli och jag har knappt funderat på inbjudningskort ännu...

rosesarered skrev 2010-01-11 19:11:58 följande:
    Vi gifter oss den 24 juli och tänkte skicka våra i början på februari. Håller på med tillverkningen nu.
Svar på tråden Juli 2010